بین الملل

بن گویر: از آمریکا دستور نمی‌گیریم/ در حال یافتن جا برای مهاجرت فلسطینی‌ها هستیم!

“ایتامار بن گویر” وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در کنار “بتسالل اسموتریچ” وزیر اقتصاد این رژیم در روزهای اخیر از طرح پس از جنگ غزه درباره مهاجرت داوطلبانه فلسطینی‌ها از این باریکه حمایت کرده‌اند.

روزنامه تایمز اسرائیل روز چهارشنبه نوشت، مقامات رژیم صهیونیستی مذاکرات محرمانه‌ای با نمایندگان جمهوری دموکراتیک کنگو و دیگر کشورهای آفریقایی درباره اسکان احتمالی فلسطینیان پس از پایان جنگ با حماس انجام داده‌اند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اسموتریچ گفت که حدود ۷۰ درصد از صهیونیست‌ها از چنین پیشنهادهایی برای مهاجرت “داوطلبانه” حمایت می‌کنند.

وزیر امنیت رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که این رژیم می‌خواهد “مهاجرت عمدی” را تشویق کند و ما باید کشورهایی را پیدا کنیم که مایل به پذیرش فلسطینی‌ها باشند.

اظهارات این دو مقام رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که روز سه شنبه توسط وزارت امور خارجه واشنگتن منتشر شد، به عنوان گفته‌هایی “تحریک آمیز و غیرمسئولانه” رد شد و بن گویر را بر آن داشت تا در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) بنویسد، اگرچه از کمک واشنگتن قدردانی می‌شود، اما این موضوعی است که رژیم صهیونیستی باید درباره اش تصمیم بگیرد.

وی نوشت: ایالات متحده بهترین دوست ما است، اما پیش از هر چیز ما بهترین کار را برای رژیم صهیونیستی انجام خواهیم داد؛ مهاجرت صدها هزار نفر از غزه به صهیونیست‌های این منطقه اجازه می‌دهد تا به خانه خود بازگردند و در امنیت زندگی و از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی محافظت کنند.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این اظهارات از این دو مقام رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما صراحتا اعلام کرده‌ایم که غزه سرزمین فلسطین است و سرزمین فلسطین باقی خواهد ماند و حماس دیگر کنترل آینده‌اش را در دست ندارد و هیچ گروهی قادر به تهدید اسرائیل نیست.

311311

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا