خانواده و جامعه

وزیر ارشاد: رسانه‌های جهانی نمی‌خواهند زنان عفیف ما اسطوره شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امروز دشمنان با جنگ ترکیبی تمام عیار، درصدد ایجاد شکاف در جامعه هستند، غافل از آنکه ملت ایران در حوزه پوشش و پاسداری از حیا و عفاف پیشگام هستند.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی در هشتمین همایش ملی چادرهای آسمانی که پیش از ظهر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: عفاف و حجاب موضوعی تاریخی و انتخاب همیشگی جامعه عفیف ایرانی بوده است. ما هر جای دنیا حاضر می‌شویم با سربلندی از تمدن چندهزار ساله و ویژگی‌های آن صحبت می‌کنیم. در این تمدن زندگی عفیفانه و پوشش محجبانه هم قرار دارد و بخش مهمی از آن است که اتفاقا مایه افتخار است.

وی افزود: اگرچه اسلام مناسک مهمی را به مسئله حجاب اضافه کرد اما تاریخ ایران نشان می‌دهد که حجاب، میراث و انتخاب تاریخی ایرانیان به‌خصوص بانوان است. بانوان در سایه چتر اسلام، جایگاه و نقشی موثر از جمله در حوزه اجتماعی به خود گرفتند. در نقطه مقابل تفکر اسلامی، تمدن غرب وجود دارد که در ذات خود برهنگی و برداشتن پوشش است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: وقتی فرهنگ غرب در سده‌های اخیر قصد نفوذ در تمدن اسلامی را داشت، در اولین ایستگاه موضوع عفاف و حجاب را مورد حمله قرار داد و در نخستین کتب نویسندگان غرب هم چند مورد و در صدر آنها، حجاب را عامل عقب ماندگی ایران می دانند.

اسماعیلی گفت: اما در همین ۲۰۰ سال در اوج همه تهاجم مغرب زمین و افسران این تهاجم، زنان همیشه پیشگام مقابله با این هجمه‌ها بوده‌اند و در دوران مشروطه نیز زنان عفیفه با حفظ تمامی موازین شرعی در صف نخست اعتراضات بودند و تاریخ هم نشان می‌دهد که غربی‌ها در دوران پهلوی، نخستین هدف خود را در هجمه به حجاب بانوان این سرزمین اجرا کردند.

وزیر ارشاد ادامه داد: زنان عفیف در پاسداری از استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه همواره در میدان حاضر بوده‌اند و امام راحل هم به بهترین شکل، استعداد زنان را شناخت و در بزنگاه انقلاب و دفاع مقدس نیز همین زنان عفیف در میدان بودند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امروز دشمنان با جنگ ترکیبی تمام عیار، درصدد ایجاد شکاف در جامعه هستند، غافل از آنکه ملت ایران در حوزه پوشش و پاسداری از حیا و عفاف پیشگام هستند.

به گفته وی، عفاف و حجاب قلعه حفاظت از خانواده است و اگر این قلعه را فتح کنند، خانواده ایرانی و اسلامی به طور کامل دچار فروپاشی می‌شود. گام اول این تهاجم، برهنگی است و دشمنان نقطه قوت ما که حوزه فرهنگی و خانواده است را هدف قرار داده‌اند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمام نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جامعه ایرانی به هویت و آرمان‌های ایرانی و اسلامی پایبند است.

وی افزود: رسانه‌های جهانی، امروز عظمت زنان عفیف ما را سانسور می‌کنند تا به اسطوره تبدیل نشوند ولی موظف هستیم با آگاهی از نقاط قوت و ضعف از تهاجم دشمن جلوگیری کنیم. نباید اجازه دهیم دشمن در برنامه ایجاد شکاف در جامعه ما موفق شود و برای این مساله هم باید با برنامه و شناخت و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیش برویم

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم دشمن در برنامه ایجاد شکاف در میان جامعه موفق شود، گفت: برای این مساله باید با برنامه و شناخت همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند پیش برویم. ما با هرگونه انشقاق در جامعه مخالفیم، در مقابل عده‌ای که ممکن است ناآگاهانه دچار مشکل شوند و عده اندکی که قصد ایجاد انشقاق دارند، با تمامی توان انقلابی از ارزش‌های انقلاب دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا