بین الملل

بلینکن: حماس حتی بعد از عملیات نظامی در رفح باقی خواهد ماند

وزیر خارجه آمریکا خطاب به اعضای کابینه جگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حتی پس از عملیات نظامی در شهر رفح، جنبش حماس همچنان وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جلسه کابینه جنگ این رژیم حضور یافت و خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و شرکت‌کنندگان در جلسه گفت: حتی اگر دست به عملیاتی در رفح بزنید، چالش بزرگی در غزه به نام حماس باز هم وجود خواهد داشت.

بلینکن در ادامه با تاکید بر اینکه علی‌رغم عملیات نظامی احتمالی در رفح، آشوب وجود خواهد داشت، تشکیل یک کابینه جایگزین را خواستار شد که آینده جدیدی را برای نوار غزه رقم بزند.

اما نتانیاهو در پاسخ به او مدعی شد: حتی ساکنان غزه که عضو حماس نیستند، صلح را نمی‌خواهند، یکی از دلایل حمله حماس در هفتم اکتبر تمایل آنها به از بین بردن عادی‌سازی با عربستان است.

او در ادامه نیز گفت که ساکنان اراضی اشغالی هرگز آماده تشکیل کشور فلسطین به عنوان کشور فلسطینی نخواهد بود.

بلینکن روزجمعه نیز درباره آغاز حمله زمینی گسترده رژیم صهیونیستی در رفح هشدار داده بود.

به نوشته روزنامه «تایمز» رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه آمریکا پس از یک روز دیدارهای متعدد با مقامات ارشد کابینه رژیم صهیونیستی  و پیش از سوار شدن به هواپیما تاکید کرد: آمریکا با اسرائیل در هدفش برای نابودی جنبش فلسطینی حماس و تضمین امنیتش در بلند مدت توافق نظر دارد اما عملیات رفح راه مناسبی برای تحقق این هدف نیست.

بلینکن در فرودگاه «بن گوریون» گفت: حمله به رفح خطر کشته شدن تعداد بیشتری از غیرنظامیان و ایجاد آشوب بیشتری در روند ارسال کمک‌های بشردوستانه را به همراه دارد، همچنین این اقدام خطر انزوای بیشتر اسرائیل در جهان را داشته و امنیت و جایگاه آن را در بلند مدت به خطر می‌اندازد.

او در ادامه نیز تاکید کرد: آمریکا هفته آینده که هیات اسرائیلی وارد واشنگتن شود، راه متفاوتی را برای تحقق اهداف خود ارائه خواهد کرد، این مساله واقعا نیازمند یک طرح انسانی، نظامی و سیاسی یکپارچه است.

این هفتمین سفر بلینکن به تل‌آویو از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا