حوادث و رویدادها

عکس| پای لوازم آرایشی دست دوم هم به آگهی‌ها باز شد!

آفتاب‌‌نیوز :

رژ لب اصل لانکوم، زیر قیمت فقط یک بار استفاده شده. قیمت ۹۰ هزار تومان، لوازم ناخنکاری دست دوم پک کامل قیمت ۳ و نیم، پنس ها فقط سرصاف کاملا سالم ۸۰ هزار تومان.

پک کامل دالیزلش استفاده شده،از موادش کمی مانده به همراه پک جدای بیگودی که اصلا استفاده نشده ۳۰۰ تومان، سه بسته مژه کلاسیک استفاده شده ۱۵» از این جور آگهی ها در سایت دیوار یا پیج اینستاگرام زیاد دیده می شود.

حاصل کار بانوانی است که به دلیل تغییر ذائقه یا دلزدگی لوازم آرایشی خود را برای فروش گذاشته اند. نوع حرف زدن و تبلیغ کردنشان شبیه سمسارهایی است که برای جذب مشتری انواع ترفندهای بازارگرمی را به کار می برند.

جالب اینکه نشانی همه آگهی ها به مناطق شمالی پایتخت ختم می شود و حیرت آور اینکه به صرف دست دوم بودن لوازم آرایشی و بهداشتی بانوان راضی به خرید این گونه وسایل هستند چرا که برند هستند.

اگر این روزها با گشت و گذار در فضای مجازی با آگهی فروش لوازم دست دوم آرایشی روبرو شدید، خیلی تعجب نکنید. از این جور تبلیغ ها زیاد دست به دست می شود.

در کنار دیگر وسایل خانه از تخت و کمد گرفته تا مبل و فرش، که در سایت دیوار آگهی می شود، لوازم آرایشی دست دوم هم به چشم می خورد. آن ها را معمولا خانم هایی آگهی می کنند که از خرید لوازم آرایشی فلان مارک پشیمان شده یا ترجیح می دهند مارک بهتری بخرند.

کافی است نیم ساعتی در دنیای عجیب و غریب فضای مجازی بچرخید، انواع لوازم آرایشی با قیمت های مناسب پیدا می کنید. چیزهایی که اگر نو باشند در حد چند میلیون فروخته می شوند.

بد نیست بدانید بیشتر لوازم آرایش دست دوم تبلیغ شده، برند خارجی هستند که هر کدام از آنها قیمت چند میلیونی دارد. به طور مثال: «رژ لب لانکوم ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. کرم آبرسان مری کی از یک میلیون شروع می شود به بالا. ژل استرس ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان. کرم نرم کننده لانکوم ۲۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان.»

مهم اینکه برند باشد…

آن چه مسلم است لوازم آرایشی مارک دار گران قیمت را افراد متمول می خرند. کسی هم که توان اقتصادی ندارد یا از خرید آنها منصرف شده یا ترجیح می دهد مارک ایرانی با قیمت مناسب تهیه کند. پس چه کسانی علاقمند به خرید لوازم آرایشی دست دوم هستند؟ ارتباط با یکی از کسانی که در سایت دیوار آگهی داده شاید سرنخی باشد. او می گوید:‌ «قیمت لوازم بیش از ۱۰ میلیون قیمت دارد اما آن ها را یک جا ۵ میلیون می فروشم. چقدر استفاده شده؟ من برای کلاس میکاپ خریدم اما از رفتن منصرف شدم.»

-به جز من کس دیگری برای آگهی شما تماس گرفته است؟

-بله، چند نفری زنگ زدند. برای بعضی ها مهم است لوازم برند استفاده کنند.

پز عالی با لوازم آرایشی عاریه

تا بوده همین بوده، زن ها به زیبایی جمال خود خیلی اهمیت می دهند. یه زمانی مد بود وسمه می کشیدند و حنا به سرمی گرفتند. حالا هم همین طور است. تا دلتان بخواهد لوازم آرایش مدل به مدل در بازار هست که هم چهره را زیبا می کند و هم سن را جوان می کند.

در اینکه خانم ها به آراستگی خود توجه خاص دارند نه تنها ایرادی دیده نمی شود بلکه خیلی هم خوب است. اما اما وقتی شور ماجرا درمی آید، قضیه فرق می کند. بعضی از دختران و بانوان جوان ما دست به هر کاری می زنند تا جذابیتشان بیشتر به چشم دوست و آشنا بیاید.

برای همین اغلب در فضای مجازی گشت می زنند تا شاید ترفندی یاد بگیرند. خیلی از آنها عادت دارند از لوازم آرایشی مارک دار استفاده کنند. با طمطراق برای دیگران تعریف می کنند که محصولات فلان برند را به سر و صورت خود می زنند. غافل از اینکه بیشتر آنها را دست دوم آن هم از سایت دیوار یا پیج های اینستاگرامی تهیه کرده اند.

آمار عجیب سرانه مصرف لوازم آرایش در ایران

بانوان ایرانی در بین دیگر مردم جهان بیشتر استفاده کنندگان لوازم آرایش هستند. به گونه ای که تهیه این وسایل جز ملزومات زندگی شان شده و حاضرند از دیگر نیازهایشان کم بگذارند و خود را به سختی بیاندازند اما لوازم آرایشی مارک دار بخرند.

طبق آمار به دست آمده، ایرانی ها به طور متوسط ۴/۵ درصد از درآمد سالانه شان را برای خرید لوازم آرایش هزینه می کنند در حالی که این رقم در کشورهای دیگر ۲/۶ درصد است.

عکس| پای لوازم آرایشی دست دوم هم به آگهی‌ها باز شد!

 

 

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا