پرسونال استایلینگ در طراحی لباس چیست؟

استایلینگ یک کلمه انگلیسی بوده که مفهوم سبک و روش را بیان می کند. استایلینگ در واقع طراحی یک برند، کالکشن، فرد و حتی مجله یا برنامه تلویزیونی را شامل می شود.

شخصی که امور مربوط به استایلینگ را انجام می دهد استایلیست نام دارد و همان طور که می دانید برخی از کارگردان های هنری در زمینه مد و لباس میز نوعی استایلیست به شمار می آیند. استایلینگ باعث مونتاژ شدن عناصر مختلف یک سبک در کنار هم می شود و با انجام این کار می توان به راحتی به ایده آل ترین فرم ممکن از آن عناصر دسترسی پیدا کرد.

معمولا استایلیست ها دارای نوعی تفکر دموکراسی هستند زیرا این افراد اعتقاد دارند که تنها یک مدل اندام وجود ندارد و هر یک از افراد می توانند نوعی هویت مخصوص خود را داشته باشند.

برای  کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
شماره تماس ها:
۰۲۱۹۱۰۰۷۵۱۰
۰۹۱۹۹۷۸۸۱۳۹
۰۹۱۹۰۹۷۸۱۳۶

آموزش استایلینگ

برای آموزش استایلینگ لازم است که افراد از مهارت طراحی و نقاشی بسیار بالایی برخوردار باشد. استایلینگ نوعی حرفه ای تجملاتی نیز به شمار می آید زیرا تفاوت بسیاری در بین افرادی که لباس های خود را طراحی و دوخت می کنند و افرادی که تنها لباس می پوشند وجود دارد.

یک استایلیست خوب نه تنها به مهارت عملی نیاز دارد بلکه نوع نگرش و ایده های شخصی او نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به ایده های خود می تواند انواع مختلفی از لباس ها را طراحی و تولید کند.

یک استایلیست با توجه به نوع سلیقه و ایده های خود می تواند کارهای بسیار متفاوت و جذابی انجام دهد به عنوان مثال در برخی از نمایشگاه های لباس می توانید لباس های کاملاً غیر معمول و خاص را مشاهده کنید. این لباس ها معمولاً توسط استایلیست ها طراحی و تولید شده اند یکی از ایده های جالب استایلیست ها در زمینه مد و پوشاک کفش کاملاً اسپرت به همراه لباس های مجلسی مانند کت و شلوار می باشد. گاهی نیز در کشور آمریکا چهره کامل می پوشانند که این نیز نوعی سبک آثار کت واک ها می باشد.

ویژگی های یک استایلیست

شخصی که به انجام کار استایلینگ مشغول است باید در مورد تاریخ هنر کاملا آگاهی داشته باشد. این شخص تنها در خصوص تاریخ هنر بلکه باید از تاریخچه لباس از زمان گذشته تا کنون نیز کاملاً مشرف باشد. تسلط داشتن به برخی از علوم همچون علم شناسایی رنگ ها و همچنین علم اندام شناسی نیز از دیگر مهارت های لازم یک استایلیست است. تسلط به خطوط و شناسایی رنگ ها نیز از دیگر علوم مورد نیاز استایلینگ می باشد. اگر قصد شروع فعالیت استالینگ را دارید سعی کنید به یک آگاهی نسبی در زمینه مد و لباس برسید و سپس فعالیت خود را آغاز کنید.

سعی کنید اطلاعات کامل و جامعی در خصوص انعکاس نور، بافت، نوع رنگ و همچنین مکان های مختلف داشته باشد. یکی از اصلی ترین اصول مربوط به داشتن اطلاعات کامل در زمینه انواع پارچه می باشد به عنوان مثال یک استایلیست باید پارچه پشمی، کتان و سایر انواع پارچه ها را به راحتی از یکدیگر تشخیص دهد.

یک استایلیست باید به خوبی تمامی جزئیات را مشاهده کنند و آن ها را به راحتی و دقیق تحلیل کند چرا که با انجام این کار را می تواند تمامی ایده های خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کند.

برای  کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
شماره تماس ها:
۰۲۱۹۱۰۰۷۵۱۰
۰۹۱۹۹۷۸۸۱۳۹
۰۹۱۹۰۹۷۸۱۳۶

آلبوم کار استایلیست

تمامی استایلیست ها یک نوع آلبوم کار دارند که همه نمونه های پروژه های عکاسی خود را در این آلبوم قرار می دهند. برخی از استایلیست های حرفه ای نیز قطعه ای از مجله های مختلف را در آلبوم خود قرار می ‌دهند چرا که طراحی لباس آن قطعات بر عهده خود استایلیست بوده است.

فردی که به کار استایلینگ مشغول است می تواند همه فعالیت های خود را در زمینه مد و لباس در یک آلبوم قرار دهد امروزه نیز برخی از استایلیست ها آلبوم های خود را در فضا های مجازی به اشتراک می گذارند و از این طریق طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب می کنند.

استایلینگ شخصی

در استایلینگ شخصی فرد بدون حرف زدن می تواند با تنها نوع پوشش خود شخصیت خود را به راحتی به نمایش گذارد‌. در واقع استایلیست ها به مراجعه کننده خود کمک می کنند تا میزان اعتماد به نفس خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد و یک استایل کاملا شخصی را برای خود انتخاب کند. انتخاب استایل شخصی به برخی مسائل بستگی دارد که برای نام بردن از مهم ترین آن ها می ‌توان به ایدئولوژی شخص و همچنین فرم بدن او اشاره کرد. استالیست باید تمام ویژگی های ظاهری و همچنین افکار مراجعه کننده خود را بداند و بر اساس آن ها یک نوع استایل زیبا و شیک را برای او طراحی کند.

استایلینگ مطبوعاتی

استایلینگ مطبوعاتی معمولاً در برخی از وبلاگ ها و مجله های مختلف کاربرد دارد معمولاً بر اساس رنگ لباس فرم اصلی آن و همچنین و جنس پارچه یک نتیجه گیری کلی در خصوص نوع برند به مخاطب ارائه می دهد. یک استایلیست موفق باید تمامی گرایش های موجود در خیابان را نیز در لباس های مردم به نمایش می گذارد و در واقع صحنه مد را در خیابان نمایش دهد. برخی از استایلیست ها نیز یک سری مقاله های مختلف در زمینه لباس های فصلی را به مخاطبان عرضه می کنند که از این طریق می توانند مخاطبان مختلفی را به خود جذب کنند.

استایلینگ تبلیغاتی

یکی از انواع استایلینگ های بسیار رایج تبلیغاتی می باشد که معمولاً به منظور فروش لباس های مختلف به مخاطبان عرضه می شود. معمولاً استایلینگ تبلیغاتی را یک تیم مدیریت می کند که این تیم شامل یک طراح لباس، یک عکاس حرفه ای و همچنین طراح مو و آرایش می شود. در استایلینگ تبلیغاتی معمولاً توجه زیادی به مد رایج در کشور نمی شود و تنها بر اساس آن پروژه تبلیغاتی عکس های مورد نظر گرفته می شود.

جمع بندی

لباس پوشیدن و نحوه ست کردن لباس ها معمولاً یک مهارت محسوب می شود که گاهی مهارت به تقویت شدن نیاز دارد. برخی از افراد برای تقویت مهارت خود در دوره های آموزشی آموزشگاه فنان شرکت کنند. در شهر اصفهان نیز کلاس طراحی لباس در اصفهان برگزار می شود و معمولاً افراد ساکن شهر در این کلاس ها شرکت می کنند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و شرکت در کلاس های فن آن می توانید با شماره تماس های این آموزشگاه ارتباط برقرار کنید.

دکمه بازگشت به بالا