عمومیکسب و کار استانها

مدارک لازم برای سفر به قبرس شمالی

قبل از رزرو بلیط هواپیما قبرس و بازدید از مکان های فوق العاده این شهر بزرگ، باید ویزای قبرس را دریافت کنید. این کشور زیبا جزیره ای بزرگ در دریای مدیترانه است. سواحل بی نظیر و بکر آن سالانه بیش از 5 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. در سال 1974 پس از حمله ترکیه به جزیره قبرس، قسمت شمالی قبرس استقلال خود را اعلام کرد و به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی یورومای تقسیم شد. بد نیست بدانید که برای ورود به هر قسمت از قبرس شرایط ویزای مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

به قبرس بروید

قبرس در چهار فصل قابل بازدید است و گردشگران می توانند سفر خود را از قبرس یا قبرس جنوبی آغاز کنند. هر دو قسمت قبرس دارای جاذبه ها و زیبایی های منحصر به فردی هستند و سفری ایده آل را رقم می زنند. همانطور که گفتیم برای سفر به قبرس ویزا لازم است. با این حال، دریافت ویزا برای سفر به قبرس شمالی و قبرس جنوبی متفاوت خواهد بود. برای ورود به قبرس شمالی، دریافت ویزای فرودگاهی در فرودگاه ارجان کافی است. اما قبل از خرید بلیط هواپیما قبرس جنوبی باید قبل از سفر ویزا بگیرید. دریافت ویزا در فرودگاه بین المللی ماراکانا در قبرس جنوبی امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین قبل از سفر باید برای ویزا اقدام کنید.

شرایط ویزای قبرس

گردشگران باید برای سفر خارجی ویزا دریافت کنند. اما برخی از کشورها نیازی به اخذ ویزای قبل از سفر ندارند و می توانند از ویزای فرودگاهی استفاده کنند. سفر به قبرس شمالی و قبرس جنوبی با ویزا نیازمند شرایط خاصی است که در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم.

شرایط اخذ ویزای قبرس شمالی

برای جذب گردشگران بیشتر و تقویت صنعت گردشگری، قبرس شمالی شرایط ویزا را برای متقاضیان تسهیل کرده است. به همین منظور برای مسافرانی که قصد سفر با اهداف گردشگری را دارند، شرایطی را برای دریافت ویزای فرودگاهی برای ورود به جزیره قبرس شمالی در کمترین زمان و با کمترین هزینه ارائه می دهد. شرایط آسانتر برای اخذ ویزا در قبرس شمالی در کاهش هزینه های سفر موثر خواهد بود. شهروندان ایرانی در هنگام ورود به قبرس باید پاسپورت خود را با حداقل 6 ماه اعتبار ارائه کنند تا ویزای توریستی قبرس شمالی 90 روزه در گذرنامه آنها درج شود.

انواع ویزای قبرس شمالی

قبرس شمالی انواع مختلفی از ویزاها را برای گردشگران ارائه می دهد. ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری، ویزای کاری و غیره وجود دارد. از جمله انواع ویزا برای قبرس شمالی. از آنجایی که این کشور عضو اتحادیه اروپا نیست، شرایط اخذ ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان ساده است.

این نوع ویزا یکی از پرطرفدارترین ویزاها در قبرس شمالی محسوب می شود و افراد با اهداف توریستی می توانند در فرودگاه ارجان ویزا دریافت کنند. گردشگران با اخذ ویزای توریستی می توانند تا 30 روز در قبرس اقامت داشته باشند. این ویزا حداکثر 90 روز اعتبار دارد و به مسافران اجازه می دهد چندین بار وارد و خارج شوند.

ویزای تحصیلی

برای ادامه تحصیل در دانشگاه های جزیره قبرس شمالی مانعی نخواهید داشت. همچنین تنها در صورتی می توانید شروع به تحصیل کنید که از دانشگاه های قبرس شمالی دعوت نامه تحصیل داشته باشید.

ویزای تجاری

ویزای تجاری که یکی از مدارک موردنیاز تحصیل در قبرس یورومای است، برای افرادی صادر می شود که قصد سرمایه گذاری و فروش کالا در قبرس شمالی را دارند. متقاضیان برای دریافت این ویزا باید دعوتنامه رسمی از یک کشور معتبر داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای زندگی قبرس شمالی

تنها مدرک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کوتاه مدت قبرس شمالی، پاسپورت با اعتبار 6 ماه است. گردشگران می توانند ویزای خود را در فرودگاه قبرس شمالی با نشان دادن پاسپورت خود دریافت کنند. برای سفر به این کشور برای مقاصد غیر توریستی نیاز به تشکیل و تکمیل فرم درخواست خواهد بود. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا به شرح زیر است:

اصل پاسپورت با 6 ماه اعتبار؛

عکس پاسپورت؛

اصل مدرک شناسایی و ترجمه؛

صدور دعوتنامه رسمی؛

تکمیل فرم درخواست ویزا توسط متقاضی

شرایط ویزای قبرس جنوبی

شرایط برای به دست آوردن ویزای قبرس جنوبی با ویزای قبرس شمالی متفاوت است. برای به دست آوردن ویزای قبرس جنوبی ، بازدید کنندگان باید قبل از سفر اسناد لازم را بصورت آنلاین ارسال کنند. به طور کلی ، ویزاهای توریستی قبرس جنوبی در قالب تورهای گروهی و از طریق آژانس های معتبر مسافرتی صادر می شود. شرایط سفر به قبرس جنوبی بسته به نوع ویزای درخواست شده متفاوت خواهد بود. تنها راه دریافت ویزای قبرس جنوبی با دعوت رسمی است. در غیر این صورت ، می توانید از طریق آژانس های مسافرتی ویزای توریستی درخواست کنید.

انواع ویزا برای قبرس جنوبی

برای سفر به قبرس جنوبی و اخذ ویزا ابتدا باید هدف سفر خود را مشخص کنید. مانند سایر کشورها، انواع مختلفی از ویزای قبرس جنوبی وجود دارد که بسته به شرایط و اهداف متقاضی صادر می شود. در زیر، ویزاهای مختلف قبرس جنوبی را مورد بحث قرار خواهیم داد.

ویزای توریستی

ویزای توریستی برای متقاضیانی است که به منظور تفریح ​​و گشت و گذار به این کشور سفر می کنند. ویزای توریستی قبرس جنوبی به مدت 90 روز از تاریخ صدور اعتبار خواهد داشت.

ویزای ترانزیت

از آنجایی که قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا است، بسیاری از پروازهای خارجی از این فرودگاه به کشورهای دیگر در سراسر جهان استفاده می کنند. برای مسافرانی که به عنوان مقصد ترانزیتی در این فرودگاه توقف می کنند ویزای ترانزیت صادر می شود.

ویزای کار

اگر هدف متقاضی از آمدن به قبرس جنوبی کار در این کشور باشد، با ارائه دعوتنامه رسمی از یک کارفرما در قبرس جنوبی ویزای کار صادر می شود. درخواست ویزای دانشجویی ، مانند ویزای کار ، با دعوت رسمی انجام می شود.

ویزای تجاری

ویزای تجاری برای افرادی است که قصد سفر به قبرس جنوبی را با دعوتنامه رسمی برای مقاصدی مانند تجارت، مذاکره یا شرکت در یک کنفرانس دارند.

دکمه بازگشت به بالا