حوادث و رویدادها

رأی نهایی پرونده فساد مالی در شهرداری آبادان صادر شد

رئیس دادگستری آبادان گفت: رأی نهایی پرونده فساد مالی در شهرداری و شورای شهر آبادان پس از انجام تحقیقات مقدماتی و تشکیل مراحل دادرسی، از سوی دادگاه تجدیدنظر استان، صادر شد.

آفتاب‌‌نیوز :

نعمت‌الله روشن روان با اعلام این خبر، گفت: در سال ۱۴۰۱، پرونده قضایی با اتهامات متعدد مالی برای یکی از اعضای شورای شهر و یکی از معاونان شهرداری آبادان تشکیل شد که پس از انجام تحقیقات مقدماتی، رای بدوی و سپس تجدید نظر این پرونده صادر و به اصحاب پرونده ابلاغ شد.

به گزارش دادگستری کل خوزستان، وی افزود: بر اساس این رأی، عضو اصلی شورای شهر آبادان در خصوص اتهام تبانی در معاملات دولتی به یک سال حبس و جزای نقدی، در خصوص تصرف عدوانی به رفع تصرف و یک سال حبس و در خصوص اتهام انتقال منافع مال غیر به استرداد ملک و دو سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

روشن‌روان گفت: معاون وقت عمرانی و بازآفرینی شهری شهرداری آبادان نیز به عنوان متهم ردیف دوم پرونده، به اتهام مشارکت در تبانی در معاملات دولتی به تحمل سه سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی و شرکت‌ها و موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها محکوم شد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی اراده راسخ در مبارزه با فساد اداری دارد و در تحقق این امر هم به صورت پیشگیرانه و نظارتی و هم با برخورد قاطعانه و قانونی ورود می‌کند.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا