عمومیکسب و کار استانها

دفترچه راهنمای کولر گازی هیتاچی

این محصول طراحی شده برای کولر های هیتاچی میباشد.هیتاچی این مدل از دستگاه های  خود را با دو حالت:سرد و گرم، و سرد به بازار عرضه نمود .از مزایای این کنترل خوب و خوش قیافه کولر گازی هیتاچی میتوان به دکمه های خوش دست و برآمده آن اشاره کرد که حس خوبی را موقع کار با این کنترل  به شما انتقال خواهند داد .

توضیحات کلی درباره کولر گازی هیتاچی:

کولرگازی هیتاچی از دستگاه‌های تهویه هوای باکیفیت عرضه‌شده در بازار است که می‌تواند در دو حالت سرمایش و گرمایش استفاده شود.این دستگاه مانند تمامی کولرگازی‌های اسپلیت دارای دو قسمت داخلی و خارجی است.قسمت خارجی، وظیفه‌ی خنک‌کردن گاز را برعهده دارد که بیرون اتاق یا سالن و در فضای باز نصب می‌شود، بدنه‌ی فلزی دارد و باید روی پایه‌های مخصوص نصب شود.

این یونیت با اتصالات و لوله‌ها به پنل داخلی مرتبط می‌شود.پنل داخلی طراحی زیبایی داشته، داخل اتاق یا سالن نصب می‌شود و وظیفه‌ی وزش باد خنک را ایفا می‌کند.نشانگرهای روی بدنه، نحوه‌ی فعالیت دستگاه را نشان می‌دهند.وجود فیلتر در پنل داخلی باعث بهبود کیفیت هوا می‌شود.کولرگازی هیتاچی قدرت پرتاب باد را در متراژ طولانی دارد و فضا را به‌خوبی پوشش می‌دهد.

وجود ریموت کنترل برای تنظیم راحت‌تر و بهتر دستگاه بسیار مهم است.چرخش هوا توسط کولرگازی هیتاچی در چهار جهت انجام می‌شود که با ریموت کنترل قابل‌تنظیم است.صدای تولیدشده‌ی پنل داخلی در سرعت‌های مختلف متفاوت است و هیچ‌کدام آزاردهنده نیست.صدای یونیت خارجی بیشتر است؛ ولی مزاحمتی ایجاد نمی‌کند.هیتاچی تولیدکننده‌ی لوازم برقی خانگی  است که در زمینه‌ی طراحی و عرضه‌ی دستگاه‌های تهویه‌ی هوا بسیار موفق عمل کرده است.شما از طریق فروشگاه قطعات فنی میتوانید به راحتی کنترل سیستم های تهویه مطبوع خود را خریداری کرده و دیگر نگران خرابی یا مفقودی کنترل خود نباشید.

کولر گازی 30000 ال جی

برای فضای نهایتا تا 110 متر مناسب هست پس ابتدا باید محاسبه فضای اتاق یا محیطی که می خواهیم کولر گازی ال جی 30000 را در آن نصب کنیم و ببینیم آیا پاسخگوی سرمایش یا گرمایش محیط است را انجام دهید نکته بعدی اینکه آیا کولر گازی 30000 ال جی مناسب شرایط آب و هوای منطقه سکونت شما هست. زیرا بعضی محصولات فقط مختص آب و هوای معتدل و مرطوب است در اینجا باید بگوئیم که بله کولر گازی 30000 ال جی با شرایط آب وهوایی مختلف سازگار هست.

کولر گاری 3000 ال جی برای سرمایشی و گرمایشی به کار برده می شود . یکی از مشکلات کولر گازی در قبلا مصرف برق کولر گازی بود که کولرگازی و اسپیلیت 30000 ال جی دارای تکنولوژی اینورتر هستند که سبب کاهش مصرف برق می شوند و همچنین سیستم تهویه مطبوع این کولر باعث می شود. کولر گازی 30000 پرتاب باد به صورت چهارجهته دارد . قطعات این کولر گازی سی هزار الجی در کره تولید می شوند ولی در چین یا تایوان مونتاژ می شوند. بوهای نامطبوع و رطوبت محیط را جذب کند و هوایی خنک و عاری از هرگونه میکروب را به محیط وارد کند. پیشنهاد می گردد از سایر محصولات فروشگاه ما و قیمت کولر گازی ال جی 30000 دیدن فرمائید.

Hitachi air conditioner manual

دفترچه راهنمای ارور کولر گازی هیتاچی ( HITACHI )

 سالیان سال است که استفاده از دستگاه هایی همچون کولر ها، یخچال ها، اجاق گاز ها و … به عنوان یک وسیله ی ضروری در تمامی خانه شناخته می شوند و امروزه این محصولات یک ترکیب مکانیکی و الکترونیکی می باشند. به طوری که قسمت الکترونیک آن ها به عنوان منبع تغذیه بوده و وظیفه ی تامین انرژی کل دستگاه را برعهده دارد.

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژِی شاهد حذف بخش های مکانیکی دستگاه ها و یا استفاده ترکیبی از آن ها می باشیم. بسیاری از قسمت های دستگاه با بهره گیری از برد های الکترونیکی فرمان پذیر شده و امروزه شاهد الکترونیکی شدن و هوشمند شدن دستگاه ها می باشیم. بدین ترتیب امکان تشخیص خطاهای هر دستگاه با استفاده از کد هایی که در خروجی نمایش داده می شود وجود داشته و می توان از این امکان به عنوان یکی از مزایای پیشرفت در این زمینه اشاره کرد. در ادامه به ارور ها یا کد های خطای احتمالی کولر گازی هیتاچی خواهیم پرداخت.

ارور یا کد های خطا

همانطور که گفتیم طراحی و پیاده کردن ارور یا همان کد های خطا در دستگاه ها به عنوان یک پیشرفت بزرگ در صنایع شناخته می شود. برنامه نویسان در زمان نوشتن فرمان های مربوط به یک دستگاه، نقاط درد آن دستگاه را نیز با کد های کوتاهی مشخص می کنند تا بدین ترتیب در صورت هرگونه خرابی و مشکل، خطای به وجود آمده بلافاصله بر روی صفحه نمایش به افراد نشان داده شود. در حقیقت می توان از این کد های خطا به عنوان یک زبان محاوره ای میان انسان و دستگاه نام برد. به معنای بسیار ساده آن زمانی که کولر گازی شما با مشکل مواجه می شود، مشکلش را با بیان کد آن مشکل و برای رفع آن با شما در میان می گذارد.

نحوه نمایش ارور و خطای کولر گازی هیتاچی

اگر کولر گازی شما دارای صفحه دیجیتالی یا متریکس باشد خطای به وجود آمده را بر روی همان صفحه نشان می دهد در غیر این صورت کد های خطا از روی چراغ های دستگاه مشخص می شود. کد های خطای کولر های گازی را می توان به پیام های مورس تشبیه کرد و با کمی دقت و مطالعه کاتالوگ سرویس دستگاه می توان از نوع خطا و مشکل به وجود آمده آگاهی یافت. در زیر به ترتیب هر دو نوع کولر های گازی مثال هایی آورده ایم:

مثال اول :

برای نمایش خطا و مشکل کولر گازی به طور معمول از ترکیب دو یا چند عدد و حرف لاتین استفاده می شود. برای مثال E01 که حرف E نشان دهنده کلمه Error یا همان خطا بوده و عدد مقابل آن نیز نشان دهنده نوع مشکل و خطا می باشد.

مثال دوم :

در این مورد چراغ ارور به نوعی چشمک می زند و همان طور که گفتیم همانند زبان و پیام مورس می باشد. برای مثال هنگامی که چشمک ها را به نقطه و خط تبدیل کنیم با چیزی مشابه این شکل مواجه خواهیم شد: (  – . . . – . . . – . – ). برای درک مفهوم حالت ها و خطا های مختلف می توانید به دفترچه مربوط به ارور کولر گازی هیتاچی مراجعه کنید.

دریافت توضیحات مربوط به خطا ها یا ارور های کولر گازی هیتاچی

جهت دریافت توضیحات مربوط به خطا های هر دستگاه می توان از دفترچه راهنمایی که همراه هر دستگاه کولر ارائه می شود استفاده کرد. معمولا همراه هر دستگاه دو دفترچه راهنما وجود داشته که یکی مربوط به راهنمای کاربر و دیگری مربوط به راهنمای سرویس می باشد. البته ممکن است برخی از نمایندگی ها دفترچه راهنمای سرویس را برای مشتری هایشان ارسال نکنند. در صورتی که دفترچه راهنمای سرویس برای شما ارسال نشده باشد و در تشخیص ارور کولر گازی هیتاچی خود به مشکل بر خورده اید می توانید کد خطای خود را در اینترنت سرچ کرده و اطلاعات مربوط به آن را به راحتی بدست آورید. بنابر این جای هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

 هنگام مشاهده کد خطا چه باید کرد ؟

زمانی که کولر بیش از اندازه و در مدت زمان طولانی روشن بوده و مشغول به کار می باشد، برد دستگاه داغ کرده و دچار اختلالاتی خواهد شد. هنگام به وجود آمدن همچنین شرایطی ابتدا کولر را از طریق ریموت کنترل آن خاموش کرده و سپس به طور کامل آن را از برق بکشید. در ادامه برق مدار را با چندین بار فشردن دکمه های روی کولر ( در صورت موجود بودن ) تخلیه کرده و اجازه دهید حدود نیم ساعت در این وضعیت باقی بماند. به این ترتیب و با انجام این عمل به دستگاه کمک می کنیم تا حافظه و پردازنده آن به طور کامل تخلیه و به اصطلاح ریست شود. سپس کولر را به برق زده و آن را روش کنید.

زمانی که کولر خود را روشن کردید و دوباره به شکل قبل بازگشت و یا تا مدتی عملکرد درستی داشت و سپس به حالت قبلی بازگشت، از ریست کردن آن خودداری کرده و با سرویس دهنده آن تماس بگیرید. فراموش نکنید حتی اگر از منبع عیب و خطا در سیستم نیز آگاهی داشتید باید با یک متخصص تماس گرفته و اقدام به رفع آن مشکل کنید.

انواع ارور های ممکن در کولر گازی ها

همانطور که می دانید امروزه شاهد گستردگی انواع مدل ها و تنوع برند های کولر گازی می باشیم. در این میان نوع و کد خطای هر مدل و برند نیز با سایر مدل ها متفاوت و گوناگون می باشد. در زیر به صورت کلی نام برخی از انواع ارور ها و خطا های متداولی را که در غالب کولر های گازی به وجود می آیند نام برده ایم :

  • اشکال در موتور و فن داخل و بیرون
  • افت ولتاژ مدار تغذیه
  • سنسور های بخش بیرونی
  • سنسور های بخش داخلی
  • خرابی حافظه EEPROM
  • سوئیچ کنترل دمای کمپرسور
  • قطعی اتصال یونیت داخل و خارج
  • سنور ولتاژ
  • رفتار غیر عادی سیستم
  • عدم کاکرد صحیح و درست اینورتر

همانطور که تاکنون دریافته اید یافتن خطا و عیوب در سیستم و رفع مشکلات آن ها نیازمند استفاده از حرفه ی یک متخصص می باشد. بنابر این زمانی که بدون هیچگونه تخصصی اقدام به رفع مشکل کولر گازی خود می کنید نه تنها به حل آن مشکل نخواهید پرداخت بلکه حتی ممکن است سبب آسیب رساندن به سیستم خود نیز شوید.

دکمه بازگشت به بالا