استان ها

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی مطمئن و قدیمی اکسکوینو!

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی مطمئن و قدیمی اکسکوینو!

آن چیزی که در بازار رمزارزها حرف اول را می‌زند، اعتبار و اطمینان در خرید و فروش است. کریپتوکارنسی حوزه‌ای پویا برای سرمایه‌گذاری است و به همین خاطر خیلی از صرافی‌های بی‌نام و نشان برای بدست آوردن پول‌های بی‌حساب و کتاب دندان طمع تیز کرده‌اند. در همین جهت است که قدیمی‌های بازار توصیه می‌کنند در اولین قدم، یک صرافی خوب و مطمئن را برای ورود به این حوزه انتخاب کنید. اما سوال اینجاست که چطور می‌توان یک صرافی معتبر را از یک صرافی نامعتبر تشخیص داد؟ بهترین صرافی در ایران کدام است و چطور می‌توان ارز بدست آمده را در کیف پولی مطمئن نگهداری کرد؟ پاسخ همه این سوالات را در ادامه داده‌ایم.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی؟ کدام را انتخاب کنیم؟

بگذارید اول به این سوال پاسخ دهیم که برای ترید در بازار رمزارزها، صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهتر است یا صرافی خارجی؟ آن چیزی که واضح است، اینکه انتخاب صرافی داخلی یا خارجی، تا حدی به اولویت‌ها و سلایق تریدر بستگی دارد، اما برای ما ایرانی‌ها، انتخاب یک صرافی داخلی کار عاقلانه‌تری است. در زیر به شکل خلاصه به فاکتورهایی اشاره کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند صرافی مطمئن ارز دیجیتال را انتخاب نمایید:

پشتیبانی از کاربران ایرانی

صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی معتبر پشتیبانی دائمی از کاربران فارسی زبان دارد، حال آنکه پشتیبانی همیشگی از ایرانی‌ها در صرافی‌ ارزهای دیجیتال خارجی قطعی نیست و ممکن است به هر دلیلی، ارتباط صرافی خارجی با تریدر ایرانی مسدود شود.

ریسک معامله ارز دیجیتال در صرافی‌های خارجی

یک تریدر موفق همیشه به دنبال امن‌ترین مسیر برای خرید و فروش ارز دیجیتال است. حال آنکه ترید در صرافی‌های خارجی بدون ریسک نیست، چراکه به علت بحث‌های قانونی و وجود تحریم‌ها، این احتمال وجود دارد که هر لحظه حساب کاربر ایرانی مسدود شود و ارز موجود در آن بلوکه گردد. البته در اکثر موارد می‌توان پول بلوکه شده را با کلی زحمت آزاد کرد، اما از قدیم گفته‌اند که: “سری رو که درد نمی‌کنه دستمال نمی‌بندند”.

ذخیره دارایی‌ها در کیف پول مطمئن

در دنیای رمزارزها، والت‌ یا همان کیف پول‌های امن ارز دیجیتال به دو دسته نرم‌ افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌شود. یک صرافی معتبر، امکان ذخیره دارایی کاربرانش را در کیف پول سرد (یا همان والت سخت افزاری) فراهم می‌کند.  زیرا اگه دارایی کاربرها در کیف پول گرم (والت نرم افزاری) ذخیره شود، احتمال دستبرد به حساب‌های موجود در والت افزایش می‌یابد. همچنین با هک سرور صرافی، ممکن است ارزهای دیجیتال متعلق به مشتری‌ها سرقت شوند. خلاصه مطلب اینکه صرافی‌هایی که از کیف پول گرم استفاده می‌کنند، ایمنی کم‌تری دارند.

کارمزد مناسب صرافی آنلاین ارز دیجیتال

کارمزد صرافی‌های خارجی معمولا کم‌تر از کارمزد صرافی‌های ایرانی است، با این حال از آنجایی که ریسک عدم دسترسی، مسدود شدن حساب و … در صرافی‌های خارجی زیاد است، توصیه می‌کنیم به دنبال صرافی‌های ایرانی باشید که هم اعتبار بالایی دارند و هم کم‌ترین کارمزد را از کاربران دریافت می‌کنند.

احراز هویت

احراز هویت کاربران برای معامله ارز دیجیتال الزامی است، اما انجام این کار در اکثر صرافی‌های خارجی به سختی صورت می‌گیرد. خیلی از صرافی‌های خارجی احراز هویت دو مرحله‌ای دارند و به محض آنکه آی‌پی ایران را تشخیص دهند، احراز هویت کاربر را لغو می‌کنند. اما در صرافی‌های ایرانی، فرایند احراز هویت معمولا به سرعت انجام شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

ویژگی های صرافی ارز دیجیتال معتبر

صرافی‌های معتبر مولفه‌های مختلفی دارند که توجه به آن‌ها باعث می‌شود به راحتی بتوانیم صرافی مطمئن را از صرافی‌ غیرمطمئن تشخیص دهیم. مهم‌ترین مولفه‌های صرافی آنلاین ارز دیجیتال ایرانی عبارتند از:

  • امنیت بالا در شبکه؛
  • حجم معاملات بالا (در واقع هرچه حجم معاملات یک پلتفرم بیشتر باشد، نشان می‌دهد که تریدرها بیشتر به آن اعتماد می‌کنند)؛
  • کارمزد کم تراکنش‌ها؛
  • کارکرد آسان با سایت و اپلیکیشن؛
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته از کاربران؛
  • امکان ترید انواع ارز دیجیتال؛
  • نقدینگی بالا.

بهترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال در ایران کدام است؟

رونق بازار رمزارزها به قدری زیاد است که هر روزه صرافی‌های جدیدی تحت عنوان “صرافی آنلاین ارز دیجیتال” بوجود آمده و خرید و فروش رمز ارز را به صورت اینترنتی ممکن می‌کنند. اما شاید شما هم شنیده باشید که یک صرافی بعد از مدتی فعالیت خود را متوقف کرده و دارایی‌های موجود در والت‌های آن صرافی بدون تکلیف مانده است. این شاید مهم‌ترین عاملی باشد که ضرورت انتخاب یک صرافی معتبر و اسم‌ و رسم‌دار را نشان دهد.

صرافی ارز دیجیتال اکسکوینو به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، سال‌ها است که در بازار رمزارزها فعالیت داشته و بالاترین میزان رضایت را از کاربران خود دریافت کرده است. صرافی مطمئن و قدیمی اکسکوینو، پلتفرم جامع رمز ارزها است که به عنوان نخستین شرکت دانش‌بنیانِ ارائه‌دهنده کیف پول رمز ارز در ایران با مجوز معاونت علمی ریاست جمهوری از سال ۱۳۹۶ در حال فعالیت است. با اپلیکیشن اکسکوینو می‌توانید در هر مکان و زمان، بدون محدودیت به مدیریت ارزهای دیجیتال خود بپردازید.

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی اکسکوینو

صرافی ارز دیجیتال اکسکوینو تقریبا همه آن چیزی را که یک تریدر به آن نیاز دارد، به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد. از جمله آنکه نجام معاملات همتا به همتا (P2P) را با کم‌ترین کارمزد امکان‌پذیر کرده و امکانات و فیچرهای متنوعز برای تریدرها به کمک مارکت اختصاصی «اکسکوینو مارکت»، تدارک دیده است.

ضمن اینکه اپلیکیشن کیف پول صرافی اکسکوینو قابل نصب روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS است و دسترسی راحت همراه با امکانات متعدد را برای کاربرانش فراهم می‌کند. ارائه خدمات استیکینگ اکسکوینو (یعنی دریافت پاداش و سود مستمر ماهانه و سالانه با خرید ارز دیجیتال و ذخیره رمز ارز) و پشتیبانی در ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته از دیگر مزایای ترید با صرافی اکسکوینو است.

سخن پایانی

ورود به دنیای رمزارزها جذاب است، به شرط آنکه انتخاب‌های درست داشته باشید. انتخاب درست هم صرفا محدود به خرید و فروش به موقع ارز دیجیتال محدود نمی‌شود، بلکه مواردی مثل تعیین استراتژی معامله در بازار، انتخاب صرافی مطمئن و نحوه نگهدارای دارایی را در برمی‌گیرد. مخصوصا برای ما ایرانی‌ها ترید در یک صرافی مطمئن مهم‌ترین نکته‌ای است که نباید از یاد ببریم. ترید در صرافی‌های مطمئن و قدیمی مثل اکسکوینو حس اطمینان را به کاربر می‌دهد و این اجازه را به وی می‌دهد تا فقط روی خرید و فروش ارز دیجیتال تمرکز کند؛ صرافی بهتر، سود بیشتر!

دکمه بازگشت به بالا