عمومیکسب و کار استانها

علت برگشت آب از لوله فاضلاب لباسشویی

دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چه میتواند باشد؟ اینکه در حین کار با ماشین لباسشویی متوجه برگشت آب به داخل لباسشویی باشیم چه علتی دارد! جمع شدن آب داخل ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که اکثر خانم های خانه دار با آن حداقل یک بار مواجه شده اند. در ادامه مقالات تعمیر ماشین لباسشویی قصد داریم باهم به بررسی دلایل جمع شدن آب داخل ماشین لباسشویی بپرازیم.

شاید شما هم به دنبال این هستید که « چرا ماشین لباسشویی آب میدهد ». سوالی که شاید خیلی از افراد از خود بپرسند که پاسخ سوال شما در لوله باز کنی تهران است که واقعا علت چیست؟ بعضی از مواقع نمیدانیم علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش چیست. در این مقاله قصد داریم تمام سوالاتی که شما در مورد علت های برگشت آب به داخل ماشین لباسشویی دارید را با یک دیگر بررسی کنیم پس همراه سبک روزانه باشید.

دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

همیشه عدم تخلیه آب در داخل ماشین لباسشویی یا اینکه آب داخل ماشین لباسشویی بماند دو مشکل جدی و اساسی است که همیشه با آن مواجه خواهیم شد. اینکه ماشین لباسشویی به خوبی در زمانی که به آن نیاز داریم عمل نکند خیلی مشکل ناخوشایندی است. جمع شدن آب در ماشین لباسشویی در حالتی که خاموش است یکی از سوالاتی است که همیشه ذهن ما را درگیر خود می کند.

همیشه باید مراقب برگشت آب به ماشین لباسشویی باشیم زیرا اگر این مشکل را در زمان مناسب تشخیص ندهیم حتما نیاز به یک تعمیرگاه مجاز تعمیر لباسشویی خواهیم داشت. پس قبل از اینکه نیاز به تعمیرات لباسشویی داشته باشید بهتر است مراقب این وسیله مهم و ضروری در منزلتان باشید.

علت آب ریزی از داخل ماشین لباسشویی چیست؟

دو علت کلی برای جمع شدن آب در داخل ماشین لباسشویی وجود دارد. که به صورت زیر تقسیم می شود

۱- آب داخل ماشین لباسشویی تمیز است »

منظورمان از داخل ماشین لباسشویی همان دیگ لباسشویی است. اگر آبی که داخل ماشین لباسشویی است تمیز است، مشکل از شیرالکترونیکی است. که اگر از خرابی آن مطمئن هستید باید نسبت به تعویض شیر الکترونیکی اقدام نمایید.

۲- آب داخل ماشین لباسشویی کثیف است »

اگر آب داخل ماشین لباسشویی کثیف است، مشکل از انسداد فاضلاب است که این مشکل را باید بررسی کنید. که این مشکل باعث عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی خواهد شد. باید این دو مشکل را بررسی کنید تا بتوانید از ماشین لباسشویی خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

شیر الکترونیکی چیست؟

شیر الکترونیکی یک وسیله مگنتی است که وظیفه آن قطع و وصل کردن جریان آب به داخل ماشین لباسشویی است. شیر برقی که به آن شیرالکترونیکی نیز گفته می شود. عملکرد شیربرقی به این صورت است که هنگامی که مقدار آب داخل ماشین لباسشویی به حد نصاب برسد توسط هیدروستات دستور قطع جریان آب را صادر می کند.

The reason for the return of water from the laundry sewer pipe

هیدروستات چیست؟

هیدروستات وظیفه گزارش سطح آب در ماشین لباسشویی را دارد. این قطعه در ماشین لباسشویی بسته به نوع لباسشویی و مارک آن متفاوت است. با توجه به مدل ماشین لباسشویی شما ممکن است چند وظیفه را همزمان انجام دهد.هیدروستات به کمک یک شلنگ به کف ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی متصل شده است.

خود هیدروستات در بالاترین قسمت قرار دارد. نحوه کار کردن هیدروستات به این شکل است که با ورود آب به داخل دستگاه هوای داخل شلنگ رابط به دیافراگم داخل هیدروستات فشار می آورد.با تغییر دریچه دیافراگم کنتاکتور فعال می شود. کنتاکتور میتواند مانند میکروسویچ حالت باز و بسته را فعال کند. در مدل های الکترونیکی به کمک هسته مغناطیسی میزان تغییر دریچه قابل اندازه گیری است. در نتیجه می توان مقدار آب ورودی را محاسبه کرد.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

اینکه ماشین لباسشویی شما با اینکه خاموش است ولی آب در داخلش جمع می شود یک مشکل جدی است. یا اینکه بعد از باز کردن شیر ورودی آب مشاهده می کنید که آب در دیگ ماشین لباسشویی جمع شده است. این ایرادها میتواند از شیرالکترونیکی ماشین لباسشویی شما باشد. که در صورت خراب شدن باید آن را تعویض نمایید. البته باید در نظر بگیرید حتما با یک متخصص در زمینه تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی مشورط های لازم را انجام دهید.

علت ماندن آب داخل ماشین لباسشویی در اواسط برنامه یا انتهای برنامه

اینکه زمانی که ماشین لباشویی در اواسط برنامه یا انتهای برنامه شستشوی قرار دارد ولی آب در ماشین لباسشویی باقی می ماند می تواند به چند علت تقسیم شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. در نظر داشته باشید برای اینکه ماشین لباسشویی شما به بهترین حالت ممکن کار کند باید همیشه نکات اصولی در نگهداری از ماشین لباسشویی را رعایت کنید.

۱- فیلتر ماشین لباسشویی را بررسی کنید »

ممکن است به علت گیرافتادن زباله در فیلتر ماشین لباسشویی، دیگر عملکرد مناسبی نداشته و باعث شود که آب در داخل ماشین لباسشویی باقی بماند. برای تعویض فیلتر ماشین لباسشویی میتوانید از قسمت پایین لباسشویی اقدام به تعویض آن نمایید.

۲- خرطومی زیر دیگ ماشین لباسشویی را بررسی کنید »

همیشه خرطومی زیر دیگ را دسته کم میگیریم و توجه خاصی به آن نداریم. ممکن است زباله یا نخالاتی که همراه با لباس های خود داخل ماشین لباسشویی قرار میدهیم در خرطومی زیر دیگ ماشین لباسشویی قرار گرفته باشد. همین مشکل میتواند بعد از مدتی مانع از خروج آب شود برای اطمینان از اینکه خرطومی لباس شویی شما هیچ گونه رسوب و جرمی نگرفته است باید با دست خرطومی را فشار دهید و آن را بررسی نمایید.

۳- پروانه پمپ ماشین لباسشویی را بررسی کنید »

همانطور که خدمت شما عرض کردیم وجود هرگونه شیء دیگر در بین لباس ها باعث انسداد و عدم کار کردن پروانه پمپ ماشین لباسشویی خواهد شد. مثل پوست پسته، دکمه ها، کش پول و …

۴- پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را بررسی کنید »

بعد از اینکه تمام مراحل بالا را بررسی کردید و کماکان مشکل پابرجا بود باید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را بررسی کنید. در صورتی که این وسیله مهم در لباسشویی شما خراب است باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. در صورتی که پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خراب شده باشد میتواند مانع از تخلیه آب لباسشویی گردد.

۵- لوله فاضلاب داخل منزل را بررسی کنید »

در صورتی که راه آب فاضلاب منزل مسدود شده باشد باعث می شود آب در داخل ماشین لباسشویی باقی بماند که باید نسبت به رفع عیب این انسداد اقدام نمایید.

جمع بندی

خب به انتهای مقاله بررسی دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی رسیدیم که تمام مشکلات و ایراد های احتمالی را با یک دیگر بررسی کردیم. در نظر بگیرید که ایراد های که ما به آن اشاره کردیم چند ایراد کلی در ماشین لباسشویی بود. باید این را هم بدانید ممکن است مشکل لباسشویی شما چیزی فراتر از ایراد هایی که در اینجا بیان کرده ایم باشد.

دکمه بازگشت به بالا