استان ها

مهم‌ترین وظیفه مدیر روابط‌ عمومی تولید فکر برای مجموعه و حفظ ارتباطات موثر است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، رضا قاسمی پیربلوطی کارشناس ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی و سرپرست اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس در یادداشتی نوشت: ناگفته پیداست که اگر روابط عمومی ها نباشند تعامل فی مابین ارگانها و ادارات با مردم از میان رفته ، تلاش‌ها و عملکردها نادیده مانده و اطلاع رسانی نمیشود که این خود سبب بروز اختلال در امور و ناکام ماندن اهداف هر اقدام اجرایی و اداری خواهد شد.

 در این میان نقش مدیران روابط عمومی و چگونگی تعامل با دیگر ادارات موازی ، نحوه اطلاع رسانی های عمومی و تقابل با ارباب رجوع نیز مقوله ای است که خلاقیتهای فردی و رعایت اصول و ضوابط، میزان موفقیت آن  را مشخص می‌سازد. 

در واقع یک مدیر روابط عمومی ، سیاست‌گذاری است که  نحوه‌ اطلاع رسانی و توضیح روند خروجی‌  ادارات و نهادها را تعیین میکند.

 این به آن معنی است که وقتی تولید به پایان میرسد یا خدمات رسانی در حال انجام است یا به هر دلیل با وقفه و مشکلات روبروست، روابط عمومی ها با اطلاع رسانی صحیح به مخاطبانی که به نحوی میتوانند در این راستا کارگشا باشند، آنها را دعوت به کار و طبیعتا انتفاع دوسویه نمایند. 

البته نحوه مطرح ساختن نتایج هر عملکرد و نقاط ضعف و قوت باید با کمترین ریسک و درصد خطا صورت پذیرد تا مخاطب یا سرمایه گذار احتمالی به موضوع جذب  شود و این نیز خود بخشی از سیاست گذاری مدیران روابط عمومی است.

بنابراین میتوان گفت مهم‌ترین وظیفه مدیر روابط‌ عمومی، تولید فکر برای مجموعه، حفظ ارتباطات موثر با نهادهای مرتبط، استفاده از نیروی متخصص، ارتباط جدی با رسانه‌ها، هماهنگی های درون ساختاری و توجه به نظرات دیگر ارگانها و دستگاهها درخصوص مدیریت و کلیت ساختار آن نهاد است.

پر واضح است که روابط عمومیه ا نیز مانند هر مجموعه تولیدی یا اداری دیگر با چالشهایی روبروست که با روند پویا و رو به جلوی فن آوری و روشهای نوین ارتباطی نیازمند به روز رسانی و برخورداری از علم روز در تولیدات اداره متبوع و دیگر دستگاههای مرتبط میباشد و بدون دانستن آنها عملا در ایجاد تعاملات و اطلاع رسانی دقیق دچار مشکل خواهد شد.

سرعت ، دقت و نیاز سنجی صحیح نیز در این میان فاکتورهای مهمی است که نباید از نظر دور داشت ضمن اینکه شکل اطلاع رسانی و اینکه مخاطبان و نقاط هدف، افکار عمومی است و یا قشری خاص و اشتغالهای خاص میتواند بهترین ابزار اطلاع رسانی را مشخص سازد؛ به این شکل که برای اطلاع رسانی های عمومی از رسانه های عمومی و اینترنتی و برای اطلاع رسانیهای هدفمند و اقشار خاص میتوان با برگزاری همایشها و دعوت از مخاطبان خاص یا بهره گیری از سایتهای خاص که مورد مراجعه سازمانهای هدف هستند و خلاقیتهای دیگر در این امر وارد عمل شد.

 

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا