اقتصادیعمومیکسب و کار استانها

کاربرد پودر تالک در کشاورزی

بارور سازی خاک کشاورزی با

تغذیه خاک با مخلوط  را می توان با تغذیه فرد بیمار با مواد غذایی متنوع مقایسه نمود. همانگونه که یک نوع غذای ساده نوش دارو نمی باشد، بنابراین یک  منفرد نیز برای خاک ایده آل نیست. اخیراً جان هاماکر، استفاده از رسوبات یخچالی را توصیه نموده است و بعد از آن از شنهای رودخانه ای و ساحلی و سپس از مخلوط سنگهای مختلف طرفداری نموده است.

قیمت پودر میکرونیزه: در کتاب بقای تمدن، جان هاماکر رسوبات یخبندانی را پیشنهاد می کند چرا که رسوبات یخچالی مسیر طبیعی هزاران ساله طی نموده اند که به حاصلخیزی خاک منتهی شده است. شن و ماسه یخچالی ، که ترکیبی از سنگ ها طبیعی است، طیف گسترده ای از مواد معدنی متعادل طبیعی را در خاک ایجاد می کند.

هاماکر عنوان می کند، میکروارگانیسم ها موادی که برای تولید ترکیب حیات نیاز دارند را انتخاب می کنند و موادی را که نیاز ندارند مانند آلومینیوم، آهن و سیلیسیوم که در پودر شن به وفور یافت می شود را در خاک رها می کنند، سپس به تحقیق کروران در مورد تغییر ماهیت بیولوژیک اشاره می کند که ادعا می کند ارگانیسمهای بیولوژیک نه تنها نقش فعال در انتخاب عناصر خاص بازی کنند، همچنین در تعدیل ماهیت عناصر برای ایجاد مواد با ذخیره کوتاه مدت نیز نقش دارند.

فروش پودر کربنات کلسیم: هاماکر می گوید تا زمانی که خاک خنثی یا نزدیک به خنثی [از لحاظ pH ] باشد میکروارگانیسم ها موادی که به ریشه گیاهان می رسد را کنترل خواهند کرد. این کنترل، زمانی که خاک اسیدی باشد یا اینکه مواد اسیدی به آن اضافه شود، از بین می رود.

پودر تالک از کجا بخریم | پودر تالک در پزشکی | پودر تالک و سرطان

فرآیند کمپوست با پودر سنگ

کمپوست با پودر سنگ

تولید کننده کربنات کلسیم پوشش دار ترکیب پودر شن با مواد آلی در کمپوست راه خوبی برای حل مسائل کاربردی و تسریع بخشیدن به این روند است. فراموش نکنید که خاک با ارگانیسم ها واکسینه می شود. پودر شن هوادهی و ساختار را بهبود می دهد، بنابراین جلوی فاسد شدن را می گیرد. حتی پودر شن در کمپوست سریعتر از خاک فقیر جذب می شود.

کمپوست و پودر شن یک ترکیب همزیستی دارند: کمپوست یک محیط عالی برای «انفجار جمعیتی میگروارگانیسم ها» که توسط مهیا شده است ایجاد می کند و پودر شن نیز نه تنها به ایجاد بیشتر مواد آلی کمک می کند، به ماندگار آن در همان محل کمک کرده و بوی آن را کاهش داده و از آن محافظت می کند.
اگر از روش کمپوست pile یا ویندرو استفاده می کنید، 11.86 – 1.18 کیلوگرم  را بر هر مترمکعب کمپوست اضافه کنید.

pH خاک باید سالانه اندازه گیری شود. اگر خاک اسیدی باشد، باید   از نوع (مانند  یا ) به آن اضافه شود تا pH آن به سمت نرمال برسد. پودر شن نیز خاک را خنثی خواهد نمود ولی    سریعتر این کار را انجام می دهد. در جنگل نباید بکار گرفته شود چرا که در درازمدت کمپلکس ساخته شده توسط گیاخاک را از بین می برد.

نگاه داشتن تعادل طبیعی حشرات در باغ

طبق مطالعه ای که در کشور آلمان انجام شده است، برای رهایی از حشرات در زمان کوتاه،  که مستقیم به گیاهان و درختان پاشیده می شود، در جلوگیری از هجوم حشرات قویاً موثر است. استفاده از   در باغ به مصون ماندن از حشرات کمک می کند. و گیاهان سالم توسط هجوم حشرات آفت زده نشده و سالمتر مانده و به حشرات مقاوم تر می شوند.

چگونه از پودر شن استفاده کنیم؟

روشهای زیادی برای استفاده از پودر در خاک وجود دارد. روشی که مورد استفاده قرار می گیرد بستگی به میزان و ترجیح فرد دارد. می توان  را به روش دستی و با استفاده از بیلچه و فرقان و یا با استفاده از دستگاه شخم زنی در محیط پخش نمود. می توان از دستگاه آهک پاش مرطوب کشاورزی استفاده نمود. این دستگاه حاوی یک همزن (برای اینکه ذرات را معلق نگاه دارد)، و اسپری مرطوب می باشد.

چه مقدار پودر استفاده شود؟

نیاز است که باغبان یا محصولات در سال اول بعد از کاربرد پودر ماسه، پاسخ خوبی دریافت کنند. پاسخ در هر یک سال بسته به میزان مواد معدنی است که در دسترس میکروارگانیسم ها، رطوبت خاک و میزان مواد ارگانیک موجود دارد.

اگر دو عامل آخر مطلوب باشد، 7.5 تن در هر هکتار که در 10 سانتی متری فوقانی خاک بکار گرفته شده باشد، نتایج خوبی می دهد.

هرچند نویسنده این مقاله، حدود 25 تن پودر شن در هر هکتار که در 20 سانتی متری فوقانی خاک بکار گرفته شده باشد رو ترجیح می دهد، چرا که یک بار استفاده از آن هزینه بکارگیریهای مختلف را کاهش داده و بازدهی بالایی دارد.

استفاده از چارت تبدیل کاربردی در تعیین میزان پودر ماسه مورد نیاز کمک کننده است: 7.5 تن در هر هکتار حداقل مورد نیاز فرض شود، 25 تن در هکتار توسط هاماکر برای کاربرد طولانی مدت توصیه می شود و 50 تن در هر هکتار به عنوان کاربرد درمانی علی الخصوص برای خاک خشک و فقیر توصیه می شود. اگر پودر شن ریزتر از 200 مش باشد، مقادیر کمتر و اگر درشت تر از 200 مش باشد، مقادیر بیشتری از پودر شن توصیه می شود.

جدول تخمینی تبدیل واحدها

سیستم یکای آمریکایی (US)

تن بر آکر پوند بر 100 فوت مربع پوند بر یارد مربع
3 14 1.25
10 46 4
20 92 8

سیستم یکای بین المللی (SI)

تن بر هکتار تن بر 1000 متر مربع کیلوگرم بر 100 متر مربع کیلوگرم بر یک متر مربع
7.5 0.75 75 0.75
25 2.5 250 2.5
50 5 500 5

چارت تبدیل ذرات دسته های مختلفی از تفکیک خاک (ذرات زمین) را با قطر آنها به میکرون (یک هزارم میلیمتر) و اندازه مش الک هر کدام لیست کرده است. تعریف ساده مش، تعداد سوراخ های موجود در هر اینچ از غربال مربوطه است. هر قدر ذرات خاک ریزتر باشد، ارگانیسم های موجود در آن دسترسی بیشتری به مواد معدنی موجود در آن خواهند داشت. جان هاماکر از واژه «پودر شن» به معنای «پودری که 90% آن از الک سایز 200 مش عبور کند»، استفاده می کند.

بهترین پودر سنگ برای استفاده کشاورزی چیست؟

شن و ماسه یخبندانی که حاوی ترکیب ناهمگون و بیشمار انواع مختلف سنگ است، ترجیح داده می شود. سنگهای دگردیس یا آذرین دیگری مانند بازالت، ریولیت و … نیز اکیداً توصیه می گردد. بیشتر سنگهای رسوبی (مانند و ) برای متعادل نمودن pH و برطرف نمودن کمبود کلسیم و منیزیوم استفاده می شود.

تست کردن پودر شن

افراد زیادی می گویند که پودر شن آنها موثر نیست یا اینکه اثر موقت دارد. آنها در مورد پودر دقیقاً توضیح نمی دهند اما ممکن است که پودر خیلی کمتری در آن چیزی که آنها به آن پودر می گویند موجود باشد. از آنچه که خریداری می کنید آگاه باشید وگرنه ممکن است که شدیداً مأیوس شوید. در اینجا سه روش سریع و ساده و قابل انجام در منزل آورده شده است:

تست گلدان

تست گلدان برای شما سریعاً باثبات می رساند که محصول شما در خاک چه می کند. یک راه خوب این است که شما پودر شن را به گلدان خاک رس اضافه کنید و تربچه یا هر گیاه دیگری که سریعاً رشد می کند را در آن بکارید و پیشرفت آن را تحت نظر بگیرید. بگونه ای که جان هاماکر می نویسد: «تست گلدان متقاعد کننده ترین استدلالی است که من می شناسم. هر کسی می تواند آن را انجام دهد. هیچ تأخیر زمانی در کار نیست. در 6 ساعت شما می توانید به انفجار جمعیتی میکروارگانیسمی برسید. چند گلدان رسی 15 سانتی متری بگیرید، آنها را بصورت 50-50 از مخلوط خاک و کود گیاهی و 3 قاشق سوپخوری از پودر سنگ پر کنید. نتایج تحیرآور است.

شما می توانید از مخلوط یا نمونه های مختلف پودر شن، بسته به اینکه کدام یک در منطقه شما در دسترستان می باشد را با هم مقایسه کنید. همچنین از یک گلدان کنترل بدون  استفاده کنید. شما می توانید با یک طرح کوچک در باغ شروع کنید. می توانید نتایج پودر شن که شما انتخاب کردید را دیده و سپس آنها را در مقادیر بیشتر به باغتان اضافه کنید. در صورت امکان پودر شن را در خاک سطحی بکار بگیرید.

تست لایه مجزا

خرید یک محصول صرفاً بر مبنای نمره مش سرند آن خالی از اشکال نیست. خرید محصول90 و حتی صد درصدی از مش سرند -200 می تواند فقط حاوی شن و گل و لای باشد و واقعاً پودر نداشته باشد. این تست به شما می گوید که چه مقداری از «پودر» شما واقعاً پودر است و در آب معلق می ماند.

یک لیوان شفاف نیمه پرشده با نمونه مورد نظر را در نظر گرفته و با 5 سانتی متر آب بپوشانید (آنقدر درون آن آب بریزید تا ارتفاع آب آن به 5 سانتی متر برسد). آن را به شدت تکان دهید سپس اجازه دهید تا در طول شب ته نشین شود. پودر، گل و شن در سه لایه مجزا ته نشین می شوند که پودر سنگ در لایه فوقانی است.

اگر ظرف شما اجازه دهد که تا زمانی که آب خشک شود، لایه پودر (بالاترین لایه) به یک سوم اندازه اصلی کاهش می یابد و به شما درصد دقیقی از میزان پودر سنگ ارائه می دهد. هر قدر پودر خشن تر باشد، تاثیر کمتری در خاک دارد و به مقدار بیشتر نیاز داری که تا در هر جریب از آن استفاده کنید

دکمه بازگشت به بالا