عمومیکسب و کار استانها

مرکز خرید و فروش دوربین عکاسی در تهران

 ۱۰ مرکز برتر خرید دوربین عکاسی ارزان قیمت برای دانشجویان

در این مقاله سعی شده است ده مرکز برتر خرید دوربین کنون ارزان قیمت برای دانشجویان معرفی گردد. البته در نظر داشته باشید معرفی مراکز مذکور به معنی تایید یا عدم تایید خدمات آنان نیست این مراکز بر اساس نتایج جست و جو استخراج شده و در این مقاله درج شده اند.

۱ . نمایندگی کانن

نمایندگی کانن تهران در راستای اهداف مشتری مدارانه ی خود، قوانین و مقرراتی را به اجرا گذاشته است که در تمامی آن ها اصل احترام به حقوق مشتریان در نظر گرفته شده است. این مرکز در دو بخش تعمیر و فروش محصولات کانن و به خصوص دوربین عکاسی کانن ، شرایطی را فراهم نموده است که ارائه ی خدمات به مشتریان گرامی به بهترین نحو ممکن انجام شود.

 ۲ . خانه عکاسان افرنگ

خانه عکاسان افرنگ یکی از بنیانگذاران خانه عکاسان ایران بوده است و نیز تجربیات بسیاری در زمینه فعالیتهای فرهنگی هنری و فروش دوربین و تجهیزات حرفه ای عکاسی وفیلمبرداری دارد، هم اکنون نماینده فروش برندهای معتبر دوربین های عکاسی و دوربین های دیجیتال، فیلم برداری و تجهیزات وابسته مانند لنز، فلاش، چتر عکاسی و تجهیزات نورپردازی و نمایندگی فروش کیف های لوپرو و تجهیزات و لوازم جانبی عکاسی و دوربین های آنالوگ  ودوربین دیجیتال مانند کانن نیکون المپوس سونی پاناسونیک سامسونگ در ایران می باشد.

مدیران ارشد خانه عکاسان افرنگ، مهندسین صنایع و کارشناسان عکاسی هستند که مهندسین صنایع، نقش بسیاری در ارتباط با مشتری، کیفیت در خرید و فروش و برنامه ریزی دقیق دارند و کارشناسان رشته عکاسی در زمینه مشاوره و تهیه تجهیزات حرفه ای و کارآمد نقش بسزایی دارند.

 ۳ . ایسام

شرکت توسعه فناوری اطلاعات سیستم های تجارت ویرا سام با مسئولیت محدود به شماره ثبت ۳۳۹۳۹۳ در تاریخ ۰۸/۱۰/۱۳۸۷ با نام تجاری ایسام نزد مرجع ثبت شرکتها به ثبت رسیده است. این شرکت دارای پروانه عضویت از انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی به شماره عضویت ۸۷ و مجوز فعالیت شماره ۱۳۵۶/ص ت ۹۳ از سازمان نظام صنفی رایانه ایی استان تهران بوده که با مراجعه به سایت هر یک از این مراجع می توانید از صحت و اعتبار مجوز های ما مطلع گردید. در جهت بهبود امنیت و سرعت، وب سایت ایسام بر روی پیشرفته ترین سرورهای اختصاصی شرکت پرشین تولز قرار گرفته است.

۴ . دیجی‌کالا

دیجی‌کالا مرکز خرید دوربین عکاسی در تهران و مرجع تخصصی نقد و بررسی و فروش اینترنتی کالا در ایران است. گروه‏‏‌های مختلف کالا مانند کالای دیجیتال، لوازم خانگی، لوازم شخصی، فرهنگ و هنر و ورزش و سرگرمی با تنوعی بی‌نظیر در دیجی‌کالا عرضه می‏‏‏‌شوند. دیجی‌کالا با در اختیار داشتن سهم عمده‏‌ای از بازار عرضه اینترنتی کالا در ایران با تنوعی بسیار بالا از برندهای مختلف، در همراهی مشتریان در فرآیند خرید و حفظ جایگاه بی‏‏‏‌طرفانه در میان آنها، نهایت تلاش خود را می‌‏‏کند. کاربران و مشتریان دیجی‌کالا می‏‏‌توانند با حق انتخابی بسیار بالا و با دریافت اطلاعاتی کامل برای انتخاب درست کالای مورد نظر خود، وب سایت دیجی‌کالا را بررسی کنند و با حداکثر اطمینان کالای خود را انتخاب و خرید کنند. همواره بهترین انتخاب و بهترین خدمات، شایسته مشتری دیجی‌کالاست.

۵ . شیپور

سایت شیپور از مرداد ماه سال ۱۳۹۱ با موضوع نیازمندی های آنلاین راه اندازی گردیده و هدف اصلی آن در ارتباط قرار دادن خریدار و فروشنده به صورت مستقیم و حذف نقش دلال می باشد. لازم به ذکر است نام و برند تجاری شیپور/sheypoor نیز به نام شرکت نت تجارت اهورا (سهامی خاص) در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت گردیده است.

 6. آنلاین پیشرو

فروشگاه آنلاین پیشرو در سال ۱۳۹۵ به همت جمعی از جوانان علاقمند به توسعه و گسترش فناوری اطلاعات بین اقشار جامعه تاسیس گردید.از همان شروع کار سعی بر این بود که بهترین شرایط از لحاظ نحوه پرداخت ، کیفیت، قیمت خرید و رائه خدمات پشتیبانی برای خریداران فراهم گردد که البته بدیهی است این کار نیازمند تلاشی همه جانبه و جلب همکاری سایر موسسات و ارگانهای ذیربط می باشد.

۷ . فروشگاه نیکاسون

فروشگاه نیکاسون (مرکز دوربین ) از سال ۸۴ فعالیت خود را در زمینه معرفی و مشاوره سپس عرضه محصولات عکاسی دیجیتال را شروع نموده و دارای جواز کسب به شماره ۲۹۵۸ از اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران می باشد

۸ . پیکسل

فروشگاه پیکسل در سال ۱۳۸۳ در مجتمع کامپیوتر پایتخت، به عنوان یک فروشنده‌ی لوازم تخصصی عکاسی و فیلم‌برداری دیجیتال، آغاز به کار کرد. وب ‌سایت فروش آن‌لاین فروشگاه پیکسل نیز از سال ۱۳۹۱ برای ارائه‌ی خدمات به مشتریان سراسر کشور تأسیس شد.تنوع بالا، قیمت عادلانه، سرعت و کیفیت خدمات، و حفظ تمرکز بر طیف عکاسان، فیلم‌برداران، تدوین‌گران و پویانمایان از اهداف کلان فروشگاه پیکسل است.

۹ . زنبیل

فکر اولیه راه اندازی فروشگاه اینترنتی زنبیل به سالهای ۸۴ و ۸۵ بر می گردد که به دلیل مهیا نبودن زیرساخت لازم در کشور تا سال ۸۹ مسکوت ماند. از سال ۸۹ تا ۹۰ مطالعات کارشناسی و تحلیل بازار فروش اینترنتی کشور انجام و نهایتا در سال ۹۰ اولین گام اجرایی در مسیر راه اندازی فروشگاه اینترنتی زنبیل برداشته شد. از مهمترین نقاط قوت این مجموعه در کنار هم قرار گرفتن تیمی با تجربه، شناخته شده و خبره در حوزه IT و تیمی برجسته در حوزه اقتصادی و مارکتینگ بود. این تیم پس از راه اندازی شرکت و در یک بازه زمانی تقریبا دو ساله وب سایت فروشگاه اینترنتی زنبیل را در خرداد سال ۹۲ راه اندازی نمود.

عرضه محصولات با کمترین قیمت و با کمترین حاشیه سود، عرضه محصولات مختلف با تنوع بالا در برندها، عرضه محصولات برندهای معتبر و شناخته شده با گارانتی های اصلی، ارسال سریع و رایگان حتی در مورد کالاهای حجیم (نظیر یخچال های ساید بای ساید)، راه اندازی یک وب سایت با امکانات فنی کامل و کاربرپسند برای سهولت استفاده توسط مشتریان، روشهای ارسال متعدد برای انتخاب توسط مشتریان، سیستم هوشمند پیگیری سفارشات در کنار سایر امکانات منحصر به فردی که برای تامین رضایت مشتریان به مرور زمان توسط این فروشگاه ارائه خواهد شد، نشان دهنده رویکرد جدیدی در بین فروشگاه های اینترنتی می باشد.

۱۰ . پارس کانن

سايت پارس كانن متعلق به فروشگاه مصطفي ميباشد كه فعاليت خود را در زمينه مشاوره و فروش دوربينهاي عكاسي وفيلم برداري از سال ۱۳۵۰ شمسی با دوربينهاي ( اربی ،ماميا، هاسلبلاد ) اغاز نموده است. و از سال ۱۳۷۸ فعاليت خودرا با ورود دوربينهاي ديجيتال به بازار ايران گسترش داده است. اينك اين فروشگاه  با بيش از ربع قرن تجربه خدمات و پشتيباني عالي آوازه خود را به گوش عكاسان وفيلم برداران حرفه اي اين مرزو بوم رسانده است . درحال حاضر اين فروشگاه در زمينه مشاوره و فروش دوربين هاي عكاسي در خدمت شما عزيزان ودوست داران  اين حرفه زيبا مي باشد.

راهنمای خرید دوربین عکاسی + معرفی بهترین دوربین‌های عکاسی در سال ۲۰۲۲

در این مطلب قصد داریم علاوه بر ارائه راهنمایی جامع برای خرید دوربین عکاسی، بهترین دوربین‌های DSLR  و بدون آینه در هر بازه‌ی قیمتی را نیز به شما معرفی کنیم. هنگامی که برای اولین بار قصد خریدن دوربین را داریم ممکن است که کمی انتخاب بین انواع دوربین‌ها و برندها مشکل‌ساز و سردرگم کننده باشد. این سردرگمی هنگامی که از انواع اصلی دوربین و کاربردهای آنها مطلع نیستیم، بیشتر هم می‌شود ولی هر قدر که با دسته‌بندی انواع اصلی دوربین‌های عکاسی بیشتر آشنا شویم، این آگاهی منجر به این می‌شود که بتوانیم راحت‌تر تصمیم بگیریم.

در ادامه قصد داریم اطلاعات مقدماتی در شناخت انواع دوربین‌ها را در اختیار علاقه‌مندان بگذاریم و تا حدودی قبل از خرید اولین دوربین و تجربه شروع عکاسی، نقشه کلی و مقدماتی از این هزارتوی سردرگم کننده را در حد آگاهی و سواد خود، در اختیار شما خواننده گرامی بگذاریم تا قبل از خرید و وارد شدن به دنیای عکاسی، شناخت و دیدی کلی از دنیای دوربین‌ها در ذهنتان فراهم باشد و برحسب نیاز و شرایط خود، بتوانید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید. خ

رید چنین ابزاری برای اولین بار، اگر با دقت و اطلاعات درست انجام شود، علاوه بر اینکه تا مدت زیادی استفاده از دوربینتان برایتان رضایت بخش خواهد بود، موجب سهولت و علاقه‌مندی بیشتر شما به ادامه یادگیری، تجربه و کار در این هنر شیرین می‌شود. اگر تمایل به کسب اطلاعات در مورد دوربین‌های فیلم‌برداری را داشتید، توصیه می‌کنیم حتما مطلب راهنمای خرید دوربین فیلم‌برداری را مطالعه کنید.

راهنمای خرید دوربین عکاسی

دوربین‌های عکاسی در گروه‌های اصلی مختلفی در بازار موجودند که از میان این گروه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوربین‌های DSLR
  • بدون آینه یا میرورلس
  • کامپکت
  • مدیوم فرمت
  • تکنیکال
  • اکشن کمرا
  • دوربین‌های چاپ سریع و فوری

بیشتر نیازهای عکاسی را سه گروه اصلی نام برده شده در بالا رفع میکنند؛ ضمن اینکه و پرفروش‌ترین دوربین‌ها هم در این دسته‌بندی‌ها قرار دارند. سایر مدل‌ها برای استفاده‌های بسیار تخصصی و حرفه‌ای کاربرد داشته و مخاطبان خاص خود را دارند.

اندازه حسگر دوربین‌های دیجیتال

حسگر دوربین‌های دیجیتال در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. دوربین‌های حرفه‌ای‌تر، دارای حسگری بزرگ‌تر بوده و معمولا حسگر آن‌ها در قطع فول‌فریم و مدیوم فرمت است. دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای و آماتور نیز از حسگرهای APS-C استفاده می‌کنند. در دوربین‌های کامپکت و همچنین دوربین‌های موبایل، حسگر‌های کوچک‌تری استفاده می‌شود.

دوربین‌های فول‌فریم دارای قیمت بالاتری بوده و لنزهایی که به آن‌ها اجازه می‌دهند تا از حداکثر توانایی‌شان استفاده کنند نیز معمولا گران‌تر از لنزهای معمولی هستند. در مقابل، دوربین‌هایی که از حسگر APS-C استفاده می‌کنند، قیمت به‌نسبت پایین‌تری دارند. این دوربین‌ها برای شروع عکاسی و همچنین عکاسی بصورت نیمه‌حرفه‌ای، گزینه‌ای مناسب هستند. در تصویر زیر می‌توانید مقایسه‌ای از ابعاد مختلف حسگر دوربین‌های عکاسی داشته باشید.

دوربین‌های DSLR

DSLR مخفف عبارت انگلیسی Digital Single-lens Reflex Camera است که برگردان این عبارت به فارسی “دوربین دیجیتال تک‌لنزی بازتابی” است. این دوربین‌ها در ساختار خود از مکانیسم آینه‌ها برای انعکاس نور از لنز به منظره یاب اپتیکال (دریچه چشمی پشت دوربین که به وسیله نگاه کردن از داخل آن می‌توانید تصویری که لنز دریافت می‌کند، در آن تماشا کنید) این دوربین‌ها قادرند تصاویر با کیفیت بالایی را ثبت کنند و به صورت گسترده هم توسط بسیاری از حرفه‌ای‌ها و هم توسط بسیاری از تازه‌کارها از این دوربین‌ها استفاده می‌شود.

در دوربین‌های DSLR کاربر می‌تواند از منظره یاب دوربین، صحنه‌ای که روبروی لنز قرار دارد را مشاهده کند و قبل از اقدام به عکس‌برداری، برای ثبت کادری زیبا صحنه‌ی روبروی لنز را ببیند. همچنین آینه موجود در دوربین هنگام فشار دادن دکمه شاتر از جلوی حسگر جابجا می‌شود تا راه رسیدن نور به سنسور (حسگر وظیفه ثبت تصویر را دارد) باز شود و تصویر ثبت شود.

دوربین‌های DSLR چه نکات مثبتی دارند؟

  • قابلیت استفاده از لنز‌های متنوع: بسیاری از دوربین‌های دیگر مثل دوربین‌های کامپکت، قابلیت تعویض لنز را به کاربر نمی‌دهند و لنزی دائمی با قابلیت‌های محدود روی آن‌ها به صورت فیکس نصب شده است. اما لنزهای بسیار متفاوتی برای دوربین‌های DSLR موجود است و این یعنی با تعویض لنز قابلیت‌های دوربین مثل کیفیت تصاویر، عمق میدان، گستره زاویه دید و خصوصیات دیگر آن قابل تغییر خواهد بود.
  • فوکوس خودکار سریع: دوربین‌های DSLR سیستم فوکوس خودکار پیشرفته‌ای دارند که به کاربر امکان تعقیب سوژه‌هایی که به سرعت در حرکت هستند را نیز می‌دهد. این یعنی با تنظیمات درست روی دوربین به راحتی می‌توانید بدون تار شدن تصویر از سوژه‌هایی که با سرعت بالایی در حرکتند نیز عکس‌برداری کنید. این قابلیت در بسیاری از رشته‌های عکاسی مثل عکاسی ورزشی، امری واجب است.
  • عمر طولانی باتری با هر بار شارژ: در استفاده از این دوربین‌ها به واسطه مجهز بودنشان به منظره‌یاب اپتیکال و عدم نیاز به روشن بودن دائمی صفحه نمایشگر، انرژی زیادی را مصرف نمی‌کنند، درنتیجه زمان بیشتری طول خواهد کشید تا باتری دوربین به اتمام برسد و به بیان دیگر زمان بیشتری برای عکاسی در اختیار کاربر است.
  • حافظه بالا: بر خلاف دوربین‌های قدیمی و فیلمی که تصاویر بر روی فیلم‌های عکاسی ذخیره می‌شدند، در دوربین‌های DSLR تصاویر بر روی کارت حافظه ذخیره می‌شوند و این کارت‌های حافظه فضای لازم برای ثبت تعداد زیادی تصویر را دارند. علاوه بر این، دیگر نیازی نیست که هزینه بالایی برای خرید فیلم‌های عکاسی کرد.
  • سرعت بالا: به علت اینکه نور به طور مستقیم به منظره یاب اپتیکال از طریق مکانیسم آینه در دوربین تابیده می‌شود، تصویر روبروی لنز بدون تاخیر در منظره‌یاب اپتیکال دوربین نمایان می‌شود و این به معنای این است که زمان کمتری صرف تمرکز بر روی کادر خود خواهید کرد و در نتیجه زمان بیشتری در اختیار شما است.
  • سنسور بزرگ: در حالی که بالا بودن رزولوشن یا همان مگاپیکسل در دوربین‌ها موجب بالا رفتن کیفیت تصویر می‌شود، برخلاف حسگرهای موجود در دوربین‌های گوشی‌های هوشمند وجود حسگرهای بزرگ در دوربین‌های DSLR موجب کیفیت بسیار بالای تصاویر می‌شود. حسگر بزرگ‌تر یعنی دریافت نور بیشتر، پس علاوه بر اینکه کیفیت تصاویر در دوربین‌های DSLR بالا است، در فضاهای کم نور نیز به واسطه وجود سنسورهای بزرگ، این دوربین‌ها عملکرد خوبی دارند.
  • تجهیزات و لوازم جانبی متنوع: تجهیزات بسیاری مانند انواع مانت‌ها، فلاش‌ها و تریگرها با دوربین‌های DSLR سازگاری دارند و این تجهیزات به شما قابلیت‌های بسیاری در راحتی در استفاده و همچنین استفاده خلاقانه از این دوربین‌ها فراهم می‌کنند و می‌توانید با این لوازم جانبی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد در عکاسی داشته باشید.

دوربین‌های بدون آینه یا میرورلس

دوربین‌های بدون آینه نوع جدیدتری از دوربین‌های حرفه‌ای هستند که از اوایل هزاره سوم میلادی بسیاری از برندهای معروف مثل نیکون، کانن، سونی و دیگر شرکت‌های ساخت دوربین، به تولید این نوع از دوربین‌ها پرداختند. دوربین‌های بدون آینه همان‌طور که از نامشان پیدا است، در ساختار داخلی خود از آینه بازتابی استفاده نمی‌کنند. در این دوربین‌ها نور به طور مستقیم به سطح سنسور تابیده می‌شود و در صفحه نمایشگر LCD دوربین، تصویر روبروی لنز قابل مشاهده است. همچنین در این صفحه نمایشگر کاربر قادر است تا تنظیمات مورد نظر خود را مشاهده و تغییرات دلخواه خود را انجام دهد.

برای این دوربین‌ها نیز تعداد بی‌شماری لنز گوناگون موجود است که همین امر فروش و استفاده از این‌گونه دوربین‌ها را در ردیف اول دوربین‌های با قابلیت شخصی سازی قرار داده است. ساختار داخلی این دوربین‌ها ساختار ساده‌تری نسبت به دوربین‌های DSLR است. در این دوربین‌ها به جای اینکه نور و یا همان تصویر به وسیله آینه به منظره یاب و سنسور منعکس شود، به طور مستقیم توسط حسگر دریافت می‌شود. این دوربین‌ها دارای منظره‌یاب الکترونیک هستند و می‌توانید تصاویر روبروی دوربین را به صورت زنده از طریق آن مشاهده کنید.

عملکرد این دوربین‌ها هنگامی که کاربر دکمه شاتر را فشار می‌دهد به اینگونه است گه تیغه‌ای به سمت بالا می‌رود تا حسگر را بپوشاند، سپس همان تیغه به سمت پایین می‌آید تا حسگر را در معرض تصویر یا به عبارت علمی‌تر همان نور قرار دهد و در نهایت تیغه دیگری به سمت بالا می‌آید و سنسور را دوباره می‌پوشاند تا نوردهی به سنسور متوقف و تصویر مورد نظر توسط دوربین ثبت شود..

دوربین‌های بدون آینه چه نکات مثبتی دارند؟

  • اندازه کامپکت و وزن سبک: عدم وجود آینه‌های بازتابی منجر به اندازه کوچک‌تر این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های DSLR شده است و همین امر حمل دوربین‌های بدون آینه را راحت‌تر می‌کند. این دوربین‌های با اندازه جمع و جورتر خود نسبت به دوربین‌های DSLR انتخاب بهتری برای کسانی که سفر می‌کنند و یا به عکاسی خیابانی علاقه‌مندند، است.
  • منظره یاب الکترونیک:هنگامی که نور از لنز یک دوربین بدون آینه عبور می‌کند، بر روی سنسور این دوربین‌های به صورت مستقیم نقش می‌بندد و به صورت زنده بر روی صفحه نمایشگر و یا منظره‌یاب الکترونیک نمایش داده می‌شود. این نمایش مستقیم باعث درک بهتری از نوردهی و تنظیمات می‌شود و شما می‌توانید قبل از ثبت عکس تنظیمات دقیقی را بر روی تصویر اعمال کنید و بعد از اطمینان از تنظیمات دلخواه، اقدام به ثبت تصویر نمایید.
  • تثبیت کننده تصویر: در اثر عدم وجود مکانیسم ثبت و نمایش تصویر به وسیله آینه‌ها در دوربین‌های بدون آینه، لرزش دوربین نیز اثر کمتری بر روی تصاویر خواهد گذاشت و درنتیجه کیفیت تصاویر واضح‌تر و حرفه‌ای‌تر خواهد بود.
  • سرعت عکس‌برداری بالا: این دوربین‌ها قابلیت‌های فوکوس پیشرفته‌‌ای دارند و همچنین سرعت شاتر نیز در این دوربین‌ها بالاتر است و این قابلیت‌ها موجب امکان عکاسی پی‌درپی و با سرعت بالا برای کاربران می‌شود.
  • عملکرد بی‌صدا: وجود قسمت‌های متحرک کمتر در این دوربین‌ها به معنی صدای اضافی کمتر است. دوربین‌های بدون آینه بهترین دوربین‌ها برای عکس‌برداری بی‌صدا و فیلم‌برداری هستند.
دکمه بازگشت به بالا