علمی و پزشکیکسب و کار استانها

مدت زمان به هوش آمدن بعد از عمل بینی

عمل بینی چند ساعت طول میکشه؟

سوالی که پرسیده می شود این است که جراحی بینی چند ساعت طول میکشد ؟ به نقل از بهترین جراح پلاستیک در تهران مدت زمان جراحی پلاستیک بینی بستگی به عوامل مختلفی دارد. به طور مثال عمل بینی مجدد با توجه به پیچیدگی های عمل طولانی تر از عمل بینی اول است. همینطور مدت زمان عمل بینی گوشتی معمولا بیشتر از عمل بینی استخوانی است. تجربه و مهارت جراح نیز در مدت زمان عمل تاثیرگذار است. اما به طور معمول مدت عمل جراحی بینی حدود 1 الی 3 ساعت است.

بهترین بیمارستان جراحی پلاستیک تهران | بهترین جراح پلاستیک در تهران | بهترین دکتر جراح پلاستیک صورت در تهران

بیهوشی عمل بینی چند ساعت است؟

مدت زمان بیهوشی عمل بینی چند ساعت است و چند ساعت بعد از عمل بینی به هوش می آییم؟ شما بلافاصله قبل از آغاز عمل بینی بیهوش می شوید. در طی عمل توسط تجهیزات متصل شده به بدن شما، فشار خون، نبض و علائم حیاتی به طور مرتب توسط متخصص بیهوشی کنترل می شود. پزشک متخصص بیهوشی در طی عمل حضور دارد تا شرایط بیهوشی شما را کاملا تحت نظر داشته باشد.

بعد از اتمام عمل ظرف چند دقیقه به هوش می آیید و به بخش ریکاوری منتقل می گردید. بنابراین مدت زمان بیهوشی بستگی به مدت زمان عمل دارد. بیهوشی عمل بینی تقریبا 1/5 الی 3 ساعت است.

مدت زمان ریکاوری بعد از عمل بینی چقدر است؟

بعد از عمل بینی تا هوشیاری کامل لازم است حدود نیم ساعت در اتاق ریکاوری و تحت کنترل باشید.

مدت زمان عمل بینی استخوانی چقدر است؟

مدت زمان عمل بینی استخوانی بستگی به تغییراتی دارد که قرار است روی بینی شما اعمال شود. وجود قوز روی بینی و داشتن انحراف بینی نیز در مدت زمان عمل موثر است. به طور کلی مدت زمان عمل بینی استخوانی با مشکلات نه چندان شدید کمتر از عمل بینی گوشتی است. زیرا معمولا پیچیدگی های عمل بینی گوشتی را ندارد. به طور معمول عمل بینی استخوانی حدود 1 تا 1/5 ساعت طول می کشد.

مدت زمان عمل انحراف بینی

اگر بینی علاوه بر مشکلات زیبایی دارای انحراف سپتوم داخل بینی نیز باشد می توان در طی عمل سپتورینوپلاستی این انحراف بینی را برطرف نمود. معمولا عمل سپتورینوپلاستی حدود 2 ساعت زمان می برد. اما عمل انحراف بینی به تنهایی حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه زمان می برد.

عمل شکستگی بینی چقدر طول میکشه؟

عمل بینی شکسته حدود ۱۵-۲۰ دقیقه زمان می برد. توجه داشته باشید که اگر فقط شکستگی بینی نیاز به درمان داشته باشد ۵ تا ۷ روز از زمان شکستگی باید بگذرد. اما اگر همزمان با عمل شکستگی بینی، عمل زیبایی بینی هم انجام شود بایستی 6 ماه از زمان شکستگی بینی بگذرد. عمل زیبایی جراحی بینی شکسته بسته به میزان شکستگی حدود 2/5 الی 3 ساعت به طول می انجامد.

برای عمل بینی چند روز بستری دارد ؟

به طور معمول عمل بینی احتیاج به بستری شبانه ندارد و در همان روز عمل از بیمارستان مرخص می شوید.

چند ساعت بعد از عمل بینی مرخص میشیم؟

بستگی به حال عمومی بیمار دارد. معمولا 5 تا 6 ساعت بعد از عمل بینی، در صورت نرمال بودن علایم حیاتی از بیمارستان مرخص می شوید.

چند روز مرخصی برای عمل بینی لازم است؟

به طور معمول لازم است جهت عمل بینی یک هفته مرخصی کاری بگیرید. اما مراقبت های بعد از عمل بینی از جمله نداشتن فعالیت بدنی سنگین و جلوگیری از پایین انداختن سر باید حداقل تا یک ماه بعد از عمل رعایت شود.

عمل بینی چقدر طول میکشه خوب بشه ؟

دوران نقاهت عمل بینی یک هفته و تا زمان برداشتن آتل بینی است. سپس لازم است تا یک ماه تمامی مراقبت های بعد از عمل را به درستی رعایت کنید. مشاهده نتیجه نهایی عمل نیز بستگی به نوع بینی و ضخامت پوست بینی دارد. در بینی های استخوانی با پوست نازک 6 ماه تا یکسال زمان می برد تا ورم بینی از بین رفته و نتیجه عمل مشخص شود. اما این زمان برای بینی های گوشتی با پوست ضخیم طولانی تر است. مشخص شدن نتیجه عمل بینی گوشتی و از بین رفتن ورم آن حداقل یکسال و حتی تا بیشتر از دو سال ممکن است طول بکشد.

بهترین زمان برای جراحی بینی چه زمانی است؟

خیلی از افراد قبل از عمل بینی این سوال را می پرسند که بهترین فصل عمل بینی چه فصلی است؟ بهتر است بدانید که اگر مراقبت های بعد از عمل بینی را به درستی رعایت کنید زمان عمل بینی فرق چندانی ندارد. به طور مثال اگر تصمیم دارید در فصل تابستان عمل بینی انجام دهید با توجه به گرمای هوا و تابش مستقیم خورشید باید حداقل تا چهار هفته از بیرون رفتن در هنگام ظهر و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. اگر دچار آلرژی فصلی هستید و تصمیم دارید در بهار یا پاییز عمل بینی انجام دهید می توانید قبل از عمل با مشورت جراح خود از قرص های ضد آلرژی استفاده کنید. همچنین برای عمل بینی در فصل زمستان باید مراقب سرماخوردگی باشید. جهت اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه نمایید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و  رزرو نوبت عمل بینی از طریق شماره تلفن با مشاوران الوپزشک در تماس باشید. چنانچه سوالی دارید می توانید در بخش دیدگاه از پزشکان الوپزشک بپرسید. به تمامی پرسش ها پاسخ داده می شود.

منبع : (https://drgoya.com/blog/)

منبع : با درمان

دکمه بازگشت به بالا