استان ها

دزفول یکی از قطب های گردشگری کشور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،محمدحسین ارسطوزاده در جریان بازدید از بناها، اقامتگاه‌ها و رستوران‌های سنتی موجود در بافت تاریخی دزفول در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: شهرستان دزفول با دارا بودن ظرفیت‌های تاریخی، معماری مذهبی و طبیعی در کنار فرهنگ غنی مردم و ساکنانش یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان ادامه داد: قطعاً وجود جاذبه‌ها، شهر دزفول را به یک شهر معروف در حوزه گردشگری کشور تبدیل کرده است و جا دارد که ما این ظرفیت‌ها را بهتر بشناسیم و معرفی کنیم.

او با تأکید بر این‌که زیرساخت‌ها باید در این شهر بیش از پیش بوجود بیایند افزود: همه بناهایی که در محدوده بافت تاریخی قرار دارند شامل برنامه‌های درنظر گرفته‌شده از قبیل وام مشارکتی هستند و متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام کنند؛ اداره میراث فرهنگی دزفول نیز آماده ارائه خدمات در این خصوص است.

ارسطوزاده گفت: بناهای ارزشمند باید توسط بخش خصوصی به فضاهای با کاربری گردشگری و فرهنگی تبدیل شوند که در این‌صورت آن بناها در واقع باززنده‌سازی و منجر به تولید اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود.

او با بیان این‌که در همه جای دنیا، بافت‌های تاریخی محور گردشگری و محرک اقتصادی هر شهر هستند افزود: قطعاً در شهر تاریخی دزفول این امکان وجود دارد و رویکرد ما در بافت تاریخی این است که محلات بهسازی محیطی شوند چراکه بهسازی محیطی باعث می‌شود که سرمایه‌گذار ترغیب شود تا بناهای ارزشمند در آن محله و یا محوطه را به عنوان متاعی برای سرمایه‌گذاری درنظر بگیرد و ورود کند که این ورود بخش خصوصی موجب احیا بافت تاریخی خواهد شد و قطعاً یکی از رویکردهای اساسی برای باززنده‌سازی بافت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به این‌که در حوزه دیگر آثار تاریخی از جمله سازه‌های آبی و بناهای مذهبی هم برنامه‌هایی تدوین شده است افزود: به نظر ما باید طرح جامع گردشگری شهر دزفول تدوین شود که این موضوع در دستورکار است؛ براساس این طرح که توسط مشاور در دست تهیه است، بناهای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و همه ظرفیت‌ها از جمله صنایع‌دستی در کنار هم و در قالب یک طرح جامع، بسته گردشگری شهر دزفول را معرفی خواهند کرد.

دزفول یکی از قطب های گردشگری کشوردزفول یکی از قطب های گردشگری کشوردزفول یکی از قطب های گردشگری کشوردزفول یکی از قطب های گردشگری کشوردزفول یکی از قطب های گردشگری کشور

دکمه بازگشت به بالا