بین المللکسب و کار استانها

تحصیل در مدارس چه کشوری مناسب تر است؟

با بهترین مدارس بین المللی آشنا شوید

مدارس معتبر فراوانی در سرتاسر جهان وجود دارد؛ مدارسی که به نسبت سلیقه و البته بودجه مالی شما، به شما امکانات می دهند. چه در کانادا، چه در اروپا و چه در استرالیا امکانات فوق العاده ای برای تحصیل شما وجود دارد. یک پدر و مادر زمانی که تصمیم می گیرند فرزندشان را برای تحصیل به خارج از کشور بفرستند، از اصلی ترین دغدغه های ایشان ابتدا امنیت فرزندشان و بعد امکاناتی است که در اختیار فرزندشان قرار می گیرد، می باشد.

 مدارس بین المللی در خیلی از کشور ها به صورت شبانه روزی هستند. به این معنا که دانش آموز یک پکیج اقامتی و یک پکیج تحصیلی را از این مدارس دریافت می کند. اما امکانات هر کدام از این مدارس در هر کشور متفاوت خواهد بود.

فرزندان شما والدین عزیز بر اساس آینده تحصیلی که شما در ذهن دارید، بر اساس میزان بودجه ای که پرداخت می کنید، می تواند تحصیل در مدارس انگلستان، کانادا و سوئیس را انتخاب بنماید. برای مثال فرزندان سفیران و اشخاص مهم کشور در یکی از مدارس سوئیس تحصیل می کنند که موسسه ما این امکان را فراهم کرده است تا شما عزیزان بتوانید فرزندانتان را در این نوع مدارس ثبت نام کرده و آینده روشنی را برایشان رقم بزنید. اگر فرزند شما جزء استعداد های برتر باشد و سوابق تحصیلی بسیار عالی داشته باشید می تواند در برخی مدارس ، بورسیه هم تحصیلی دریافت کند.

امکانات مدارس در کشور های مختلف

تحصیل در مدارس استرالیا برای افراد زیر 18 سال

یکی از جذاب ترین کشور ها برای زندگی و ادامه تحصیل استرالیا می باشد. کالج ها و مدارس شبانه روزی و بین المللی زیادی در این کشور هستند که شما می توانید فرزندانتان را در آن ها ثبت نام کرده و برای تحصیل در استرالیا او را به خارج از کشور بفرستید. در واقع در این مدارس شما فقط فرزندتان را به یک مدرسه نمی فرستید بلکه فضایی امن و امکانات را برای شکوفایی استعداد های او فراهم می کنید که این امر بزرگترین سرمایه گذاری برای خانواده شماست.

هزینه کامل تحصیل و زندگی در این کشور سالانه حدودا بین 30000 تا 35000 دلار استرالیا می باشد که شامل امکانات بی نظر تحصیلی، اسکان و اقامت، وعده های غذایی سالم و با کیفیت، امکانات ورزشی و سرگرمی برای فرزند شماست. اگر فرزند شما در سنین زیر 17 سال قرار داشته باشد، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهد داشت. همچنین در این کالج ها و مدارس دوره ویژه ای وجود دارد که اگر فرزند شما 18 ساله باشد با نمره آیلتس 6 میتواند، فقط یکسال به عنوان پیش دانشگاهی را گذارنده و مستقیم به سال دوم دانشگاه ورود کند.

به این صورت حتی یک سال هم از تحصیل دانشگاه جلو تر خواهد بود. موسسه ملک پور با دانشگاه های گروه 8 استرالیا در ارتباط می باشد که همگی در بین 100 دانشگاه اول دنیا قرار دارند.

آنچه که در این مقاله برای شما توضیح می دهیم، در ارتباط با بهترین کالج ها و مدارس سراسر دنیا می باشد. برای مثال موسسه ملک پور می تواند برای متقاضیان تحصیل در کانادا از یکی از بهترین مدرسه شبانه روزی کانادا که با شهریه سالیانه 15000 دلار کانادا بهترین امکانات ( باشگاه سوار کاری، باشگاه بدن سازی، استودیو هنر و موسیقی و امکانات اسکان و… ) را در اختیار فرزندانتان قرار میدهد، پذیرش بگیرد.

تحصیل در مدارس کانادا برای افراد زیر 18 سال

کشوری که به کیفیت زندگی و سیستم آموزشی حرفه ای معروف است. حتما شهر های زیبایی نظر ونکوور، تورنتو و ویکتوریا را می شناسید. موسسه ملک پور مستقر در شهر زیبای ونکوور بهترین مدارس کانادا را به شما معرفی می کند. عموما مدارس و کالج های کانادا امکانات رفاهی زیادی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد و به روانشناسی در تدریس نیز معتقدند.

یکی از مزایای این است که شما می توانید به نسبت شرایط فرزندتان و بودجه مالی مورد نظر یکی از بهترین مدارس بین المللی این کشور را برگزینید. کانادا برای افرادی مناسب است که محیط انگلیسی زبان را ترجیح می دهند. برای ثبت نام در اغلب نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و گاها دانش آموز می تواند با قبولی در یک آزمون تعیین سطح، تحصیل را شروع کند. مدارس کشور کانادا از سن 5 سال تا 18 به دانش آموزان پذیرش میدهند و زمانی که فرزندان شما از این مدارس فارغ التحصیل می شوند، می توانند شانس ورود به ده ها دانشگاه برتر دنیا را داشته باشند.

 اگر شما والدین عزیز ، مدارس کشور کانادا انتخاب می نمایید، در واقع به استعداد های فرزندتان پاسخ مثبت داده اید. یکی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا این است که این کشور به والدین هم ویزای همراه را اعطا می کند. اکثر جمعیت این کشور را مهاجرین تشکیل می دهند و امروزه مهاجرت به کانادا از راه های مختلف امکان پذیر است.

تحصیل در مدارس اروپا برای افراد زیر 18 سال

موسسه ملک پور در بهترین کشور های اروپایی مانند: سوئیس، اتریش، اسپانیا، فرانسه، هلند، مجارستان و خیلی از کشور های اتحادیه اروپا به شما مدارسی را معرفی می کند که هرکدام میزبان استعداد ها و توانایی های فرزند شما می باشند. تصور کنید که وقتی استعداد های فرزندتان با امکانات عالی این مدارس ادغام شود چه صحنه زیبایی از موفقیت میتواند خلق بشود و چه افتخاراتی می توانند برای شما پدیدار بشوند.

تحصیل در مدارس سوئیس برای افراد زیر 18 سال

این کشور مورد توجه بسیاری از والدین می باشد. مدارسی در لوزان و ژنو، جایی که مقر امنیت و آرامش است. بسیاری از اشخاص بنام سیاسی کشور این مدارس را بخاطر بهترین سیستم آموزشی آن مورد توجه قرار می دهند. هزینه سالیانه تحصیل و زندگی در این کشور از 35000 تا 40000 فرانک سوئیس می باشد که در ازای آن امکاناتی در بهترین سطح ممکن ارائه می شود.

امکانات این مدارس شامل: خوابگاه های لوکس و راحت، وعده های غذایی و امکانات هنری و ورزشی، می شود. برای ورود به این مدارس فرزند شما باید به مکالمه زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشد تا بتواند با اطرافیان خود ارتباط برقرار کند. سوئیس می تواند یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی و مهندسی باشد. از مزایای می توان به این مسئله اشاره کرد که اگر والدین توانایی مهاجرت به این کشور را ندارند می توانند از شعب آسیایی این مدارس اقدام کنند.

این امکان برای فرزندان شما وجود دارد که در شهر زیبای دوبی در شعب یکی از بهترین مدارس کشور سوئیس تحصیل کنند. از مزایای می توان گفت که اخذ ویزا و پذیرش در این کشور به مراتب راحتتر از سایر کشور ها است و به ایران نیز از نظر مکانی نزدیک است. از سنین 6 تا 18 سال فرزندتان می تواند وارد این مدارس شوند. برخورد گرم و صمیمی پرسنل این مدرسه با فرزند شما اولین تصویری خواهد بود که توجه شما را جلب خواهد کرد.

تحصیل در مدارس اتریش برای افراد زیر 18 سال

اکنون به قلب اروپا سفر می کنیم، کشوری که تاریخچه مشاهیر بزرگی همچون فروید، موتزارت، بتهوون و آرنولد شوارتزینگر را در خود جای داده است. آرزوی خیلی از شما عزیزان ممکن است باشد. به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. در مدارس دولتی هزینه های تحصیل از دانش آموز اخذ نمی شود و اغلب به پذیرش دانش آموز بین المللی تمایل دارند.

اما مدارس خصوصی با امکاناتی فوق العاده تحصیل و زندگی دانش آموز را به صورت یک پکیج ارائه می دهند، که حدودا سالانه بین 30000 تا 40000 یورو هزینه بر می باشد. این مدارس بدون اغراق در بهترین سطح ممکن از آموزش هستند، حتی کیفیت غذایی که در خوابگاه ها سرو می شوند، بسیار بالا می باشد. برای تحصیل در این مدارس تا سن 18 سال نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و دانش آموزان می توانند از سن 3 تا 18 سال در این مدارس ثبت نام کنند.

تحصیل در مدارس هلند برای افراد زیر 18 سال

کشوری که اغلب افراد عاشق طبیعت و زیبایی هایی آن هستند. کالجی در این کشور قرار دارد که دانش آموزان 18 ساله با نمره آیلتس 5.5 به دوره های فاندیشن آن ورود کنند و  با گذراندن برخی از این دوره ها وارد سال دوم لیسانس در دانشگاه های برتر هلند به صورت جهشی شوند. هزینه یکسال زندگی و تحصیل در این دوره ها 35000 تا 40000 یورو خواهد بود.

تحصیل در مدارس فرانسه برای افراد زیر 18 سال

بزرگترین کشور اتحادیه اروپا می باشد. در این کشور مدارس دولتی به زبان فرانسه و مدارس خصوصی نیز به زبان انگلیسی تدریس می کنند. اگر فرزند شما بعد از پایان سال دوازدهم زبان فرانسه را در خود این کشور بخواند، می تواند به صورت رایگان در رشته های مهندسی، پزشکی، علوم اجتماعی و هنر تحصیل کند. هزینه دوره زبان در فرانسه برای یکسال 7000 تا 8000 یورو می باشد و بعد از این دوره فرزند شما می تواند وارد دوره مورد علاقه خود شود و رایگان تحصیل کند.

همچنین امکان برای سنین 6 تا 18 سال وجود دارد که فرزند شما می تواند به زبان انگلیسی درس بخواند و بدون مدرک زبان و با تسلط معقول بر زبان انگلیسی در مدرسه مورد نظر تحصیل کرده و موفق شود. این مدارس سابقه یک قرن آموزش و پرورش مطابق با الگو های روز دنیا را دارند. زندگی و تحصیل و تمام امکانات اقامتی و خوابگاهی مثل وعده های غذایی تجهیزات ورزشی و سرگرمی، آزمایشگاه و کتابخانه، همه و همه سالیانه حدود 35000 یورو هزینه بر می باشد. در فرانسه شما آزمون برای قبولی در رشته پزشکی نخواهید داشت و کافی است زبان فرانسه و دروس پایه را در این کشور به خوبی یاد بگیرید و بدون نیاز به پرداخت هزینه های زیاد و تقریبا رایگان تحصیل خود را شروع کنید.

تحصیل در مدارس اسپانیا برای افراد زیر 18 سال

در این کشور با دانستن زبان اسپانیایی و پرداخت هزینه سالیانه 3000 یورو می توانید وارد رشته های پزشکی شوید. فرزند شما بعد از دریافت دیپلم، می تواند برای پذیرش در دوره های یکساله کالج ویزای را دریافت نماید. در این دوره های یکساله دروسی مانند ریاضی، فیزیک، زبان انگلیسی و اسپانیایی، تاریخ اسپانیا، شیمی و زیست به نسبت رشته منتخب، در حال تدریس می باشد.

برای ثبت نام در این کالج نیازی به ارائه نمره زبان بالا نیست و دانش آموز باید در حد نمره A2 اسپانیا، بر این زبان مسلط باشد. البته با سالی حدود 5000 یورو می توان زبان اسپانیایی را در همین کشور فرا گرفت. دانش آموزان زیر 18 سال می توانند برای تحصیل در مدارس خصوصی اسپانیا ، بدون نیاز به مدرک زبان و معدل بالا اقدام کنند. هزینه تحصیل و زندگی در این مدارس برای فرزند شما حدود سالی 30000 یورو خواهد بود. جالب است بدانید که بعد از تحصیل در کالج ها برای ورود به دانشگاه های کشور اسپانیا ، نمرات شما در این کالج ها مورد بررسی قرار میگیرد و آزمون کتبی یا تستی برای ورود به این دانشگاه ها وجود ندارد.

برای مثال کسانی که نمره 7 را در این ارزیابی کسب می کنند می تواند در رشته مهندسی تحصیل کند، کسانی که نمره 11 را کسب می کنند می توانند در رشته دندان پزشکی و کسانی که نمره 12.5 را اخذ می کند می تواند در رشته پزشکی تحصیل نماید. هزینه های زندگی در شهر بزرگی چون بارسلونا حدودا 1000 یورو برای یک ماه می باشد. هزینه های تحصیل نیز در این کشور برای یکسال حدود 13000 تا 14000 یورو می باشد. همچنین مدرک اخذ شده از این کشور را اغلب کشور های جهان معتبر می دانند.

تحصیل در مدارس انگلستان برای افراد زیر 18 سال

بنیان گذار خیلی از چهره های سرشناس دنیا بوده اند. معمولا مدارس خصوصی این کشور به صورت شبانه روزی هستند و مجهزترین امکانات آموزشی دنیا را در اختیار دارند. سیستم آموزشی در کشور انگلستان به گونه است که دانش آموز می تواند از در این مدارس ثبت نام کرده و وارد دوره primary school و بعد از آن وارد دوره secondary school شوند. بعد از آن در رده سنی 13 تا 16 سال دیپلم را می خوانند که در این کشور این دوره را GCSE می نامند. کسانی که به این سطح رسیده اند می توانند انتخاب کنند که برای آمادگی به دانشگاه به دوره دو ساله A-Level یا IB ورود کنند.

معمولا دانش آموزانی که معدل تاپ و سطح زبان بالایی دارند، وارد دوره A-Level می شوند و با سختگیری بیشتری تحصیل می کنند که البته در دانشگاه های TOP قبول شوند. برای ورود به این دوره معمولا نیازی به ارائه مدرک زبان نیست، مگر اینکه سن شما بالای 17 سال و 6 ماه باشد. کسانی که تمایل دارند وارد رشته های غیر پزشکی شوند، و سختگیری کمتری در تحصیلشان اعمال شود، می توانند وارد دوره ای به نام Foundation شوند. این دوره یکساله می باشد و معمولا در محیط دانشگاه برگزار می شود و معمولا دانشجویان می توانند مستقیما وارد سال دوم دانشگاه خود شوند.

بهترین کشور برای تحصیل در مقطع دبیرستان کدام است؟

در میان تمام کشورهای پیشرفتۀ دنیا شاید نام کشور درخصوص تحصیل در مقطع دبیرستان نسبت به دیگر کشورها بیشتر به گوشتان خورده باشد. انگلستان در تمام مقطع‌های تحصیلی، از مهد کودک تا مقاطع دانشگاهی، دانش آموزان و دانشجویان بین المللی را پذیرش می‌کند. از طرفی بالا بودن استانداردهای زندگی در این کشور و کسب رتبۀ 5 در سراسر دنیا موجب شده است که توجه دانش آموزان زیادی برای ادامۀ تحصیل به این کشور جذب شود.

 دولت این کشور بودجه‌های چشمگیری را برای آموزش و پرورش و همچنین رشد سطح علمی این کشور اختصاص داده است و در واقع می‌توان گفت برای سطح دانش جامعه‌اش اهمیت زیادی قائل است. در کنار این کشور، دیگر کشورها نظیر ،، و اتریش نیز دارای مدارس معتبری هستند و سالانه تعداد زیادی از دانش آموزان را پذیرش می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با شرایط بهترین کشور برای تحصیل در مقطع دبیرستان، یعنی انگلیس آشنا کنیم.

شرایط تحصیل در مدارس کشور انگلستان

اینکه می‌گوییم انگلستان بهترین کشور برای تحصیل در مقطع دبیرستان است به دلیل میزان اهمیت دولت به سطح علمی دانش آموزان است. بر اساس قانون انگلستان، تحصیل در مدرسه‌های انگلستان برای تمام دانش آموزان اجباری است. در این کشور کودکان از 5 سالگی وارد مدارس می‌شوند و تا 16 سالگی باید درس بخوانند. حتی بعضی از والدین در سن 4 سالگی کودکان خود را به مدرسه می‌فرستند.
یکی از شرایط مهم تحصیل در دبیرستان‌های کشور انگلستان این است که نیازی به داشتن مدرک زبان نخواهید داشت. بدین معنی که داشتن مدرک آیتلس و تافل ضروری نمی‌باشد و دانش آموزان برای بهبود سطح زبان انگلیسی خود در ابتدای دورۀ تحصیلی وارد دوره‌های زبان می‌شوند و شرط معدل برای ورود به دبیرستان‌های انگلستان داشتن حداقل معدل 14 است.
مدارس در کشور انگلستان به دو دستۀ خصوصی و دولتی تقسیم بندی می‌شوند. در ادامه با این دو نوع مدرسه بیشتر آشنا خواهیم شد:

مدارس دولتی انگلستان

حدود 70 درصد از تمام مدارس این کشور، مدارس دولتی هستند که برای شهروندان انگلیس کاملاً رایگان می‌باشد. به همین دلیل بیش از 80% از خانواده‌های انگلیسی فرزندان خود را برای تحصیل در مقاطع مختلف به مدارس دولتی می‌فرستند. گفتنی است والدینی که شهروند انگلستان نیستند برای ثبت نام در چنین مدارسی باید شهریه پرداخت نمایند، میزان شهریه مدارس دولتی را در ادامه برای شما بازگو می‌کنیم.

هزینۀ تحصیل در مدرسه‌های دولتی

بیشتر مدرسه‌های دولتی این کشور تحت حمایت‌های مالی تشکل‌های مختلف محلی هستند. کیفیت آموزشی و همچنین امکانات این مدارس قابل قبول بوده و اغلب کلاس‌ها با تعداد 30 تا 35 دانش آموز برگزار می‌شود. هزینه‌های مدارس دولتی نسبت به موقعیت و همچنین کیفیت آنجا متفاوت هستند، اما به طور میانگین میزان هزینه برای تحصیل در این مدارس را به طور سالانه 14 هزار تا 18 هزار یورو تخمین زده‌اند و این مبلغ فقط مخصوص دانش آموزان بین المللی است.

مدارس خصوصی کشور انگلستان

امروزه بیش از 200 مرکز آموزشی خصوصی در کشور انگلستان به فعالیت مشغول هستند. می‌توان گفت که تقریباً تمام مدرسه‌های شبانه روزی در این کشور، خصوصی هستند. این مدارس اغلب دارای ساختمان‌های زیبا و مجلل هستند و قدمتی 20 ساله دارند. مدارس خصوصی انگلستان امکانات مطلوبی برای اسکان افراد دارند، به همین دلیل بیشتر دانش آموزان بین المللی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
تمام مدارس خصوصی انگلیس دارای استانداردهای بسیار سختگیرانۀ دولت هستند و کیفیت آموزشی و امکانات رفاهی و آموزشی در این مدارس بسیار بالاست. این دلایل باعث شده است که دانش آموزان بین المللی، تجارب بسیار آموزنده و لذت بخشی از تحصیل در این مدارس داشته باشند.

هزینۀ تحصیل در مدرسه‌های خصوصی

دوره‌های تحصیلی و کلاس‌ها در این مدارس با تعداد دانش آموز محدودی برگزار می‌شود که شمار آن‌ها به 12 تا 20 نفر می‌رسد. وجود تعداد محدود دانش آموز در کلاس‌ها به منظور تمرکز اساتید بر تک تک دانش آموزان و همچنین ارائۀ بهتر دروس به آن‌هاست. مدارس خصوصی درآمد خود را به طور مستقیم از والدین دریافت می‌کنند و شهریه‌های این مدارس بین 16 هزار تا 30 هزار پوند در سال است.

بهترین دبیرستان‌های انگلیس

همانطور که در بالا اشاره شد، دبیرستان‌های کشور انگلیس از باکیفیت‌ترین مدارس دنیا هستند. در بخش بعدی فهرستی از بهترین دبیرستان‌های انگلیس را برای شما آورده‌ایم:

  • Wycombo abbey
  • Brighton college
  • Westminister school
  • St paul
  • Eton college
  • Concord college
  • Sevenoaks school

شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت‌های رسمی هر کدام از این مدارس برتر، شرایط ثبت نام و مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی را مطالعه نموده و مدارک خود را برای دریافت پذیرش برای آن‌ها ارسال نمایید.

دکمه بازگشت به بالا