ورزشی

گام بلند بارسلونا برای قهرمانی با فتح ال‌کلاسیکو/ ژاوی بازهم کارلتو را مغلوب کرد

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا در چارچوب هفته بیست و ششم رقابت‌های فوتبال لالیگا اسپانیا از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه یکشنبه در ورزشگاه نیوکمپ با قضاوت ریکاردو دی بورگوس برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک بارسلونا به پایان رسید.

این دیدار سرنوشت قهرمان لالیگا را تا حدود زیادی مشخص می‌کرد جایی که بارسلونا با اختلاف ۹ امتیازی از رئال در صدر جدول قرار داشت.

دو تیم پیش از این، ۲۵۳ بار در همه رقابت‌ها برابر هم قرار گرفته بودند و حاصل کار ۱۰۱ برد برای رئال، ۹۹ برد برای بارسا و ۵۲ تساوی بود. رئال در نیمه نهایی سوپرجام فصل گذشته اسپانیا با پیروزی برابر بارسا به برد شماره ۱۰۰ خود در ال‌کلاسیکو رسید و پس از برتری در بازی رفت لالیگا تعداد بردهایش را به ۱۰۱ رساند، اما امشب بارسا فرصت داشت تا به پیروزی شماره ۱۰۰ خود در ال‌کلاسیکو برسد و توانست با این پیروزی دراماتیک به این امر دست پیدا کند.

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی و سکان‌دار سابق هدایت بارسلونا به عنوان یکی از موفق‌ترین چهره‌های تاریخ این باشگاه از نزدیک نظاره‌گر این مسابقه بود. دنی کاستر، همسر یوهان کرویف فقید نیز با حضور در جایگاه ویژه، تماشاگر ویژه این بازی بود.

بارسا بازی را بهتر شروع کرد و دو شانس گلزنی را توسط روبرت لواندوفسکی از دست داد. اما برخلاف جریان بازی این رئال بود که توانست در دقیقه ۹ به گل اول خود دست پیدا کند. وینیسیوس از سمت راست و در درون محوطه جریمه توپ را ارسال کرد و آرائوخو به اشتباه و با سر آن را وارد دروازه خودی کرد.

نکته جالب اینکه، مدافع اروگوئه‌ای پس از کرویف و پیکه، سومین گل به خودی بازیکن بارسلونا را در ال‌کلاسیکو‌ها به ثمر رساند.

فشار حملات بارسلونا در ادامه افزایش یافت و کاملا شاگردان ژاوی توپ و میدان را در اختیار داشتند. موقعیت‌های بارسا توسط خط دفاعی رئال و به خصوص واکنش‌های کورتوا به گل تبدیل نشد تا جایی که سرانجام در دقیقه ۴۵ بارسلونا توانست گل تساوی را به ثمر برساند.

در یک رفت و برگشت و شلوغی محوطه جریمه رئال، سرخی روبرتو توانست با یک ضربه بغل پا، ورزشگاه نیوکمپ را منفجر کند تا نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

به مانند نیمه اول بارسلونا در نیمه دوم نیز عملکرد بهتری داشت و کاملا نبض بازی را در اختیار گرفت و شاگردان آنجلوتی چشم به ضد حمله‌ها دوخته بودند. آن‌ها بیشتر تلاش می‌کرد تا از سرعت وینیسیوس استفاده کنند.

تعویض‌های آنچلوتی باعث شد تا روند بازی تغییر کند و رئالی‌ها فشار حملات خود را افزایش دادند تا در دقیقه ۸۱ یکبار دیگر ورزشگاه نیوکمپ به سکوت برود. مارکو آسنسیو بازیکن تعویضی رئال توانست روی پاس کارواخال گل دوم را به ثمر برساند، اما با بدشانسی این گل توسط VAR به دلیل افساید میلی‌متری مردود اعلام شد.

در حالی که کهکشانی‌ها به دنبال گل برتری بودند این تعویض طلایی ژاوی بود که توانست در دقیقه ۲+۹۰ گل دوم را به ثمر برساند تا حکم پیروزی مهم بارسلونا در این دیدار باشد. حرکت زیبای لواندوفسکی از جناح چپ خط دفاعی رئال و پاس پشت پا او به الکس بالده رسید و او با پاس در عرض توپ را به فرانک کسیه رساند تا ضربه دقیق این بازیکن گل دوم بارسلونا را به همراه داشته باشد. در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک بارسلونا به پایان رسید.

این سومین پیروزی متوالی شاگردان ژاوی برابر رئال‌مادرید بود.

با این نتیجه بارسلونا ۶۶ امتیازی شد در صدر جدول اختلاف خود را با رئال مادرید ۵۷ امتیازی رده دومی به عدد ۱۲ رساند تا یک قدم دیگر به قهرمانی درلالیگا نزدیک‌تر شود.

نتایج سایر بازی‌های امروز لالیگا اسپانیا به شرح زیر است:

رئال بتیس ۱ – مایورکا صفر

اوساسونا صفر – ویارئال ۳

رئال سوسیداد ۲ – الچه صفر

ختافه ۲ – سویا صفر

دکمه بازگشت به بالا