اقتصادیکسب و کار استانها

چرا در جاروبرقی بسته نمیشه

یکی از لوازمی که امروزه در همه خانه‌ها وجود دارد، جاروبرقی است. برند‌ها و شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید انواع متنوعی از جاروبرقی‌ها کرده اند. در میان انواع مختلف این دستگاه، بسیار کاربردی و مفید است. از طرفی با توجه به کیفیت بالا و تکنولوژی پیشرفته‌ای که در تولید آن به کار رفته، بسیار مناسب تعیین شده است. برای تعمیر جاروبرقی بوش با نمایندگی های معتبر تماس بگیرید.

ما در این مطلب قصد داریم در مورد یکی از مشکلات رایج جاروبرقی ها، یعنی بسته نشدن درب جاروبرقی با شما صحبت کرده و دلایل به وجود آمدن این مشکل و راه حل آن را برایتان بیان کنیم. چنانچه این مشکل برای شما پیش آمده است، خواندن این مطلب و استفاده از راهکار‌های ارائه شده می‌تواند کمک زیادی به شما کند. پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

جاروبرقی از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

همانطور که همه ما می‌دانیم جاروبرقی دستگاهی است که با قدرت مکش خود می‌تواند گرد و غبار، زباله‌ها و ذرات موجود در منازل و محیط‌های مختلف را جمع آوری کند. برای محیط‌های مختلف می‌توان از جاروبرقی‌های متنوع با قدرت مکش و ظرفیت بالا استفاده کرد. اما ما در این مطلب می‌خواهیم در مورد جاروبرقی‌های خانگی صحبت کنیم.  در تعمیر بوش خدمات متنوع عرضه می شود.

اگر جاروبرقی روشن نمیشه چیکار کنم | چرا جاروبرقی خاک میده | طریقه بستن درب جاروبرقی سامسونگ

جاروبرقی‌های معمولی و خانگی از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده اند. مهم‌ترین قسمت یک جاروبرقی موتور آن است که به عنوان قلب این دستگاه عمل می‌کند.

چنانچه موتور جاروبرقی با مشکل مواجه شود دیگر کارایی درستی نخواهد داشت. قدرت مکش جاروبرقی به قدرت موتور آن بستگی دارد. در صورت خراب شدن موتور جاروبرقی ها، تعمیر آن به وسیله افراد عادی امکان‌پذیر نخواهد بود و باید به و یا سایر برند‌ها مراجعه کنید.

سیم جاروبرقی قسمت مهم دیگری از این دستگاه بوده که به عنوان منبع تغذیه آن محسوب می‌شود. چنانچه سیم قطع باشد و یا دچار پارگی شود، دستگاه شما کار نخواهد کرد. خرطومی یا همان شلنگ انعطاف‌پذیر موجود در جاروبرقی‌ها نیز یکی از اجزای مهم آن است. موتور جاروبرقی با استفاده از قدرت مکش و از طریق این لوله زباله‌ها را جمع آوری می‌کند. لوله تلسکوپی یکی دیگر از اجزای مهم جاروبرقی می‌باشد.

این لوله امکان بلند و کوتاه شدن دسته جاروبرقی را متناسب با شرایط افراد فراهم می‌کند. پاور هد که در قسمت انتهایی لوله تلسکوپی قرار دارد، وظیفه به هم زدن کثیفی‌ها و هدایت آن‌ها به سمت لوله را بر عهده خواهد داشت. جاروبرقی‌های مختلف سری‌ها و اتصالات مختلفی با کاربردهای گوناگون دارند.

با استفاده از آن‌ها می‌توان قسمت‌های مختلف مانند پرده ها، کناره دیوارها و غیره را تمیز کرد. جارو برقی‌ها از قسمت‌های دیگری مانند کیسه گرد و غبار، فیلتر، تسمه، ماژول کنترل و غیره نیز تشکیل می‌شوند.

علت خرابی درب جاروبرقی

با توجه به اهمیت و استفاده زیادی که جاروبرقی در منازل دارد، ممکن است به مرور زمان دچار مشکلات زیادی شود. صدای زیاد جاروبرقی، داغ کردن موتور، جمع نشدن سیم آن، مکش کم، بوی بد جاروبرقی و غیره از مشکلات رایج جاروبرقی‌ها می‌باشد. مشکل دیگری که بسیار مشاهده شده است و افراد زیادی به آن دچار هستند، بسته نشدن درب جاروبرقی است. جالب است بدانید درب جاروبرقی یکی از قسمت‌های مهم آن به شما می‌آید.

در صورت بسته نشدن آن ممکن است گرد و غبار دوباره به محیط برگشته و در هوا پخش شوند. در برخی از مدل‌های جاروبرقی بوش مانند سری ۸ آن، چنانچه درب جاروبرقی به طور کامل بسته نشود، امکان روشن شدن دستگاه نیز وجود نخواهد داشت. بسته نشدن درب جاروبرقی ممکن است علل مختلفی داشته باشد. از جمله این که شاید دستگیره آن شکسته باشد. با شدت باز کردن درب، فشار آوردن و وارد شدن ضربه می‌تواند سبب شکستن دستگیره درب آن شود.

در این صورت باید اقدام به تعویض درب جارو برقی خود کنید. چنانچه از کیسه مناسب و استاندارد جارو برقی خود استفاده نکنید، نیز ممکن است درب آن بسته نشود. امروزه کیسه‌های یکبار مصرفی تولید شده‌اند که به سهولت تعویض می‌شوند. اما نکته مهم این است که به مدل جاروبرقی خود در هنگام خرید کیسه آن توجه داشته باشید. از علل دیگر بسته نشدن درب جاروبرقی می‌توان به خارج شدن درب از رگلاژ، خرابی دستگیره مربوط به مخزن و پاکت جاروبرقی و خراب شدن قفل دستگاه اشاره کرد.

راه حل تعمیر درب جاروبرقی

همانطور که گفتیم بسته نشدن درب جاروبرقی می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که در بالا به آن‌ها اشاره شد. اما راه حل متناسب برای رفع این مشکل چیست؟ برخی از این مشکلات با دقت افراد و دوباره قرار دادن قطعات جاروبرقی به شکل درست رفع می‌شوند. اما برای حل برخی از این علت‌ها باید درب جاروبرقی تعویض شود. مثلا زمانی که دستگیره در یا گوشه‌ای از آن در اثر ضربه و فشار شکسته باشد، باید درب را به کلی عوض کرد.

در این صورت بهتر است ابتدا به نمایندگی برند جاروبرقی خود مراجعه کنید. چنانچه جاروبرقی شما قدیمی است می‌توانید به تعمیرگاه‌های لوازم خانگی مراجعه کرده تا شاید آن‌ها قطعه مورد نظر شما را پیدا کنند. در هر صورت بهتر است در صورتی که سررشته‌ای در کارهای فنی ندارید، برای تعمیر کردن جاروبرقی خود کاری نکنید. مراجعه به تعمیرکاران و مشورت با آن‌ها بهترین تصمیم در این موارد است.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم جاروبرقی یکی از دستگاه‌های مورد نیاز در همه خانه‌ها می‌باشد. نه تنها منازل بلکه در محیط‌های دیگر مانند هتل ها، مساجد و غیره نیز از این دستگاه برای جمع آوری ذرات ریز و زباله‌ها و نظافت محیط استفاده می‌کنند. ممکن است جارو برقی نیز مانند همه دستگاه‌ها دارای مشکلات و ایراداتی شود.

برخی از این مشکلات به راحتی با کمی دقت برطرف می‌شوند اما برای حل برخی دیگر از آن‌ها باید به تعمیرکاران و، اگر درب جاروبرقی شما هم دچار مشکل شده است و بسته نمی شود در این مقاله همراه ما باشید، در این مقاله به این سؤال که علت بسته نشدن درب جاروبرقی چیست پاسخ می دهیم و روش رفع مشکل را بیان می کنیم.

به طور کلی خارج شدن درب جاروبرقی از رگلاژ، شکستن دستگیره، عدم استفاده از کیسه مخصوص و مناسب دستگاه و ایراد و خرابی در قفل درب جاروبرقی از مهم ترین دلایل بسته نشدن درب جاروبرقی مطرح می شوند که در ادامه هر یک را به طور کامل توضیح خواهیم داد و با این آموزش نیاز کمتری به  پیدا خواهید کرد.

شکستن دستگیره

جاروبرقی از لوازم خانگی پرتابل و قابل حملی است که امکان شکستن دستگیره آن وجود دارد، در صورتی که جاروبرقی تان به هر دلیلی ضربه ببیند امکان شکستن دستگیره آن وجود دارد، با شکستن دستگیره درب جاروبرقی به خوبی بسته نخواهد شد، از این جهت توصیه می شود هنگام استفاده از این وسیله مراقب دستگیره دستگاه باشید.

در صورتی که دستگیر جاروبرقی تان دچار شکستگی یا خرابی شده است تعویض آن نیاز به هزینه زیاد نداشته و می توانید با قیمتی مناسب مشکل را برطرف کنید.

استفاده از کیسه نامناسب در جاروبرقی

در برخی از مدل های جاروبرقی درب جارو بر روی قسمتی از کیسه جاروبرقی چفت می شود از این جهت ضروری است که برای هر مدل جاروبرقی از کیسه مخصوص همان برند و مدل استفاده کنید، در صورتی که تصمیم به تعویض کیسه جاروبرقی دارید توصیه می شود برای جلوگیری از مشکل بسته نشدن درب تنها از کیسه های مناسب همان جارو استفاده کنید.

خارج شدن درب جاروبرقی از رگلاژ

برای این که درب جاروبرقی به بهترین شکل در جای خود قرار بگیرد دارای رگلاژ است، ضربه دیدن جاروبرقی می تواند درب را از رگلاژ خارج کرده و در نتیجه خروج درب از رگلاژ از دیگر دلایل بسته نشدن درب جاروبرقی مطرح می شود.

ایراد و خرابی قفل دستگاه

در صورتی که قفل درب جاروبرقی به هر دلیلی دچار ایراد و خرابی شود بستن درب با مشکل مواجه می شود، برای رفع این مشکل کافی است که قفل درب به طور کامل تعویض شود، توصیه می شود که تعویض قفل درب را به تکنسین های متخصص و حرفه ای بسپارید.

چرا بسته شدن درب جاروبرقی اهمیت دارد؟

ممکن است برای تان این سؤال پیش بیاید که چرا بسته شدن درب جاروبرقی مهم است؟ ممکن است بسته نشدن درب جارو برقی از نظر شما مسئله مهمی نباشد، اما خوب است که بدانید خراب شدن درب جاروبرقی می تواند موجب بروز مشکلات جدی در دستگاه شود، در این بخش به معرفی مشکلاتی که ممکن است در نتیجه بسته نشدن درب جاروبرقی پیش بیایند می پردازیم.

درب جاروبرقی یکی از مهم ترین بخش ها در این دستگاه معرفی می شود که از قطعات داخلی دستگاه محافظت می کند، در صورتی که درب دستگاه به خوبی بسته نشود، قطعات جاروبرقی در معرض آسیب قرار دارند، از این جهت یکی از مهم ترین نقش های درب جاروبرقی محافظت از قطعات داخلی دستگاه معرفی می شود.

درب جاروبرقی روی کیسه دستگاه را پوشانده و از باز ماندن آن جلوگیری می کند، در صورتی که در دستگاه به خوبی بسته نشود و باز بماند احتمال بازگشت گرد و خاک به منزل و محیط وجود دارد، در هر حال باز بودن درب جاروبرقی باعث بازگشتن آلودگی ها و کثیفی ها می شود از این جهت حتماً توصیه می شود درب را ببندید.

راه حل تعمیر درب جاروبرقی

همان طور که در بخش های قبلی توضیح دادیم بسته نشدن درب جاروبرقی موجب بروز مشکلاتی خواهد شد از این جهت در این بخش به راه حل این مشکل می پردازیم، اغلب اوقات مشکل بسته نشدن درب جاروبرقی تنها با دقت و قراردادن صحیح درب در جایش حل می شود، در صورتی که بسته نشدن درب به دلیل مشکلات جدی همچون شکستن دستگیره یا درب اتفاق بیفتد لازم است که درب جاروبرقی را تعویض کنید.

جهت تعویض درب جاروبرقی تنها با مراکز تعمیراتی مجاز و معتبر تماس بگیرید تا خیال تان از بابت تعمیرات آسوده شود، در صورتی که جاروبرقی تان به قطعه ای نیاز داشته باشد، با مراجعه با مراکز و تعمیرگاهای معتبر لوازم خانگی خیال تان از اصل بودن قطعاتی که توسط تکنسین ها و تعمیرکاران استفاده می شود نیز آسوده خواهد شد.

سخن پایانی

همان طور که می دانید جاروبرقی از کاربردی ترین و پر استفاده ترین لوازم خانگی است که ممکن است به دلایل مختلفی دچار ایراد و خرابی شود، بسته نشدن درب جاروبرقی یکی از مشکلات رایج در این دستگاه معرفی می شود که ممکن است رفع آن توسط خودتان امکان پذیر باشد، همچنین ممکن است رفع این مشکل به تکنسین مجرب و متخصص نیاز داشته باشد.

بسته نشدن درب جاروبرقی می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال عواملی از قبیل درست قرار ندادن پاکت یا کیسه جاروبرقی، شکستگی دستگیره و قفل درب، از جا درآمدن رگلاژ و غیره می‌توانند این مشکل را به وجود آورند.

بله، چنانچه درب جاروبرقی بسته نشود، ممکن است گرد و غبار دوباره به محیط برگردند. در برخی از مدل‌های جدید بسته نشدن درب جاروبرقی باعث روشن نشدن دستگاه می‌شود.

بسیاری از علل بسته نشدن درب جاروبرقی سطحی بوده و نیاز به اقدامات اساسی ندارد. اما برخی از موارد مثل شکستن درب دستگیره و قفل ان نیاز به تعویض کلی درب دارد. با توجه به نوع مدل و قیمت جاروبرقی بوش هزینه‌ها متفاوت خواهد بود.

 

 

دکمه بازگشت به بالا