بین الملل

سیاستمدار فرانسوی: طولانی شدن جنگ اوکراین، فرانسه را فقیرتر می‌کند

رهبر حزب وطن‌پرستان فرانسه با به چالش کشیدن امتناع نخست وزیر این کشور در حمایت از صلح گفت، فرانسه با تداوم کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین فقیرتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، «فلوریان فیلیپو» رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه در حساب کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی نوشت: «این امتناع لجوجانه از مذاکرات و گریز از صلح، باعث بدتر شدن روزانه تلفات انسانی این جنگ می‌شود و در عین حال، فرانسه هر روز فقیرتر می‌شود و این روند ما را با خطر جدی مواجه می‌کند. ارسال تسلیحات و پول به اوکراین را متوقف کنید!»

به نقل از شبکه خبری راشا تودی، «گابریل اتل» نخست‌وزیر فرانسه اخیرا تاکید کرده بود که تا زمانی که پاریس از اوکراین حمایت می‌کند، این کشور به جنگ ادامه می‌دهد.

وی در جریان مصاحبه روز پنجشنبه خود با تلویزیون BFMTV اذعان کرد که کمک به اوکراینی‌ها هزینه‌ای دارد اما این را هم گفت که اگر روسیه در این جنگ پیروز شود، هزینه و بهای انرژی و غذا حتی بیشتر هم می‌شود و موج مهاجرت به اروپا بزرگ‌تر خواهد شد.

اما رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه تاکید کرد که اوکراینی‌ها با این حرف‌ها دارند می‌میرند.

انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا