ساخت استخر در گرگان

_عایقکاری استخر با معتبر ترین برند عایق _عایق نانوبافر ساخت المان و اقتصادی _بهترین روش برای جایگزین شدن روش های همسان _ساخت استخر‌های خانگی و کشاورزی یکی از چالش‌های جدی برای کارفرمایان است. وجود استخر در خانه علاوه بر اینکه نقش مهمی در افزایش زیبایی ظاهری سازه دارد، به ایجاد فضایی مفرح برای رفع خستگی یا سپری اوقات فراغت کمک می‌کند. در برنامه ساخت استخر گرگان، مرحله طراحی سازه و تعیین ابعاد آن بر اساس مساحت و معماری سازه اصلی انجام می‌شود. امکان اجرای انواع مختلف استخر در ویلا، باغ، خانه و استخر‌های کشاورزی فراهم است.

گرگان

انواع استخر‌های خانگی

قبل از آشنایی با مراحل و نحوه ساخت استخر، باید با دسته‌بندی آن آشنا باشید. در حالت کلی، نوع مصالح به‌کار رفته در ساخت این سازه عامل اصلی در دسته‌بندی به حساب می‌آید. پس، استخر‌های خانگی در یکی از دو دسته زیر قرار می‌گیرند.

  • استخر بتنی

در ساخت این نوع سازه از بتن استفاده می‌شود. امکان اجرای این سازه در ابعاد و اندازه‌های مختلف وجود دارد. به دلیل وجود حفره‌های متعدد در بتن، شرایط برای رشد انواع جلبک‌ها و باکتری‌ها در آن زیاد است. باید برنامه منظمی برای بررسی وضعیت و سلامتی استخر داشته باشید. استفاده از بتن در ساخت هر سازه به افزایش مقاومت و استحکام آن کمک می‌کند. اما هزینه ساخت و نگهداری این نوع استخر‌ها در مقایسه با سایر سزه‌ها بیشتر است.

  • استخر فایبرگلاس

در ساخت این سازه از ترکیب رزین و الیاف استفاده می‌شود. از نظر استحکام بسیار مقاوم بوده و شباهت زیادی به استخر‌های بتنی دارد. ساختار بدنه آن زحمت تمیزکاری سازه را کمتر می‌کنند. به دلیل اینکه قسمت‌های مختلف این نمونه استخر‌ها آماده و پیش ساخته هستند نیروی انسانی نقش زیادی در طراحی آن ندارد.

مهم‌ترین نکات در ساخت استخر‌های خانگی

برای ساخت یک استخر زیبا و مقاوم توجه به مجموعه‌ای از نکات ضروری است. اما مهم‌ترین موارد عبارتند از:

مواد و مصالح

این بخش اولین مرحله در ساخت هر سازه است. اگر برای اخت این سازه استفاده از مواد بتنی در اولویت قرار بگیرد آماده‌سازی کاشی و سرامیک‌های کف نیز مهم خواهد بود. انتخاب مواد باید با نوع کارایی استخر و موقعیت جغرافیایی سازه تناسب داشته باشد.

ابعاد استخر

برای تعیین ابعاد باید به مساحت خانه یا ویلا توجه کنید. مطمئن شوید اجرای سازه بر اساس زیربنای محل امکان‌پذیر است.

لبه استخر

در طراحی استخر باید به مقاومت آن در برابر تغییرات دمایی، انبساط و انقباض توجه کرد. به علاوه، لبه‌ها باید طول عمر بالایی داشته باشند و به‌مرور زمان سطحی لغزنده ایجاد نکنند.

هزینه نگهداری و تعمیر استخر

استخر مانند هر سازه دیگر به تعمیر و انتخاب شیوه مناسب نگهداری نیازمند است. تعمیر و نگهداری مناسب به افزایش استحکام و طول عمر سازه کمک می‌کند. هزینه تعمیر یا نگهداری استخر به زیر مجموعه‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • تمیزکاری استخر
  • اندازه‌گیری دوره‌ای PH آب استخر
  • تعمیر تجهیزاتی مااند پمپ اب، فیلتر، سبد مو و
  • غیره
  • گندزدایی آب

https://berke.ir/ساخت-استخر-در-گرگان/منبع:

 

دکمه بازگشت به بالا