استان ها

جشنواره “انگور کندوله” و “سیب سرتخت” برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تدارک برگزاری اولین جشنواره انگور کندوله و سیب سرتخت در شهرستان صحنه خبر داد.

وحید امیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری این جشنواره، اظهارکرد: اولین جشنواره انگور کندوله و سیب سرتخت، پنجشنبه این هفته(۲۰ مهر) در روستای کندوله شهرستان صحنه برگزار خواهد شد.

وی زمان برگزاری این جشنواره را یک روزه اعلام کرد و گفت: باتوجه به اینکه انگور و سیب از برندهای مهم شهرستان صحنه هستند که شهرتی قابل توجه در سطح کشور دارند، برای همین برگزاری این جشنواره در دستورکار قرار گرفت.

معاون گردشگری استان تصریح کرد: در این جشنواره ضمن معرفی انگور کندوله و سیب سرتخت به گردشگران و آموزش ترویجی به کشاورزان، محصولات تولیدی نیز در قالب یک نمایشگاه عرضه و به فروش می رسد.

وی اضافه کرد: با تورهای گردشگری داخل استان و دیگر مناطق کشور هماهنگی صورت گرفته تا حضور خوب گردشگران را  در این مراسم داشته باشیم و برآورد می شود بیش از هزار نفر در این جشنواره شرکت کنند.

امیری از برپایی ۱۳ غرفه صنایع دستی و سوغات در حاشیه برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: دف نوازی، شاهنامه خوانی از شاهنامه کردی اثر الماس خان کندوله ای، موسیقی محلی و… نیز از برنامه های جنبی جشنواره خواهد بود.

وی در ادامه درخصوص این دو برند شهرستان صحنه هم گفت: در این شهرستان که آن را با باغات فراوانش می شناسند، نزدیک به ۶۰ نوع انگور تولید می شود. سیب سرتخت هم باتوجه به کیفیت و طعم بی نظیری که دارد، عمدتا صادر می شود.

امیری در ادامه عنوان کرد: از آنجایی که در نظر داریم پرونده ثبت ملی این دو محصول را تدوین کنیم، در گام اول با برگزاری جشنواره هایی به معرفی هرچه بیشتر آنها خواهیم پرداخت.

وی در بخش پایانی این گفت و گو یکی از رویکردهای مورد توجه در برگزاری این جشنواره را تحقق شعار سال گردشگری با عنوان “گردشگری و سرمایه گذاری سبز” عنوان کرد و گفت:  همچنین از آنجایی که استاندار کرمانشاه اخیرا بر لزوم فعال شدن گردشگری درون استانی و توجه مردم به جاذبه های درون استانی تاکید داشته اند، این جشنواره یکی از برنامه های مقدماتی در این زمینه خواهد بود.

جشنواره "انگور کندوله" و "سیب سرتخت" برگزار می‌شود

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا