عمومیکسب و کار استانها

خرید اینترنتی بهترین لوازم و پوشاک ورزشی اصل و برند

راهنمای خرید لباس ورزشی برای سنین مختلف

انتخاب ست گرمکن و شلوار استقلال و لباس ورزشی بسیار مهم است. انتخاب لباس ورزشی مناسب به بهبود حرکات ورزشی شما و همچنین نوع مناسب لباس ورزشی برای جلوگیری از تعریق و بیماری های قارچی پوست کمک می کند. در انتخاب لباس ورزشی بهتر است در کنار زیبایی به ویژگی های دیگری نیز توجه کنید. پیشنهاد می کنیم این قسمت را بخوانید تا اطلاعات خوبی در مورد لباس های ورزشی به دست آورید.

ویژگی های لباس ورزشی مناسب

اگر می خواهید ورزش را شروع کنید، بدانید که مهم ترین و اولین قدم انتخاب لباس ورزشی مناسب است.

لباس راحت بپوشید

برای افزایش عملکرد هنگام ورزش، لباس ورزشی شما باید راحت باشد.

سایز مناسب بپوشید

لباس ورزشی که در حین ورزش می پوشید نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد زیرا در این صورت نمی توانید روی ورزش تمرکز کنید. لباس نامناسب می تواند بازوها و پاهای شما را بپیچد یا دررفته کند و روال تمرینی شما را مختل کند.

لباس با کیفیت بخرید

در خرید لباس های اسپرت به کیفیت آن توجه کنید، زیرا لباس های بی کیفیت به دلیل شستن تغییر رنگ و سایز می دهند. اما لباس های با کیفیتی که از مواد مناسب تهیه شده اند، عرق را جذب می کنند و شما با پوشیدن چنین لباس هایی چنین لباس هایی را می پوشید. احساس راحتی خواهید کرد. سعی کنید لوازم جانبی با کیفیتی مانند حوله، زانوبند، آرنج بند و غیره داشته باشید.

لباس های ورزشی متناسب با فصل بپوشید

لباس ورزشی که می خرید باید مناسب همان فصل باشد و بهتر است لباس ورزشی مناسب آن فصل را خریداری کنید.

لباس مناسب با دمای محیط

برای ورزش در محیطی با دمای 16 تا 27 درجه سانتیگراد، پیراهن نازک و شورت ورزشی یا لباس دخترانه استقلال را بپوشید.

  • پیراهن آستین دار اسپرت و شلوار اسپرت برای ورزش در محیط های با دمای 6 تا 16 درجه سانتی گراد مناسب است.
  • در محیط هایی با دمای کمتر از 6 درجه سانتی گراد از لباس های ورزشی گرم استفاده کنید.
  • در دمای کمتر از 11 درجه سانتیگراد از کلاه و دستکش استفاده کنید

چند دست لباس ورزشی بخرید

برای کسب انگیزه بیشتر، لباس های ورزشی متنوع بخرید. از بین این لباس ها لباسی را انتخاب کنید که بیشتر دوست دارید و در آن احساس راحتی می کنید، زیرا راحتی لباس بر زیبایی آن ارجحیت دارد.

رنگ لباس ورزشی

رنگ لباس ها و کفش های ورزشی شما به شدت بر روحیه و انگیزه شما تأثیر می گذارد. پس از رنگ های شاد و روشن استفاده کنید.

بهترین جنس برای لباس ورزشی چیست؟

·         لباس پنبه ای

یکی از جنس های مناسب برای لباس های ورزشی، پنبه است زیرا لباس های نخی رطوبت را جذب می کنند. برای اینکه لباس های ورزشی بعد از چندین بار شستشو شکل خود را از دست ندهند، معمولاً پنبه را با الیاف پلی استر ترکیب می کنند.

مردان برای ورزش بهتر است از لباس های نخی استفاده کنند، زیرا در حین فعالیت بدنی شدید عرق بدن را جذب می کنند. ورزشکاران باید هنگام انجام ورزش هایی مانند بسکتبال، بدنسازی و وزنه برداری در جایی که تعریق زیاد است، لباس مناسب بپوشند.

مشکل لباس های پنبه ای چیست؟

پنبه رطوبت را جذب می کند، اما اجازه تبخیر آن را نمی دهد و باعث جذب عرق بدن در حین ورزش، سنگین شدن آن و بدبو شدن آن می شود. لباس های نخی به مرور زمان بر اثر شستن حالت خود را از دست می دهند و پس از هر بار شستشو گشادتر می شوند. محیط مرطوب لباس، محیط مناسبی را برای رشد باکتری ها و قارچ ها فراهم می کند. بنابراین پس از هر تمرین، لباس های خود را کاملا بشویید و خشک کنید.

·         لباس های تمام نخ

لباس تمام نخ بهترین ماده برای لباس های ورزشی استT زیرا عرق را جذب می کند و از تعریق و قرمزی بدن به خصوص در ناحیه زیر بغل و کشاله ران جلوگیری می کند.

انواع لباس ورزشی

پیراهن ورزشی

پیراهن ورزشی را انتخاب کنید که گشاد نباشد و به جای جذب، رطوبت را از بافت های آن خارج کند.

تاپ ورزشی

یک تاپ ورزشی بخرید که از الیاف مخصوص ساخته شده و دارای تهویه مناسب باشد.

شورت ورزشی

شورت ورزشی شما باید ساختار توری و رطوبتی برای فرار از آن داشته باشد. همچنین پشت آن خاصیت کششی دارد تا در هنگام ورزش اذیت نشوید.

جوراب

اندازه جوراب شما باید تا مچ پا بالا باشد تا از مچ پا محافظت شود و الیاف آن قابل شستشو و استحکام بالایی باشد. سعی کنید برای جلوگیری از حساسیت از جوراب های کتان استفاده کنید.

ویژگی کفش ورزشی مناسب

پا قلب دوم انسان است، بنابراین پوشیدن کفش های ورزشی مناسب بسیار مهم است. ورزش نامناسب کفش به زانوها و مفاصل فشار وارد می کند. کفش ورزشی شما باید اندازه مناسب و انعطاف پذیری بالایی داشته باشد تا مچ پا به هیچ وجه نچرخد.

زیره کفش نیز از پای ما در هنگام دویدن یا پریدن روی زمین محافظت می کند، بنابراین از کفش های استاندارد استفاده کنید. کفش های کتانی مناسب نیز پس از مدتی فرسوده می شوند و دیگر کارایی مطلوب را نخواهند داشت و باید تعویض شوند. هنگام انتخاب کفش دقت کنید که خیلی تنگ یا گشاد نباشد، زیرا سایز کفش باعث گرفتگی یا لیز خوردن پا می شود.

چه جنسی برای چه ورزشی؟

علاوه بر زیبایی و راحتی لباس شما باید متناسب با ورزش شما باشد و برای هر نوع ورزشی، لباس هایی با متریال مناسب انتخاب شود. پارچه هایی که برای فعالیت های پر جنب و جوش و پر تحرک طراحی شده اند باید قابلیت جذب عرق، قابلیت انتقال هوای گرم از داخل به بیرون پیراهن، خاصیت ارتجاعی مناسب را داشته باشند.

لباس مناسب برای فعالیت بدنی در داخل خانه

یک لباس تیم ملی فوتبال ایران یا یک تی شرت جاذب رطوبت و یک شلوار راحت برای فعالیت بدنی داخل خانه مناسب است.

لباس مناسب برای پیلاتس، یوگا و ایروبیک

اگر پیلاتس، یوگا و ایروبیک انجام می دهید باید هنگام خم شدن و انجام حرکات کششی، لباس هایی بپوشید که انعطاف پذیری خوبی از خود نشان دهند. لباس های دوند گان بهترین پارچه برای انجام این تمرینات است.

لباس بدنسازی مناسب

لباس های نخی همراه با الیاف پلی استر برای ورزش هایی مانند بسکتبال، بدنسازی و وزنه برداری که به دلیل جذب عرق و رطوبت، تعریق بالایی دارند مناسب است.

لباس مناسب برای تمرینات کششی

الیافی مانند پارچه های پلی استر، پلی پروپیلن، گرافیت و کامپوزیت انعطاف پذیری بالایی دارند و در حین حرکات کششی پاره نمی شوند و در اثر شستشو آسیب نمی بینند و شکل خود را حفظ می کنند. این لباس ها برای بسیاری از ورزش ها مناسب هستند. ساختار شبکه ای این نوع لباس ها به گونه ای است که جریان هوا به داخل پارچه پارچه نفوذ کرده و عرق بدن را به سرعت دفع می کند.

لباس ورزشی مناسب برای هر اندامی

اندام های سیبی شکل

افرادی که اندام های سیبی شکل دارند باید لباس های ورزشی را انتخاب کنند که بالاتنه کمی گشاد دارند.

اندام ساعت شنی

بهترین انتخاب برای افرادی که اندام، تاپ و شلوار ساعت شنی دارند این است که بدن را چاق تر نشان ندهند.

اندام مستطیلی

برای اینکه فرم بدن از حالت مستطیلی خارج شود، افرادی با این اندام باید لباس هایی با یقه باز و شلوار یا تاپ با رنگ های مختلف انتخاب کنند.

اندام گلابی شکل

افرادی که اندام گلابی شکل دارند باید برای بالاتنه لباس های رنگ روشن و پایین تنه لباس های تیره بپوشند تا ران ها کوچکتر به نظر برسند و تعادل بالاتنه و پایین تنه حفظ شود.

نحوه شستن لباس های ورزشی

  • لباس های ورزشی خود را با دست و با کمی مواد شوینده و نرم کننده لباس بشویید تا بعدا خراب نشوند.
  • لباس ها را بعد از شستن در هوای آزاد و زیر آفتاب آویزان کنید.
  • پس از آمدن از باشگاه، وقتی حوصله شستن لباس های خود را ندارید، لباس ها را از کیف خود بیرون نیاورید و در کمد لباس آویزان نکنید.
دکمه بازگشت به بالا