فرهنگ و سینما

خبری تازه از جشنواره بین‌المللی فیلم حوا

مدیرکل حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان سینمایی از میزبانی مراکز استان‌ها از نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا سوقندی در آستانه برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا گفت: با توجه به مصوبات شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم حوا، مراکز استان‌های کشور آمادگی خود را برای نمایش فیلم‌های این رویداد در سینماها و سالن‌های منتخب اعلام کرده‌اند.

او به تدارک برنامه‌های جنبی برای این جشنواره در سطح استان‌ها پرداخت و افزود: بدین‌ترتیب همزمان با نمایش فیلم‌ها، نشست‌های تخصصی و همچنین برنامه‌های جنبی باموضوع خانواده، منزلت و جایگاه زن در خانواده و تجلیل از زنان موفق در عرصه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

مدیرکل حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان سینمایی دوره اول جشنواره فیلم حوا را یک قدم جدی دانست و تاکید کرد: نخستین دوره این جشنواره آغاز عرضه تولیدات منتخب و توجه جدی به نقش‌آفرینی و تولیدات کیفی در دوره‌های بعدی است.

سوقندی با اشاره به این‌که بنیاد خانواده در فرهنگ اسلامی و ایرانی دارای غنای فرهنگی و هنری فاخر و ارزشمندی است، ادامه داد: تولیدات هنری بهترین و موثرترین بستر برای شناخت و معرفی آن در عرصه فرهنگ و اجتماع است‌ لذا خانواده ایرانی به‌عنوان یک الگو، هویت فرهنگی را تجلی و سبک زندگی اسلامی-ایرانی را عینیت می‌بخشد.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ حوا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور ۱۶ تا ۲۳ تیر ماه سال جاری در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ در تهران برگزار خواهد شد. این رویداد محوریت موضوع زنان و خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا