خانواده و جامعه

لزوم تعیین تکلیف ۶ ملک شهرداری بر اساس قیمت کارشناسی روز بابت تسویه بدهی به بانک

خزانه دار شورای شهر تهران تأکید کرد: شهرداری برای تعیین تکلیف ۶ ملک باید بر اساس قیمت کارشناسی روز بابت تسویه بدهی بانک اقدام کند.

به گزارش ایسنا، حبیب کاشانی در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری با بیان اینکه شهرداری در مورد تذکر بنده در خصوص پیگیری وضعیت رها شدن خودروها در پارکینگ خاوران اقدام کرد که قابل تقدیر است، گفت: سواری بنز، سمند، پژو، مگان، نیسان، مزدا، اتوبوس، مینی بوس، بولدوزر، ماشین آلات شهرسازی و دیگر خودروها در این پارکینگ ها رها شده اند و تقاضا داریم اقدامات باقی مانده برای این پارکینگ را انجام دهد.

وی با اشاره به تغییر ۶۰۰ مخزن پسماند منطقه ۱۲، افزود: ای کاش ۲۲ منطقه اقدام به تغییر مخزن می کردند و اگر انجام می شد ۳۰ درصد از مخازن تغییر کرده بود؛ از شهرداری منطقه ۱۲ تقدیر می کنیم و انتظار داریم که دیگر مناطق نیز اقدام کنند.

کاشانی به تذکرش در جلسه گذشته شورای شهر درباره فوت دو کودک در بوستان زیتون منطقه ۲۱ اشاره و تاکید کرد: وزیر سابق و شهردار منطقه ۲۱ هر دو عزیز هستند و بنده تنها به نحوه گزارش واکنش نشان دادم و قصد بی احترامی نداشته و عذرخواهی می کنم.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه شهرداری برای تعیین تکلیف ۶ ملک باید بر اساس قیمت کارشناسی روز بابت تسویه بدهی بانک اقدام کند، گفت: مجتمع تجاری اداری مژده یکی از این املاک است و جوابیه شهرداری به این شکل است که ارزیابی توسط کارشناسان رسمی سازمان املاک در ۲۰ دی ماه سال قبل صورت گرفته و در مرحله تنظیم قراداد فروش به بانک شهر است. تقاضا دارم این قیمت بر اساس اصلاحیه و کارشناسی روز انجام شود که در گزارش ارائه شده هنوز این اتفاق نیفتاده و باید بر اساس نظر فرمانداری انجام شود.

وی ادامه داد: فروش ۶ فقره ملک باید با برآورد قیمت روز و لحاظ کردن قیمت عوارض ساختمانی انجام شود و پس از ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناس، به فروش برسند. هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان در مصوبه قبل شورا بوده و بر اساس اعتراض فرمانداری، اصلاحات مورد نظر باید انجام و پس از ارزیابی کارشناسان دادگستری، رقم مشخص شود.

خزانه دار شورای شهر تهران تأکید کرد: در دو ملک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش قیمت را شاهد بودیم که می تواند آورده ای برای شهرداری باشد؛ در یکی از این املاک نیز واگذاری خارج از ضوابط صورت می گیرد و خواهش می کنیم بر اساس اصلاحات مورد نظر فرمانداری این واگذاری صورت بگیرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: اگر پاسخ تذکرات اعضای شورا تا ۱۰ روز داده نشد به صورت اتوماتیک پیگیری خواهد شد تا پاسخ دریافت شود.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا