علمی و پزشکی

رونمایی از رانا پلاس اتوماتیک/ ماشین جدید ایران‌خودرو چه امکاناتی دارد؟/ عکس

رانا پلاس AMT در غرفه ایران خودرو به نمایش درآمد. مدتی است که تولید رانا پلاس پانوراما شش دنده در ایران خودرو با کاهش مواجه شده است. از این رو انتظار داریم تا نسخه اتوماتیک در آینده جایگزین نسخه دنده‌ای شش سرعته شود.

از نظر ظاهری، تفاوتی میان رانا پلاس AMT و تیپ دنده دستی این خودرو وجود ندارد. البته این خودرو همچون رانا پلاس پانوراما، به سقف شیشه‌ای مجهز است. درون کابین این خودرو نیز همان ظاهر به کار رفته است و تنها بخش متفاوت، اهرم تعویض دنده خودرو است. کنترلر وضعیت دنده در این خودرو به صورت چرخان طراحی شده است که حالت‌های اتوماتیک، دستی، خلاص و عقب را در اختیار راننده قرار می‌دهد. برای تغییر دستی دنده‌ها نیز دو شیفتر به قسمت پشت فرمان خودرو اضافه شده‌اند.

رونمایی از رانا پلاس اتوماتیک/ ماشین جدید ایران‌خودرو چه امکاناتی دارد؟/ عکس

مشخصات فنی و امکانات رانا پلاس اتوماتیک

در بخش مشخصات فنی، رانا پلاس اتوماتیک به پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو مجهز است. این پیشرانه حداکثر 113 اسب‌بخار قدرت و 144 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. موتور EC5 ایرانیزه یا همان TU5 پلاس تاکنون در تارا و رانا پلاس پانوراما استفاده شده است. در آینده نیز علاوه بر رانا پلاس اتوماتیک، این پیشرانه در پژو پارس بهینه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رونمایی از رانا پلاس اتوماتیک/ ماشین جدید ایران‌خودرو چه امکاناتی دارد؟/ عکس

گیربکس نیمه اتوماتیک یا AMT رانا پلاس، شش دنده را در اختیار راننده قرار می‌دهد. راننده می‌تواند فرآیند تعویض دنده را به عهده کامپیوتر خودرو بگذارد یا آن‌که با انتخاب حالت دستی، دنده‌ها را خودش عوض کند. گیربکس‌های AMT به حالت پارک یا P‌ مجهز نیستند. بنابراین هنگام پارک رفتار آن‌ها همانند گیربکس‌های دنده‌ای است. حالت رانندگی برفی و اسپرت نیز برای گیربکس رانا پلاس اتوماتیک در نظر گرفته شده‌اند.

در بخش آپشن‌های رفاهی و ایمنی، رانا پلاس اتوماتیک به تجهیزات کاملاً مشابه با رانا پلاس پانوراما شش سرعته مجهز است. بنابراین دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی به همراه ABS و EBD، فرمان برقی، کامپیوتر سفری، سنسور نور و باران، سنسور پارک عقب و آینه‌های برقی ازجمله تجهیزات این خودرو هستند. البته ممکن است تا زمان عرضه نهایی رانا پلاس AMT، لیست تجهیزات این خودرو دستخوش تغییر شود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۸۵۸

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا