عمومیکسب و کار استانها

برندهای لوکس و کمیاب ساعت مچی مردانه

اگر به دنبال ساعت‌های لوکس و شیک برای مردان هستید، ما شما را از ساعت‌های ضدآب گرفته تا نسخه‌های محدود همیشگی پوشش می‌دهیم. اما با وجود گزینه های بسیار زیاد، چگونه می دانید کدام یک برای شما مناسب است؟ و دقیقا چه چیزی یک ساعت معمولی را به یک ساعت لوکس تبدیل می کند؟ ما امروز تمام جزئیات ضروری هشت شرکت ساعت سازی لوکس را جمع آوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم تصمیم درستی برای خود بگیرید. این لیست یکی از تعداد لیست هایی هست که به عنوان بهترین مارک ساعت مردانه در جهان شناخته شده هستند.

در حالی که هیچ تعریف مشخصی از آنچه که یک ساعت لوکس را تشکیل می دهد وجود ندارد، اتفاق نظر ما ترکیبی از عملکرد، کیفیت و طراحی است. همه اینها در سازندگان ساعت های لوکس زیر نشان داده شده است. متاسفانه در کشور ما پیدا کرد این برندها بسیار سخت هست. تنها چند برند خاص هستند که در ایران پیدا می شوند. قیمت محصولات آنها نیز بسیار بالا است و اگر به طور مثال، شما به فکر ساعت مچی مردانه تا یک میلیون تومان هستید، در این لیست چیزی را نمی توانید پیدا کنید.

در سایت کوک باش لیست های مختلفی از انواع ساعت با قیمت های مختلف وجود دارد که با سرچ این نام سایت کوک باش می توانید لیست انواع قیمت ساعت ها را مشاهده کنید. به طور مثال یکی از بهترین لست های این سایت در مورد ساعت مردانه را می توانید به ساعت مردانه 2 میلیون تومان در سایت کوک باش اشاره کنیم که برخی از این برندها در این لیست قرار دارند.

اما بهتر است تا هر چه سریع تر این برندهای لوکس و کمیاب جهانی را معرفی کنیم. با سرچ نام این برندها می توانید وارد سایت آنها شوید و محصولات آنها را مشاهده کنید و یا در ویکی پدیا تاریخچه انها را بررسی کنید. البته در لینک ابتدایی که برای سایت کوک باش هست نیز تاریخچه این برندها و دیگر برندهای ساعت جهان وجود دارد.

لیست 8 برند کمیاب و لوکس ساعت مردانه

Breitling

Breitling یک تولید کننده ساعت های لوکس سوئیسی است که دفتر مرکزی آن در Grenchen، سوئیس قرار دارد. ساعت‌های Breitling به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در سخت‌ترین شرایط استفاده‌های سنگین را تحمل کنند. هر ساعت Breitling دارای تائیدیه کرونومتر COSC است و تنها 3 درصد از ساعت های تولیدی سوئیس دارای گواهی COSC هستند. این تضمین به ویژه غواصان و پرسنل هوانوردی را به خود جلب می کند. ویژگی‌های رایجی که در Breitling یافت می‌شود عبارتند از یک چهره خوانا و یک مکانیسم سیم پیچ مکانیکی سفت و سخت. Breitling همچنین بند های قابل تعویض از چرم، لاستیک یا بوم ECONYL را ارائه می دهد، ویژگی که اغلب در بین ساعت های لوکس یافت نمی شود.

Omega

ساعت‌های امگا که به عنوان زمان‌سنج رسمی بازی‌های المپیک نیز شناخته می‌شوند، به دلیل جزئیات پیچیده، طراحی خیره‌کننده و کیفیت ساخت شهرت دارند. این برند که در سال 1848 در La Chaux de Fonds سوئیس با نام Louis Brandt & Fil تأسیس شد، در سال 1903 پس از ساخت ساعت کالیبر 19 معروف به نام Omega نام خود را تغییر داد. هوای خاصی از انحصار برای این برند ساعت لوکس از طریق یک کمپین تبلیغاتی تهاجمی که رویدادها و فیلم‌های ورزشی مهم را تبلیغ می‌کند و همچنین تأییدیه‌های مشهور مشهور حفظ می‌شود. ساعت‌های امگا را اغلب می‌توان روی مچ دست دنیل کریگ، شاهزاده ویلیام، جورج کلونی، تام هنکس و نیکول کیدمن دید.

امگا یکی از بهترین برندهای ساعت مردانه شیک و مارک دار هست که در ایران برخی از محصولات آن فروش بالایی دارد. خوشبختانه این برند در ایران و جهان بسیار شور است و اگر کسی توان خرید محصولات این برند را داشته باشد، در خردی آن نباید شک کند.

Cartier

کارتیه در سال 1847 در پاریس شروع به کار کرد و به یک برند فرانسوی کالاهای لوکس معروف به طراحی و ساخت ساعت‌ها و جواهرات زیبا تبدیل شد. در سال 1904، سانتوس برای یکی از دوستان تجربی کارتیه ساخته شد و تا به امروز یکی از محبوب ترین مدل های این برند باقی مانده است. در سال‌های اولیه، طرح‌های کارتیه مورد علاقه شاه ادوارد هفتم قرار گرفت و اغلب از آن به عنوان “جواهرساز سلطنتی و پادشاه جواهرات” یاد می‌شد. امروزه Cartier یکی از شناخته شده ترین نام ها در صنعت ساعت است که به دلیل طراحی مجلل و راحتی “امضا” شناخته شده است.

IWC Schaffhausen

در سال 1868، مهندس و ساعت‌ساز آمریکایی فلورنتین آریوستو جونز از بوستون، شرکت بین‌المللی ساعت را در تلاشی برای ترکیب صنایع دستی سوئیسی با فناوری آمریکایی تأسیس کرد. به همراه F.A. جونز، بچه ها تنها کارخانه ساعت سازی را در شمال شرقی سوئیس، در شهر شافهاوزن ایجاد کردند. این ساعت ها به دلیل ترکیبی از عملکرد و جذابیت لوکس شناخته شده اند. حتی برخی می گویند برای تحت تاثیر قرار دادن افراد عادی، رولکس بپوشید، اما برای تحت تاثیر قرار دادن یک کلکسیونر، IWC Schaffhausen بپوشید. این ساعت‌ها منعکس‌کننده جدیدترین فناوری‌های زمان‌سنجی هستند و آنقدر هوشمند هستند که به‌طور دقیق روز، تاریخ و ماه را برای ۴۸۰ سال آینده و بعد از آن ارائه می‌کنند.

Jaeger-LeCoultre

توجه دقیق به جزئیات، کمال طلبی و خطوط زیبا تنها تعدادی از ویژگی هایی است که این برند منحصر به فرد ساعت های لوکس را متمایز می کند. Antoine LeCoultre در سال 1883 Jaeger-LeCoultre را تأسیس کرد که دقیق ترین ابزار اندازه گیری در جهان در آن زمان بود. این ساعت های لوکس بر پایه اختراعات انقلابی داخلی ساخته شده و هنوز هم ساخته می شوند.

این نوآوری با ترکیب 1200 کالیبر در زمان خود (اکثر آنها فقط تعداد کمی داشتند)، یک سیستم بدون کلید برای چرخاندن ساعت ها به عقب، 400 حق ثبت اختراع، این نوآوری Reverso نمادین را ایجاد کرد، نمادین ترین ساعت تا به امروز. JLC کنترل کیفیت و توجه به جزئیات بی‌نظیری بر روی ساعت‌های خود دارد، زیرا برخلاف اکثر تولیدکنندگان، قاب‌ها، صفحه‌ها و عقربه‌های خود را در کارخانه خود تولید می‌کند. این رویکرد به ساعت سازی است که Jaeger-LeCoultre را متمایز می کند.

Nomos Glashutte

برخلاف بسیاری از دیگر ساعت‌های لوکس موجود در اینجا، Nomos Glashutte در آلمان قرار دارد و تا اواخر قرن بیستم، پس از فروپاشی دیوار برلین شروع به کار نکرد. این سازنده ساعت های لوکس که به دلیل زیبایی مدرن و تمیز خود شناخته شده است، ایده آل های تولید صنعتی و طراحی دست ساز را با عملکرد هماهنگ می کند. Nomos در حال حاضر 13 نوع مختلف ساعت مچی سیم پیچ دستی و مکانیکی اتوماتیک را ارائه می دهد. در سال 2018، Nomos Glashutte دومین برند غیر سوئیسی شد که جایزه Grand Prix d’Horlogerie de Genève (GPHG)، اسکار دنیای ساعت سازی را با مدل Tangente Update خود برد.

TAG Heuer

TAG Heuer که در سال 1860 توسط Edouard Heuer در سوئیس تأسیس شد و بعداً توسط شرکت فرانسوی کالاهای لوکس Techniques d’Avant Garde خریداری شد، نامی است که همه ما می شناسیم. در اوایل سال 1911، TAG Heuer شروع به تولید ساعت برای داشبورد اتومبیل‌ها، هواپیماها و قایق‌ها و همچنین دستگاه‌های زمان‌بندی برای مسابقات اسکی و مسابقه‌ای از جمله فرمول یک کرد.

در سال 1962، زمانی که جان گلن مرکوری-اطلس 6 را خلبانی کرد، هویر به اولین ساعت در فضا تبدیل شد. برخی از خطوط فعلی عبارتند از فرمول یک، آکوراسر، کاررا، موناکو، و اتوویا. مدل های جدیدتر شامل موناکو V4 است که با تسمه به جای چرخ دنده هدایت می شود. Carrera Caliber 360، اولین کرنوگراف مچی مکانیکی که زمان را تا 1/100 ثانیه اندازه گیری و نمایش می دهد. و Monaco 69، که به کاربر اجازه می دهد بین یک کرنوگراف دیجیتال و یک حرکت مکانیکی سنتی جابجا شود.

Zenith

زنیت یک ساعت ساز سوئیسی لوکس است که کار خود را در سال 1865 توسط ژرژ فاور-ژاکوت آغاز کرد. این یکی از تنها تولید کنندگان ساعت سوئیسی است که هنوز به جای برون سپاری آن مانند بسیاری از برندهای لوکس امروزی، تمام قطعات ساعت های خود را در داخل تولید می کند. شاید به اندازه برخی برندهای ساعت دیگر شناخته شده نباشد، Zenith در میان کلکسیونرهای ساعت های لوکس محبوب است.

در سال 1988، رولکس ساعت خود سیم پیچ Daytona را بر اساس حرکتی ساخته شده توسط Zenith توسعه داد. در آن زمان، این تنها حرکتی بود که با استانداردهای بالای ساعت سازان رولکس مطابقت داشت. Zenith El Primero در آن زمان محبوبیت پیدا کرد، زیرا این مدلی بود که حرکت مورد استفاده برای کمک به ساخت Rolex Daytona را در خود جای داد. Zenith همچنین شناخته شده است که حتی در برابر خشن ترین عناصر مقاومت می کند.

در سال 1970، اولین El Primero به ارابه فرود هواپیمایی که از اقیانوس اطلس بین پاریس و نیویورک عبور می کرد، متصل شد. با وجود رسیدن به دمای -62 درجه سانتیگراد و ارتفاع 10000 فوتی، ساعت دست نخورده باقی ماند و دقت خود را در عرض یک ثانیه حفظ کرد.

جمع بندی

چه به دنبال ساعتی ساخت سوئیس باشید، چه به دنبال یک ساعت تاریخی طولانی و غنی یا یک ساعت لوکس باشید که بتواند در برابر عناصر مقاومت کند، این هشت برند ساعت لوکس مطمئناً در مورد عملکرد، کیفیت و طراحی شما را تحت پوشش قرار خواهند داد.

دکمه بازگشت به بالا