استان ها

نقش آفرینی مطلوب پژوهشکده محیط زیست در حوزه مطالعات محیط زیستی

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در حوزه مطالعات محیط زیستی اقدامات و نقش آفرینی مطلوبی داشته است و همواره از نظرات کارشناسانه پژوهشکده در این حوزه استقبال می‌کنیم.

حمزه عشوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی بیانگر تلاش‌های جهادگران عرصه علم و فناوری در استان است که حیطه فعالیت‌های سازمان جهاد دانشگاهی استان را بسیار تخصصی و گسترده به نمایش گذاشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: یقین دارم هر اتفاقی در کشور خصوصا در حوزه محیط زیست باید پشتوانه علمی داشته باشد زیرا طی سال‌های اخیر شاهد بودیم که اقدامات بدون پشتوانه علمی و مطالعات ارزیابی اثرگذاری مطلوبی نداشته است و نمونه آن را در احیای تالاب انزلی شاهد بودیم که باعث باز شدن آبراهه‌های جدید و افزایش حجم رسوبات در تالاب شد.

وی با بیان اینکه همواره از نظرات کارشناسانه جهاد دانشگاهی استان در عرصه‌های محیط زیستی استقبال می‌کنیم، گفت: پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در حوزه مطالعات محیط زیستی اقدامات و نقش آفرینی مطلوبی داشته است و همواره از نظرات کارشناسانه پژوهشکده در این حوزه استقبال می‌کنیم و امیدواریم روز به روز اقدامات پژوهشکده گسترده تر شود.

عشوری با اشاره به اجرای طرح زیست بوم تالاب امیرکلایه و همچنین برنامه ریزی اجرای طرح زیست بوم تالاب بوجاق با مشارکت جهاد دانشگاهی استان، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال این است که مشارکت مردم را در حوزه حفاظت محیط زیست افزایش دهد تا بتوانیم نتیجه موثری از اقدامات برنامه ریزی شده بگیریم، لذا جهاد دانشگاهی می‌تواند در این حوزه هم عملکرد موفقی ارائه کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا