فرهنگ و سینما

بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پی انتشار تصاویر هنجارشکنانه در باغ راه این موزه

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پی انتشار تصاویر هنجارشکنانه در باغ راه این موزه بیانیه صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در این بیانیه آمده است: در پی انتشار مطلب و تصویری که به صورت کاملا هدفدار و مغرضانه با موضوع “بی‌حجابی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس” در فضای مجازی منتشر شده است، انتشار توضیحات ذیل را در این خصوص ضروری می‌داند.

1- موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از بزرگترین مجموعه‌های گردشگری تهران که در میان چندین جاذبه گردشگری دیگر از جمله باغ کتاب، پارک طالقانی، بوستان آب و آتش، پل طبیعت و جمعه بازار پروانه واقع شده است. از آنجایی که این مجموعه به دلیل ماهیت موزه‌ای و عمومی خود، فضای سبز وسیع و مسیر پیاده روی طولانی دارای محوطه‌ای محصور و منفک از سایر جاذبه‌های مجاور نمی‌باشد، و با عنایت به اینکه تنها مسیر دسترسی مخاطبین باغ کتاب از طریق مترو (ایستگاه‌های شهید حقانی و شهید همت) عبور از محوطه فضای باز موزه می‌باشد، نسبت دادن جمعیت بدحجاب و بی‌حجاب به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نادرست و غرض ورزانه است.

۲-موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از چندین ماه گذشته با نصب بنرهای رعایت حجاب، برگزاری چندین نمایشگاه پوشش اسلامی و عفاف و حجاب، و تذکر لسانی نیروهای نگهبانی موزه، انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به صورت جدی در پیش گرفته است و از ورود زنان بی‌حجاب به مجموعه موزه جلوگیری می‌شود و هم اکنون تمامی بازدیدکنندگان قبل از ورود به تالارها و سراسرنمای موزه و درهنگام خرید بلیط، ملزم به رعایت پوشش اسلامی هستند.

3- موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن تاکید بر لزوم رعایت عفاف و حجاب در تمامی اماکن و احترام به رسانه‌ها و افراد دغدغه‌مندی که به این موضوع پرداخته‌اند، فراتر از کارکردهای موزه‌ای خود همواره در جهت فرهنگ‌سازی و تشویق بانوان به استفاده از حجاب برتر (از طریق گزیده وصایای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، احادیث ائمه اطهار و … ) مبادرت ورزیده است. اما باید توجه داشت که به زعم همین رسانه‌ها، افراد بی‌حجاب و بدحجاب تنها از پیادروی موزه “تردد” می‌کنند و مبدا و مقصدشان مکان‌های دیگری است. 

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا