عمومیکسب و کار استانها

سنگ ماه تولد اردیبهشت | معرفی خواص کاملی که برای متولدین این ماه دارد

سنگ ماه تولد اردیبهشت چیست؟

اردیبهشت دومین ماه سال خورشیدی و دومین ماه در فصل بهار است، اردیبهشت ماه طبیعت و زندگی است. سنگ‌های نماد اردیبهشت نیز مرتبط با طبیعت و زندگی هستند و تاثیرات مثبتی بر روی متولدین این ماه می‌گذارند، گفته می‌شود هر سنگی با توجه به موقعیت ستارگان در زمان تولد و وضعیت صور فلکی با متولدین یکی از ماه‌های سال ارتباط بهتر و قوی‌تری برقرار می‌کند و ارتعاشات این نوع سنگ خاص اثر گذاری بهتری روی متولدین این ماه دارد.

در این ارتباط می‌توانید به راحتی انرژی‌های مثبت سنگ را جذب و همچنین به درمان بیماری‌ها و متعادل کردن قوای روحی و پاکسازی حوزه‌های انرژی بدن (چاکرا) در خود بپردازید. در فروشگاه پرسته لیست سنگ‌های ماه تولد اردیبهشت، خواص و فواید و نحوه تاثیر گذاری هرکدام از این سنگ‌ها را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم، در ادامه با ما همراه باشید.

در فروشگاه پرسته سنگ‌های ماه تولد اردیبهشت را برای شما عزیزان لیست و خواص و فواید استفاده از آن‌ها را توضیح می‌دهیم، در ادامه با ما همراه باشید.

ارتباط سنگ‌های ماه تولد اردیبهشت با چاکرا‌های انرژی در بدن

هرکدام از سنگ‌های ماه تولد اردیبهشت با یک یا چندتا از حوزه‌های انرژی بدن در ارتباط است و بر چاکرای مرتبط با خود اثر گذار است که در این ارتباط ارتعاشات و انرژی سنگ ماه تولد موجب رفع انسداد و به‌تعادل رساندن چاکرای مخصوص خود می‌شود. اینفوگرافیک سنگ‌های متولدین اردیبهشت تصویر و نام هر سنگ را به همراه چاکرای مرتبط با آن و اطلاعات دیگر در مورد ماه تولد دی نمایش می‌دهد.

لیست سنگ‌های ماه تولد اردیبهشت

  • الماس (Diamond)
  • اوناکیت (Unakite)
  • آونتورین (Aventurine)
  • تانزانیت (Tanzanite)
  • چاروئیت (Charoite)
  • رز کوارتز (Rose Quartz)
  • زمرد (Emerald)
  • عقیق قرمز (Red Agate)
  • فیروزه (Turquoise)
  • کارنلین (carnelian)
  • کریستال کوارتز (Crystal Quartz)
  • کهربا (Amber)
  • کوارتز دودی (Smoky Quartz)
  • گارنت (Garnet)
  • لاجورد (Lapis Lazuli)
  • مالاکیت (Malachite)
  • یاقوت کبود (Blue Sapphire)

باید اضافه کنیم قطعا شما فقط محدود به استفاده از سنگ ماه تولد خود نیستید، هر سنگی که حس بهتری به شما منتقل می‌کند و ارتباط بهتری با آن برقرار می‌کنید و یا خواص و ویژگی‌های آن با شما سازگار است، همان را انتخاب کنید و آن سنگ محبوب شما خواهد بود و بیشترین انرژی را از آن سنگ دریافت خواهید کرد.

خوب، حالا که سنگ‌های ماه تولد اردیبهشت مشخص شد بیایید تا با این ماه برفی و زیبا بیشتر آشنا شویم و رابطه بین این سنگ‌ها و متولدین اردیبهشت را پیدا کنیم و در ادامه به بررسی دقیق‌تر و معرفی خواص و فواید هر‌کدام از سنگ‌های ماه تولد اردیبهشت خواهیم پرداخت.

اردیبهشت یعنی

نام فرشته نماینده پاکی و نگهبان آتش است، «اردیبهشت» در اوستا اَشَه‌وَهیشتَه، در پهلوی اَرْت‌وَهیشْت و در زبان پارسی میانه «اَردوهیشت» نامیده می‌شود. همچنین اردیبهشت به ماه عشاق و وصال عاشقان معروف است.

اردیبهشت، در اسطوره‌های ایرانی و زرتشتی، دومین امشاسپند و نگهبان زمین است و فروزه‌ای از قانون هورمزدی و برپاکننده نظم در زمین و هستی است.

معادل ماه تولد اردیبهشت در سایر تقویم‌ها

اُردیبِهِشت ( در فارسی افغانستان: ثَور ) دومین ماه سال خورشیدی و دومین ماه فصل بهار است. در وصف این ماه گفته شده اردیبهشت همان “آوردی بهشت” است به این معنی که خداوند بهشت زمینی خود را در این ماه نمایان میسازد و زمانی برای اردو زدن در بهشت زمینی خداوند است.

این ماه ۳۱ روز دارد و از روز سی ودوم سال آغاز شده و در روز شصت ودوم سال پایان می یابد. در گاه شمار رسمی ایران نام این ماه از نام ماه دوم گاه شمار اوستایی نو برگرفته شده است. در گاه شماری زرتشتی سومین روز هر برج نیز “اردیبهشت روز” نام دارد و در اردیبهشت روز از اردیبهشت ماه، جشن اردیبهشتگان برگزار می‌شود.

در تقویم میلادی شروع این ماه در آپریل (April) آغاز می‌شود ولی بیشتر روز های اردیبهشت در می (May) قرار دارد و در تقویم شمسی افغانستان برابر با ماه ثور (گاو نر) نامیده می‌شود، صورت فلکی مطابق آن برج ثور (Taurus) با سمبل گاو یا گاو نر که دومین برج فلکی از دائرةالبروج در تقویم نجومی است و جدول سنگ‌های ماه تولد آبان هم بر اساس تقویم زودیاک (Zodiac) یا همان تقویم نجومی تنظیم شده.

اصلی ترین سنگ ماه اردیبهشت: زمرد

سنگ ماه تولد اردیبهشت ، زمرد می باشد. این سنگ اردیبهشت ماه در زمان های گذشته برای سنگ درمانی به کار می‌رفته است. از مهم‌ترین خواص سنگ زمرد  متعادل کننده روح و جسم می باشد. به سبب سختی بالای زمرد تا حدود زیادی مانع شکسته شدن و خراش دیدن این نگین با ارزش می‌شود. در زمان یونان‌ باستان‌ جواهرالات نقش‌ بزرگی‌ به‌ عنوان‌ نماد قدرت، ثروت‌، رفاه داشتند و بر این باور بودند که‌ اگر فردی این سنگ اردیبهشت ماه را در زیر زبان‌ خود قرار دهد از گزند بیماری های واگیر دار مخفی‌ می‌‌ماند و  سالم خواهد ماند.

در فرهنگ‌ ها و جوامع مختلف، اعتقادات‌ متفاوتی‌ درباره‌‌ی سنگ اردیبهشت یعنی زمرد وجود دارد و اکثر ادم ها خواص‌ جادویی‌ حیرت‌انگیزی برای‌ آن‌ متصور می کردند؛ برای‌ مثال‌ مصریان باستان‌ در دهان‌ فرد مرده‌ زمرد می گذاشتند تا در آن‌ دنیا که بیدار می شود بهتر تکلم‌ کند همچنین بر این باور بودند که این‌ گوهر موثر در باروری‌ می‌باشد.

در گذشته های دور برای‌ درمان‌ بیماری های چشمی از سنگ اردیبهشت ماه یعنی زمرد استفاده‌ می‌‌کردند همچنین به‌ عنوان‌ پادزهر و در بهبود بیماری‌ صرع‌ یا بیماری‌‌های‌ معده‌ مورد استفاده قرار می دادند و بر این باور بودند که‌ زمرد سبب تقویت‌ حافظه‌ و دور کردن‌ اجنه و شیاطین می شود و نیز تقویت‌ عشق‌ در دل آدمی موثر است.

در گذشته بر این باور بودند انگشتر زمرد مردانه و زنانه و گردنبند زمرد مردانه و زنانه برای صاحب خود پاکدامنی و نجابت به همراه می آورد و شخص را از ارواح شیطانی و بدی ها حفظ می کند. جالب است بدانید یکی از منابع سنگ اردیبهشت یعنی زمرد، باغ برج کرمان می باشد یکی از منابع زمرد در کشورمان ایران است. این معدن در جنوب شهر کرمان و در منطقه اسفندقه واقع می باشد. در این منطقه افراد محلی، اقدام به جمع‌آوری این کانی ارزشمند می کنند.

با توجه به میزان و درصد شفافیت و بزرگی آن، این سنگ اردیبهشت ماه را به افرادی که دلال این جواهرات می باشند می‌فروشند که اغلب این سنگ ماه تولد اردیبهشت را پس از خریداری به خارج از کشور ارسال می کنند. زمرد خام را پس از تراش، در جواهرالات به کار می گیرند. بطور کلی رنگ و میزان اشباع بودن رنگ تاثیر زیادی در تعیین قیمت سنگ ماه تولد اردیبهشت و انواع سنگهای قیمتی دارد. زمردی که دارای رنگ سبز تیره و زمینه با تن سیاه می باشد از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

خواص زمرد برای متولدین اردیبهشت ماه:

زمرد نماد شادی، باروری و نیروهای مولد طبیعت و زندگی مجدد می باشد. خواص سنگ ماه اردیبهشت زمرد مناسب برای مدیتیشن و خوشبختی است، همچنین سبب تقویت قدرت بیان و سخنوری و دفع کننده حساسیت و زودرنجی می باشد. در گذشته از این خواص سنگ ماه اردیبهشت برای تجدید قوا استفاده می کردند. در تعادل جسم و روح و همین طور در بهبود بیماران تیروییدی بسیار تاثیر گذار می باشد. برای بیماری های مانند پارکینسون و صرع زمرد توصیه شده است.

فشار خون را نرمال و بعضی از بیماری های خونی را نیز درمان می نماید. قلب و کلیه ها توسط این نگین تقویت می شوند. برای رفع دیابت موثر است. عمل پاک کنندگی مجاری کیسه صفرا را فعال می سازد. علاوه بر زخم معده و روده، درد های ناحیه ستون فقرات و روماتیسم و التهابات مفصلی را التیام می بخشد.

این سنگ ماه تولد اردیبهشت لوزالمعده، لنف و تیموس و کبد را نیرو بخشیده و سیستم گوارشی را فعال می گرداند. این گوهر برای سردرد کودکان مفید بوده برای چشمهای خسته و ضعیف شفابخش است. زمرد به ما الهام و بصیرت قوی میدهد. موانع را از بین برده، باعث صلح، نظم و نبوغ می گردد. قادر به رفع نگرانی ها و دلواپسی های پنهان می شود. حمایت و تعادل در جستجوی راه حقیقت در اشخاص را بر عهده دارد. این سنگ ماه تولد اردیبهشت طلسم سلامتی در مسافرت هاست. والدین به ویژه پدرها را در حل مشکلات فرزندانشان یاری می دهد. زمرد مختص صور فلکی ثور وسرطان می باشد و برای چاکرای قلب استفاده می گردد.

نور سبز بی نظیر این سنگ ماه تولد اردیبهشت از ترکیب طیف های آبی و طلایی شکل گرفته که بر اساس روانشناسی رنگ ها سبب افزایش خلاقیت در افکار انسان ها می شود. این سنگ گوهری عاطفی (به علت نوع سیاره خود یعنی ونوس) می باشد که عشق را بین زوجین تقویت و گسترش می دهد. قدرت عاطفی آن به اندازه ای می باشد که گفته شده اگر زن یا شوهری که زمرد را در دست دارند، رابطه شان خراب یا سرد و بی روح گردد رنگ سبز این نگین نیز به مرور کمرنگ خواهد شد!

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا