علمی و پزشکی

کوچکترین دوربین عکاسی دنیا/ عکس

نادیا زکالوند: کوچکترین دوربین دنیا با نام Omnivision OVM6948، ابعادی به اندازه فقط ۰/۶۵ × ۰/۶۵×۱/۱۵۸ میلی‌متر دارد. این دوربین مبتنی بر حسگری بسیار ریز است که کوچکترین حسگر تصویری دنیا به حساب می‌آید.

قرار است این دوربین روی ابزارهای پزشکی مختلف تعبیه شده و برای درمان‌های پزشکی وارد باریک‌ترین رگ‌های خونی بدن شود. از این دوربین می‌توان برای تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به دستگاه عصبی، چشم‌ها، گوش و حلق و بینی، قلب، ستون فقرات، اورولوژی و بیماری‌های زنان استفاده کرد.

تصاویری که این دوربین عکاسی آماده می‌کند، برخلاف جثه‌اش، بسیار بزرگ و با رزولوشن بالای ۴۰ هزار پیکسلی است و می‌تواند از حساس‌ترین نقاط درون بدن، تصاویری واضح و عالی تهیه کند. درضمن این دوربین تنها تراشه با قابلیت قرار گرفتن روی نوک شلنگ ابزارهای تشخیصی پزشکی است که نور هم تولید می‌کند.

کوچکترین دوربین عکاسی دنیا/ عکس

دوربین Omnivision OVM6948، ۱۲۰ درجه دامنه دید دارد و دامنه فوکوس آن از ۳ تا ۳۰ میلی‌متر متغیرست. درضمن این دوربین می‌تواند در هر ثانیه تا ۳۰ فریم عکسبرداری کند.

اکنون این دوربین عکاسی رکورددار، در دسترس هر کسی که خواهان آن است قرار خواهد گرفت.

کوچکترین دوربین عکاسی دنیا/ عکس

منبع:

odditycentral

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا