استان ها

سالانه ۵۰۰ کیلو خاویار در لرستان تولید می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل شیلات لرستان گفت: سالانه ۵۰۰ کیلوگرم خاویار در استان تولید می‌شود که طبق یک برنامه زمان‌بندی شده تا چهار سال آینده این رقم به ۱۵ تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، کیارش بیرانوند اول مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر پنج مجتمع تولید ماهیان خاویار در لرستان فعال است و سالانه ۱۵۰ تن گوشت و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار در این مزارع تولید و روانه بازارهای فروش می‌شود.

وی با اشاره به در دست احداث بودن سه مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در لرستان، افزود: دو مجتمع از این تعداد در شهر درب گنبد کوهدشت و یک مجتمع بزرگ نیز در شهر سپیددشت در حال احداث است.

بیرانوند در خصوص مجتمع پرورش ماهی خاویاری سپیددشت تصریح کرد: این مرکز یکی از بزرگترین پروژه‌های آبزی پروری سطح کشور است که سال ۹۴ در زمینی به مساحت بیش از ۹ هکتار احداث شده و با بهره‌برداری و آغاز به کار، توان تولید سالانه ۲۰۰۰ تن گوشت خاویار و ۱۰ تن خاویار را به تنهایی برای لرستان خواهد داشت.

مدیرکل شیلات لرستان تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها بر این است که این مجتمع‌های در دست احداث ظرف مدت چهار سال آینده به مرحله بهره‌برداری و تولید برسد و استان به یکی از قطب‌های تولید خاویار کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اشتغال ۱۰۰۰ نفری مجتمع‌های در دست احداث برای لرستان، افزود: بیش از ۳۰۰۰ تن ماهی خاویاری و ۱۵ تن خاویار با بهره‌برداری از این مجتمع‌ها به ظرفیت تولید استان افزوده خواهد شد.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به ظرفیت کم نظیر استان در تولید ماهیان سردآبی و گرمابی، بیان کرد: هم اکنون سالانه حدود ۳۲ هزار تن ماهی در لرستان تولید می‌شود که ۲۶ هزار تن از این مقدار سردآبی و ۶۰۰۰ تن نیز ماهیان گرمابی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا