عمومیکسب و کار استانها

نکات خرید کیف ابزار و اطلاعاتی که باید بدانید

حتما تا به حال دیده اید که اکثر رانندگان، نوعی جعبه یا کیف ابزار برای وسایل مورد نیاز خود خریداری می کنند. در واقع کیف ابزار می تواند به شما در طبقه بندی هر چه بهتر ابزارآلاتتان کمک کند. به علاوه، می توانید تمامی ابزارهای خود را در یک کیف یا جعبه نسبتا کوچک، جای کنید و فضای بسیار کمی را اشغال نمایید. هر شخصی که در زمینه فنی و حرفه مشغول به کار است، معمولا از نوعی جعبه یا کیف ابزار برای حمل و نقل وسایل خود بهره می برد. البته، تجربه ثابت کرده است که کیف ابزار به نسبت جعبه ابزار، مزایای بیش تری دارد. در ادامه به بررسی هر چه بیش تر این محصول خواهیم پرداخت.

انواع کیف ابزار

کیف ابزار انواع مختلفی دارد. بسته به حرفه و شغلی که قرار است در آن مشغول به کار شوید، باید کیف ابزار مناسب آن حرفه را خریداری نمایید. بهترین کیف ابزار، کیفی است که بتواند کیفیت و کارایی خوبی برای شما ارائه کند. در واقع شاید کیف ابزاری با قیمت بالا خریداری کنید ولی آنچنان کارایی بالایی برایتان نداشته باشد. در این صورت واقعا پول خود را هدر داده اید.

شما باید حتما خرید این نوع محصول، حتما به کارایی که قرار برایتان انجام دهد، دقت کنید. به عنوان مثال، قطعا کیف ابزار ماشین با کیف ابزاری که برای یک کارگاه نیاز دارید، کارایی متفاوتی خواهد داشت. شما باید بسته به نیازی که دارید، بهترین کیف ابزار را انتخاب و خریداری نمایید. در ادامه این مقاله، به بررسی انواع کیف ابزار خواهیم پرداخت تا شما عزیزان بتوانید بهترین نوع را بسته به نیاز خود انتخاب نمایید.

1- کیف ابزار دستی

کیف ابزار دستی یکی از نمونه های این محصول است که طرفدار زیادی هم در بازار دارد. معمولا این محصول به نسبت جعبه ابزارهای موجود در بازار، محبوبیت بیش تری دارد. دلیل آن هم این است که کیف ابزار دستی، بسیار سبک بوده و به راحتی می توانید آن را با خود به هر مکان حمل کنید. معمولا اکثر این نوع محصولات یک بند دارند که برای حمل راحت آنها تعبیه شده است. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که کیف ابزار دستی، معمولا در رنگ ها، طرح ها و سایزهای مختلفی به بازار عرضه می شود.

یکی از مزایایی که می توان برای کیف ابزار دستی متصور شد، قابلیت جا دادن وسایل بیش تر در خود است. اگر شما بخواهید از جعبه ابزار استفاده کنید، طبیعتا به دلیل ساختار پلاستیکی و یا فلزی بدنه آن، نمی توانید هر وسیله ای را در آن قرار دهید. اما کیف ابزار دستی با توجه به این که معمولا از نوعی پارچه سنگین و کشی طراحی می شوند، قابلیت کشش نسبتا خوبی دارند و شما می توانید تعداد بیش تری ابزار را در آن، جا کنید. معمولا جنس پارچه کیف های ابزار دستی از چرم و یا پلی استر است. شما می توانید بسته به سلیقه خود، هر یک از آن ها را انتخاب نمایید.

همانطور که گفته شد، این کیف ها معمولا در طرح های مختلفی عرضه می شوند. به عنوان مثال، برخی از آن ها، جیب های بیش تری دارند تا کاربر بتواند وسایل خود را بهتر تفکیک و طبقه بندی کند. بسته به این که شما کدام نوع را دوست دارید، می توانید بهترین گزینه ممکن را برای خود انتخاب نمایید. قسمت وسطی آن نیز به دلیل اندازه بزرگ تری که دارد، می تواند جایگاه قرارگیری ابزارهای بزرگ تر شما باشد.

این همه در مورد مزایای کیف های ابزار دستی صحبت کردیم، باید به برخی معایب آن هم اشاره کنیم. این محصول معمولا معایب زیادی ندارد و تنها عیبی که شاید می تواند برای آن متصور شد، این است که وزن ابزارآلات شما بر یک قسمت کیف متمرکز می شود. این موضوع می تواند در دراز مدت سبب آسیب و بروز برخی دردها در بدن شما شود.

2- کوله پشتی ابزار

کوله پشتی ابزار نیز دقیقا مشابه با کیف دستی از طرح ها و مدل های مختلفی برخوردار است. این محصول شباهت های زیادی به کیف ابزار دستی دارد و همانند آن، معمولا از پلی استر و یا چرم ساخته می شود. به علاوه، می توانند همانند کیف دستی از جیب های زیادی برخوردار باشد تا شما بتوانید طبقه بندی وسایل خود را بهتر انجام دهید. اما یکی از عمده تفاوت هایی که با محصول قبلی دارد، در روش حمل و نقل آن است. در واقع سازندگان کوله پشتی ابزار با در نظر گرفتن تنها عیب کیف دستی، سعی کرده اند آن را برطرف ساخته و یک محصول بی عیب و نقص را روانه بازار کنند.

با توجه به روش حمل نقلی که برای این محصول در نظر گرفته اند، دیگر آسیبی به شما وارد نمی شود و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. به علاوه، وزن وسایل شما به صورت کاملا یکنواخت در کوله ابزار شما پخش خواهد شد تا به یک نقطه خاص از بدن فشاری وارد نشود. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که کوله پشتی ابزار به نسبت کیف دستی از مقاومت و استحکام بیش تری برخوردار است. همچنین، با توجه به ویژگی های ساختاری آن، معمولا ابزارآلات بیش تری هم در خود جای می دهد. شاید به همین دلیل هم نسبت به کیف ابزار دستی، قیمت بالاتری دارد.

3- کیف ابزار چرخ دار

اکثر ویژگی های ساختاری این نوع محصول همانند دو محصول قبلی است. اما تنها تفاوتی که می توان برای آن در نظر گرفت، چرخ دار بودن آن است. این ویژگی سبب می شود تا زمانی که شما وزن زیادی از وسایل را در کیف ابزار خود قرار داده اید، فشاری بر کمر و یا شانه و بازوی شما وارد نشود.

در واقع به دلیل چرخ دار بودن این نوع محصول، شما به راحتی می توانید آن را با خود حمل کنید و نیازی به نیروی زیادی هم ندارید. شاید تنهای عیبی که این محصول به نسبت دو محصول قبلی دارد، حجم زیاد آن است. در واقع به دلیل ساختار خاصی که دارد، معمولا فضای زیادی هم اشغال می کند و این ویژگی، تنها عیب آن محسوب می شود. این موضوع را هم در نظر بگیرید که معمولا تعداد کیف های چرخ دار به نسبت سایر محصولات در بازار کمتر است.

قیمت کیف ابزار

همانطور که اشاره شد، بسته به نوع کیفی انتخاب می کنید، قیمت آن نیز می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، کیف های چرخ دار به دلیل امکانات و راحتی بیش تری که برای شما فراهم می کنند، از قیمت بالاتری برخوردار اند. همچنین، کوله پشتی ابزار به دلیل راحتی بیش تر نسبت به کیف ابزار دستی، از قیمت گران تری بهره می برد.

خرید کیف ابزار از ابزار میهن

یکی از مشکلاتی که خیلی از افراد هنگام با آن مواجه می شوند، سردرگمی در انتخاب کیف ابزار است. برای این که بتوانید بهترین کیف ابزار را برای خود انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم حتما به نیاز خود دقت کنید. اگر فکر می کنید که کیف های دستی می توانند به کمر و قسمت های دیگر بدن شما آسیب بزنند، می توانید گزینه های دیگر را انتخاب نمایید. حتما هم الزامی برای خرید کیف های چرخ دار گران قیمت وجود ندارد. زیرا شما می توانید با خرید کوله پشتی، این موضوع را حل کرده و با صرف هزینه خیلی کمتر، به گزینه دلخواه خود دست یابید. برای خرید کیف ابزار ، ابزار میهن می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

دکمه بازگشت به بالا