استان ها

رئیس‌جمهور برای افتتاح بیمارستان «اکباتان» به همدان می‌آید

ایسنا/همدان نماینده مردم همدان در مجلس اعلام کرد: برای افتتاح بیمارستان تخصصی کودکان «اکباتان» رئیس جمهور به همدان خواهد آمد.‌

حمیدرضا حاجی‌بابایی سه‌شنبه ۷ شهریورماه در آیین افتتاحیه مرکز خدمات جامع سلامت شهری اعتمادیه شهر همدان همزمان با ششمین روز از هفته دولت و با حضور معاون وزیر بهداشت، اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی همدان سرعت رشد پروژه‌های حوزه عمرانی را چند برابر کرده و مجموعه‌ای همراه و همسو با استان است.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات جامع سلامت شهری اعتمادیه پیشگیری و درمان را برای مردم منطقه به ارمغان آورده است، افزود: این پروژه یکی از ۱۷ پروژه بزرگ حوزه سلامت است که در هفته دولت افتتاح می‌شود البته چشم این پروژه‌ها ابرپروژه بیمارستان اکباتان و مرکز پرتودرمانی مرکز جامع سرطان هستند.

نماینده مردم همدان در خانه ملت خاطرنشان کرد: برای افتتاح بیمارستان رئیس جمهور به همدان خواهد آمد به طوری که به همت دانشگاه علوم پزشکی همدان در این دو سال، پروژه شتاب گرفت و بعد از ۱۴ سال شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه ساخت مرکز خدمات جامع سلامتی شهری اعتمادیه از سال ۹۶ با مساحت ۶۶۵ مترمربع در پنج طبقه و اعتباری افزون بر ۹۵ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد، اظهار کرد: این پروژه با مشخصات فنی اسکلت فلزی، سقف کامپوزیت، نمای سنگ و آجر آغاز شد و در هفته دولت سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

دکتر محمدمهدی مجذوبی ادامه داد: در محل این ساختمان، مرکز و پایگاه سلامت ضمیمه اعتمادیه و پایگاه سلامت چمران(از مجموعه مرکز خدمات جامع سلامت شهری امام خمینی(ره) مستقر شده است.

وی بیان کرد: ۱۶ نفر پرسنل شاغل در این مجموعه شامل پزشک، ماما، کارشناس سلامت روان، مراقبان سلامت، کارشناس سلامت محیط و کار و کارشناس فناوری اطلاعات سلامت به جمعیت ۳۰ هزار و ۹۸ نفری ساکن در این محدوده شهری خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

مجذوبی با بیان اینکه طرح با مشارکت ۵۰ درصد خیر نیک‌اندیش عبدالرضا پورحسینی و ۵۰ درصد دانشگاه علوم پزشکی همدان احداث شده است، یادآرو شد: ۹۵ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل استانی به این پروژه تخصیص یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا