عمومیکسب و کار استانها

لیست قیمت پارتیشن شیشه ای

بررسی پارتیشن، انواع آن و کاربردها

پارتیشن برگرفته از واژه‌ی (partition) و به معنای قسمت‌بندی و جداسازی می‌باشد. پارتیشن در فرهنگ ایرانی نیز از دهه‌ها قبل مورد استفاده قرار می‌گرفته است و از آن با عنوان دیواره، دیوارک، تیغه، حدفاصل، وسیله یا اسباب تفکیک یاد می‌شود. در دهه‌های گذشته، تنها از چوب به عنوان ماده‌ی اصلی ساخت پارتیشن استفاده می‌شد و تقریباً کار اصلی آن تفکیک فضای بین نشیمن و پذیرایی بود. آن‌ها به صورت مجموعه‌ای بلند تا سقف امتداد می‌یافتند و البته دارای طبقاتی نیز بودند. این طبقات در واقع فضایی برای قرار دادن اشیاء تزئینی که از دو طرف قابل رویت بودند، به‌شمار می‌رفتند. با این وجود با گذشت زمان، پارتشین‌ ها در فضاها و مکان‌های مختلف با کاربری‌های متفاوتی ظاهر شدند. به طوری که هم‌اکنون در محیط‌های گوناگون اداری، مسکونی، تجاری، تفریحی و… نیز از آن‌ها استفاده می‌شود.

 ایجاد پارتیشن در یک فضای خاص نیاز به بررسی محوطه و طراحی اولیه دارد. در حقیقت ابتدا باید پلان فضای مورد نظر را رسم کرد، سپس مقیاس در اندازه و محل قرارگیری پارتیشن را مد نظر قرار داد؛ پس از آن نیز باید به بررسی سیرکولاسیون و یا محدوده تردد و رفت و آمد در پلان پرداخته و درنهایت با تطبیق اندازه پارتیشن با متراژ فضا و تصمیماتی در رابطه با رنگ و فرم آن، پارتیشن‌ را در فضا اجرا کرد. ما در این مقاله به بررسی پارتیشن، انواع آن و کاربردها و مزایای پارتیشن شیشه ای تک جداره شرکت زیما می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پارتیشن بندی اداری تهران | پارتیشن بندی سالن تولید | پارتیشن بندی شرکت

عوامل موثر در انتخاب پارتیشن

پارتیشن‌ ها از آن جهت که فضای کمی را اشغال می‌کنند و موجب کاربری راحت‌تر و بیشتر فضا می‌شوند، در طراحی محیط و فضاهای داخلی استفاده می‌شوند. به عنوان نمونه در یک محیط اداری، در صورتی که هدف ما جدا‌ کردن کارکنان از یکدیگر باشد، بهترین گزینه استفاده از پارتیشن‌ های تک جداره با ارتفاع کوتاه می‌باشد که صرفا جداسازی را انجام می‌دهند.

اما در صورتی که هدف ما از استفاده پارتیشن، آکوستیک ‌کردن محیط از سر و صدا است، از این رو باید از پارتیشن‌ های دوجداره‌ای که ارتفاع بلندی دارند استفاده کرد. چرا که می‌توانند به طور کامل محیط را پوشش دهند. همچنین در یک محیط مسکونی استفاده از پارتیشن بیش از هر چیزی جنبه دکوراتیو دارد و در واحدهایی با متراژ بزرگ می‌تواند موجب کاربردی شدن فضا شود.

تنوع پارتیشن‌های شیشه ای

امروزه پارتیشن ها از تنوع زیادی برخوردار هستند و با توجه به کاربری و ظاهر انواع متفاوتی دارند. به عنوان مثال می توان از انواع آن‌ها به پارتیشن های تک جداره، اداری، دوجداره و… اشاره کرد که با توجه به اندازه، فرم، رنگ، بافت، متریال و نوع کاربری می‌توانند تغییر کنند. در واقع پارتیشن بندی چه در فضاهای مسکونی، اداری و تجاری علاوه بر کاربردی بودن، جنبه ظاهری و دکوراتیو نیز دارد و موجب تغییر روحیات افراد خواهد شد.

به خصوص در فضاهای که متراژ کم دارند نوع پارتیشن‌ اهمیت زیادی دارد؛ چرا که نباید باعث کوچک شدن فضا شود. همچنین ارتفاع پارتیشن ها قابل تغییر بوده و شما می توانید با توجه به نیاز خود ارتفاع مناسب را انتخاب و سفارش دهید. پارتیشن هایی با ارتفاع بسیار کوتاه، اغلب به صورت دیوارک عمل کرده و در اغلب اوقات نیز در محیط های یکپارچه همچون پذیرایی و هال برای پارتیشن بندی دو فضا به کار می روند.

با این حال دقت کنید که پارتیشن‌های کوتاهی که روی زمین قرار می‌گیرند، همچون پانل ها اغلب ثابت نصب می‌شوند و قابل تحرک نیستند. اما در صورتی که تصمیم به استفاده از آن‌ها دارید، بهتر است که نوع متحرک آن را انتخاب نمایید؛ چرا که می‌توانید با توجه به نیاز خود محل قرارگیری آن را با تغییر چیدمان تغییر دهید. شما همچنین می توانید از این پارتیشن را به عنوان محلی برای قرار دادن وسایل و المان های تزئینی خود استفاده کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید از آکواریوم نیز می توان به عنوان یک پارتیشن استفاده کرد. اما دقت کنید که تنها زمانی قابل استفاده است که از طرف نیز قابل دید باشد؛ به طوری که بسیاری از طراحان باور دارند که مطلوب ترین و بهترین حالت قرار دادن آکواریوم در محیط به صورتی است که قابل رویت از چند جهت باشد و جلوی نور محیط را نگیرد.

همان طور که گفته شد، پارتیشن ها انواع مختلفی دارند و می‌توان آن‌ها را در ابعاد اندازه و جنس های مختلف تهیه کرد. در ادامه به بررسی انواع مختلف پارتیشن ها می پردازیم.

انواع پارتیشن ها

  • پارتیشن اداری
  • پارتیشن دو جداره
  • پارتیشن تک جداره
  • پارتیشن آکوستیک
  • پارتیشن چوبی
  • پارتیشن ام دی اف
  • پارتیشن قابل شستشو
  • پارتیشن شیشه ای
  • پارتیشن ضد حریق
  • پارتیشن پی وی سی

پارتیشن تأثیر بسیار زیادی بر طراحی فضای داخلی دارد و می‌توان از عواملی چون منبت کاری، گره چینی، گل‌های طبیعی و دیگر هنرهای تزئینی برای طراحی بخش هایی از آن استفاده کرد. در واقع در طراحی پارتیشن‌ ها، به غیر از چوب، می‌توان از تلفیق چوب یا MDF و فلزاتی همچون شیشه و آلومینیوم یا چوب در کنار هم استفاده کرد.

تنوع در نوع، ظاهر و جنس پارتیشن این امکان را به طراح می‌دهد تا طرح های متفاوت و متنوعی را برای مصارف گوناگون آن تهیه و طراحی کند. در واقع طراحان امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که نباید به پارتیشن ها یکسره نگاه کرد و باید در طراحی آن‌ها تا جای ممکن از خلاقیت استفاده کرد. به طوری که امروزه پارتیشن هایی طراحی شده اند که دارای اجزایی مجزا همچون طبقات و باکس های کوچک و بزرگ چوبی و شیشه‌ای هستند و به شکل های متنوع و متفاوت نیز بر روی داربست فلزی یا چوب مونتاژ می‌شوند. همچنین می‌توانند ثابت بوده و یا یا متحرک نیز باشند.

علاوه بر پارتیشن هایی با ارتفاع کوتاه، پارتیشن هایی نیز وجود دارند که به صورت صفحات و دیوارهایی از سقف آویزان شده اند و فضایی از کف را اشغال نمی کنند. این پارتیشن ها می‌توانند دو قسمت را به صورت مجازی و بصری از هم جدا کنند. از این نوع پارتیشن ها بیشتر در محیط های اداری و کاری استفاده می‌شود. می توان پارتیشن‌ها را نیز به صورت یکسره اعمال کرد و دو دیوار روبروی هم را به یکدیگر متصل نمود که در این مورد دیگر فضای مورد نظر کاملاً جدا و مستقل خواهد شد و مطمئناً نیاز به یک در و ورودی برای رفت و آمد دارد.

با آن که پارتیشن ها انواع مختلفی دارند، اما یکی از محبوب ترین فرم آن‌ها در بین افراد، پارتیشن های شیشه ای است. پارتیشن های شیشه‌ای را می توان در طراحی دکوراسیون داخلی خانه، محیط های اداری، فروشگاه‌ها و غیره استفاده کرد. به طور کلی پارتیشن شیشه ای مزایا و فواید بسیار زیادی دارد که این امکان را به ما می‌دهد تا با توجه به عملکرد فضا و سلیقه خود مناسب ترین نوع آن را انتخاب کنیم.

در بسیاری از محیط های اداری، برای آن که بتوان با کمترین هزینه از بیشترین فضا استفاده کرد و محیطی آرام و خصوصی برای کارمندان ایجاد کرد، از پارتیشن استفاده می شود. پارتیشن بندی در محیط های اداری باعث خواهد شد تا کارایی و کیفیت عملکرد افزایش یابد. با این وجود بسیاری از مدیران و کارشناسان حوزه کسب و کار باور دارند که بهتر است تا در محیط های اداری بین کارمندان همواره ارتباطی موثر و پویا در جریان باشد. به همین جهت بهتر است تا از پارتیشن های شیشه ای برای تفکیک فضاهای داخلی استفاده کرد تا علاوه بر بهبود روند فعالیت‌ها، کارمندان نیز بتوانند با یکدیگر ارتباط چشمی برقرار کنند.

فواید و مزایای پارتیشن شیشه ای

آیا به دنبال استفاده از پارتیشن در فضای داخلی منزل و یا محل کار خود هستید؟ آیا نمی‌دانید که کدام نوع برای فضای شما مناسب تر است؟ آیا به دنبال پارتیشنی هستید که فضایتان را در کنار مدرن بودن، لوکس نیز نشان دهد؟ توصیه ما به شما استفاده از پارتیشن های شیشه ای است. این پارتیشن ها فوق العاده زیبا هستند و به این زودی ها هم از مد نمی افتند.

در واقع امروزه با پیشرفت علم و رشد دکوراسیون داخلی، تنوع زیادی در ساخت و تولید پارتیشن های شیشه ای ایجاد شده است و از آنجایی که پارتیشن های شیشه ای فواید و مزایای فوق العاده زیادی دارند، هم اکنون جزء پرفروش ترین و محبوب ترین پارتیشن ها شناخته می شوند و می توان از آن‌ها در هر فضایی و با هر عملکردی استفاده کرد. از مزایای پارتیشن شیشه ای می‌توان به مواردی چون

  • امکان مونتاژ و دمونتاژ سریع و آسان
  • تنوع رنگ، طرح و فرم پارتیشن‌ ها
  • قابل ساخت در اندازه‌های دلخواه
  • نصب سریع پارتیشن و عدم هدر رفتن زمان
  • ایجاد زیبایی و خاص‌شدن فضا به کمک پارتیشن
  • و صرفه‌جویی در هزینه‌ها به جای ساخت دیوار

اشاره کرد. مطمئناً در صورتی که به دنبال خرید پارتیشن شیشه ای برای محیط منزل خود هستید، می‌توانید فضایی لوکس و مدرن برای خود ایجاد کنید. همچنین با خرید پارتیشن شیشه ای‌ برای محیط کارتان، می‌توانید فضایی دلنشینی را به همراه آرامش برای کارکنانتان فراهم کنید. در ادامه به بررسی 10 ویژگی و مزیت اصلی پارتیشن شیشه ای می‌پردازیم که می‌توانید در انتخاب خود مد نظر قرار دهید.

بررسی 10 ویژگی و مزیت اصلی پارتیشن شیشه ای

استفاده حداکثری پارتیشن شیشه ‌ای از نور طبیعی

یکی از بهترین عناصر در تزئین و طراحی منزل، نور طبیعی آفتاب است. مسلما هر چه قدر که این نور در محیط گردش داشته باشد، همان قدر نیز محیط شاداب و باطراوت خواهد بود. محققان به تازگی دریافته‌اند که وجود نور طبیعی در محیط‌های اداری سبب بهبود عملکرد و کارایی فعالیت‌ها خواهد شد، عاملی که امروزه کمبود آن در فضاهای اداری کاملا احساس می‌شود. در واقع پارتیشن شیشه ای این امکان را فراهم خواهد کرد تا بتوان از حداکثر نور ورودی به محیط استفاده کرد.

مطمئنا پس از استفاده از این نوع پارتیشن در محیط کاری خود، به مرور زمان شاهد بهبود عملکرد شرکت و پر انرژی بودن کارکنان در طول روز خواهید بود.

صرفه جویی در هزینه‌ها با استفاده از پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه‌ای در کنار کیفیت بالایی که دارند، برخلاف دیگر نوع پارتیشن‌ها از قیمت پایین‌تری نیز برخوردار هستند و این امکان را برای شما فراهم می‌آوردند که هر زمان که خواستید چیدمان و دکوراسیون فضای خود را تغییر دهید. به عنوان مثال در صورتی که تصمیم دارید تا چیدمان یک محیط اداری را تغییر دهید باید ابتدا فضا را تخریب کرده و مجددا دیوارکشی کنید که این موضوع با خود هزینه‌های گزافی را نیز به همراه خواهد آورد.

از این رو شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌های زیاد، تنها با جا به جایی پارتیشن‌ها، چیدمان محیط خود را تغییر داده و دکوراسیون آن را متحول کنید. علاوه بر این، پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانند مصرف انرژی را کاهش می‌دهند؛ چرا که شما می‌توانید در روز از روشنایی مصنوعی کمتری استفاده نمایید.

طول عمر مفید بالای پارتیشن شیشه ای

در ساخت پارتیشن های شیشه ای، از مواد درجه یک استفاده می‌شود، به همین جهت کیفیت بالایی نیز دارند و در صورتی که از آن به خوبی نگهداری شود، می‌توان از آن‌ها تا سالیان سال استفاده کرد و از عمر طولانی آن‌ها مطمئن بود.

نگهداری و تمیز کردن آسان پارتیشن شیشه‌ای

درست است که پاک کردن شیشه کار مشکلی است و نیاز به دقت فراوانی دارد، اما نباید این مورد باعث شود تا شما از خرید پارتیشن شیشه ای منصرف شوید و خود را از زیبایی فوق‌العاده‌ای که این نوع پارتیشن می‌تواند برای محیط تان ایجاد کند، محروم کنید. تنها کافیست تا یک شیشه شور مناسب و یک دستمال با کیفیت تهیه کنید و با صرف کمترین زمان و هزینه پارتیشن را خود را تمیز کرده و از تمیزی آن لذت ببرید.

حفظ حریم شخصی با پارتیشن شیشه ای

با آن که پارتیشن شیشه ای در ابتدا چنین تصوری را در ذهن ما ایجاد می‌کند که به خاطر وجود مصالح شیشه‌ای نمی‌توانیم حریم خصوصی خود را حفظ کنیم و باید دائماً با دیگران چشم تو چشم شویم و یا حتی امکان دارد که همین عامل موجب از دست دادن تمرکز ما شود.

شاید این موضوع به تنهایی باعث شود تا از خرید پارتیشن شیشه منصرف شوید. اما دقت کنید که در تولید شیشه تنوع بسیار زیادی وجود دارد و شما می توانید از پارتیشن هایی که از سندبلاست و شیشه های مات تهیه شده‌اند، استفاده کنید. این شیشه ها می‌توانند حریمه خصوصی شما را حفظ کنند و دید بیرون به داخل را از بین ببرند و باعث شوند تا تمرکز خود را در حین کار از دست ندهید.

انعطاف پذیری پارتیشن‌های شیشه ای

یکی از ویژگی ها و مزایای اصلی پارتیشن شیشه‌ای، آن است که نسبت به دیگر پارتیشن‌ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال زمانی را تصور کنید که تصمیم می گیرید تا دکوراسیون و چیدمان منزل خود را تغییر دهید، به همین جهت می توانید از همان پارتیشن شیشه‌ای خود استفاده کرده و تنها آن را جابجا کنید و یا نحوه قرار گیری آن را تغییر دهید. با این حال توصیه ما به شما آن است که برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی با یک فرد باتجربه و متبحر در این زمینه مشورت کنید و از او بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

تولید در طرح، رنگ و اندازه های مختلف

در حقیقت یکی از جذاب ترین و بهترین فواید و مزایای پارتیشن‌های شیشه ای، تنوعی است که آن ها در اندازه، طرح و رنگ شان دارند. در واقع این پارتیشن‌ها به ما این امکان را می‌دهند تا به راحتی و با توجه به سبک دکوراسیون خود، ارتفاع مد نظر خود و رنگ‌های موجود در فضا، پارتیشن مورد علاقه خود را سفارش دهیم. در واقع می‌توان به راحتی بین پارتیشن و طراحی دکوراسیون داخلی خود هماهنگ ایجاد کرد.

بهبود روند کار با استفاده از پارتیشن های شیشه‌ای

با آن که در محیط منزل و مکان های تفریحی همچون رستوران ها و هتل ها می‌‌توان از پارتیشن هایی با فرم ها و جنس هایی مختلف استفاده کرد، اما بهترین نوع پارتیشن برای محیط کار و فضای اداری پارتیشن شیشه ای است؛ چرا که با استفاده از این نوع پارتیشن در فضای اداری و محیط کار خود، در دراز مدت متوجه خواهید شد که کارکنان به دلیل دیدی که وجود دارد، بهتر از قبل کار می‌کنند و به علت جریان نور مناسبی که با استفاده از پارتیشن شیشه ای در فضا ایجاد شده، انرژی بیشتری را از خود در حین کار نشان خواهند داد.

جلوگیری از ورود صدا با پارتیشن شیشه ای

شاید چنین تصور کنید که به علت وجود نمی‌توانید تا فضای خصوصی داشته باشید و صدای محیط و دیگران موجب اذیت شما خواهد شد. در واقع شاید این عوامل، مواردی باشند که شما با ایجاد پارتیشن هدفتان از بین بردن آن‌ها باشد. با این حال دقت کنید که یکی از فواید پارتیشن شیشه ای، عایق بودن آن در برابر صدا است. شما با استفاده از آن می توانید تا محیط آرام و بدون دغدغه‌ای برای خود طراحی کنید.

تنها کافیست تا در هنگام سفارش و خرید پارتیشن با طراح خود صحبت کنید. با این حال اگر که نبود صدا برایتان اهمیت ندارد و حتی علاقه دارید تا صدا وارد فضای مد نظرتان شود، نگران نباشید و در زمان انتخاب شیشه این ویژگی را مطرح کنید.

ایجاد ظاهر زیبا در دکوراسیون داخلی مجموعه

با وجود این که از پارتیشن می توان در جاهای مختلف و با کاربردهای مختلف استفاده کرد، اما کار اصلی پارتیشن ایجاد ظاهری زیبا و تغییر محیط می باشد. در واقع زیبایی دکوراسیون با هر عملکردی و در هر فضایی اهمیت دارد. در بین پارتیشن های مختلف، پارتیشن های شیشه ای از آنجایی که مصالح اصلی آن‌ها شیشه‌ است، دارای ظاهری زیبا و منحصر به فرد هستند و می‌توانند تا دکوراسیون داخلی منزل شما را بسیار لوکس و مدرن نمایند.

از این رو در صورتی که به دنبال ایجاد فضایی زیبا در شرکت و یا منزل خود هستید، پیشنهاد ما به شما آن است از این نوع پارتیشن در تفکیک فضای خود استفاده کنید. علاوه بر این برای شناساندن برند و تبلیغ کار خود نیز می‌توانید لوگوی شرکت خود را بر روی شیشه های آن ثبت نمایید.

دکمه بازگشت به بالا