خانواده و جامعه

افزایش نرخ جرایم رانندگی راهی برای کنترل جرایم و کاهش تصادفات

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تصمیم گیری‌هایی برای افزایش نرخ جرایم رانندگی صورت گرفته، گفت: این افزایش جهت بازدارندگی تخلفات رانندگی و در نتیجه کاهش تصادفات و تلفات است.

سرهنگ رابعه جوانبخت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش نرخ جرایم رانندگی و تصویب آن در هیأت دولت، اظهار کرد: با توجه به تصمیم گیری ها و برنامه‌های سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا، نرخ جرایم رانندگی باید افزایش پیدا کند زیرا جریمه و تخلفی که انجام می‌شود متناسب با مبلغی که برای آن پرداخت می‌شود، نیست و در نتیجه بازدارندگی لازم را ندارد.

وی در ادامه افزود: نباید نگاه ما این باشد که افزایش جرایم رانندگی هزینه ای را به جامعه تحمیل می‌کند؛ زیرا هدف این است با هزینه پرداخت شده، بازدارندگی بالا در تخلفات رانندگی صورت بگیرد و به تناسب آن شاهد کاهش تصادفات و تلفات باشیم.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به افزایش ۵ تا ۶ برابری جرایم رانندگی، تأکید کرد: با این افزایش خوشحال هستیم زیرا این میزان افزایش تاثیرگذار خواهد بود، همانگونه که تجربه آن در کشورهای دیگر نیز مشخص است.

جوانبخت با اشاره به اینکه اگر افراد در کشورهای دیگر قانونمند هستند بخاطر فرهنگ بالای آنها نیست؛ بلکه این قانونمندی بخاطر بالابودن نرخ تخلفات رانندگی است، گفت: وقتی جریمه سنگین پرداخت می‌کنند خود دلیل بازدارندگی می شود و فرد رفتار خود را در بحث تخلفات رانندگی کنترل می‌کند که نتیجه آن در کل جامعه نیز دیده می‌شود.

وی افزود: در کشورهای دیگر در بحث تخلفات حادثه ساز؛ نرخ جرایم رانندگی به نصف درآمد ماهانه شخص می رسد؛ زیرا اعتقاد دارند کسی که تخلف کرده و محیط را ناامن می‌کند، باید هزینه آن را پرداخت کند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش نرخ جرایم رانندگی استقبال کرد و گفت: با این حجم تخلفات در سطح شهر اگر نرخ جرایم رانندگی افزایش نیابد؛ کنترل بحث تصادفات سخت خواهد بود.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا