نکات طلایی انتخاب شرکت خدمات نظافتی

هنگام انتخاب شرکت خدمات نظافتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نظافت خانه و ساختمان یکی از اصلی ترین کارهایی است که در طول زندگی باید به طور منظم انجام شود تا علاوه بر این که نظم و پاکیزگی در زندگی وجود داشته باشد، محیط زندگی نیز مرتب به نظر برسد.گاهی وقت ها افراد به دلیل نداشتن زمان کافی یا درگیری ها روزمره و مشکلات جسمانی نمی توانند خودشان برای نظافت منزل و ساختمان اقدام کنند. در این حالت افراد می توانند از شرکت های متخصصی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرند.این روزها شرکت های خدمات نظافتی گوناگونی مشغول به کار هستند و شما می توانید برای نظافت خانه و شاختمان خود از آن ها کمک بگیرید اما در انتخاب این شرکت ها بایستی مواردی را رعایت کنید که در این مقاله قصد داریم مهمترین نکات در زمنیه انتخاب شرکت خدماتی را بیان کنیم. جهت دسترسی به مقالات مشابه کلیک کنید.

7 نکته مهم در انتخاب شرکت خدمات نظافتی

1.کلیدی ترین و مهمترین قسمت در انتخاب شرکت نظافتی قابل اعتماد بودن و معتبر بودن آن شرکت می باشد.به دلیل این که نیروی های شرکت نظافتی قرار است به خانه شما وارد شوند و به قسمت های مختلف و تمامی وسایل موجود در منزل نیز دسترسی دارند. این که افراد با اطمینانی برای انجام امور نظافتی به منزل شما بیاید و خود شرکت نیز اعتبار خوبی داشته باشد مهمترین نکته است و باید حتما این موضوع را مد نظر داشته باشید.

2.نکته مهم دیگر این است که نیرویی که از سمت شرکت نظافتی برای شما ارسال می شود بتواند مطابق با انتظارات شما، فعالیت خود را انجام دهد و در این زمینه متخصص باشد و کار خود را به درستی انجام دهد.اصولا در شرکت های نظافتی شما می تواند به آسانی درخواست خود مبنی بر دریافت نیروی خدماتی را ثبت کنید و آن ها نیز متناسب با نیازی که دارید شما را راهنمایی می کنند و بهترین متخصص در آن زمینه را برای شما ارسال می کنند.

3.همچنین فاکتورهای دیگری مانند خوش برخورد بودن نیروی نظافتی، داشتن ظاهری آراسته و منظم، پرانرژی و سخت کوش بودن نیز باید در نظر گرفته شود.

4.اگر قرار است برای نظافت قسمت های بیرونی خانه و مشاعات ساختمان مانند راه پله یا پارکینگ با شرکت های نظافتی کار کنید پیشنهاد می شود که درخواست نیروی خدماتی آقا را داشته باشید چرا که ممکن است نیاز به جابجایی وسایل و اجسام سنگین باشد و این کار برای خانم ها تا حدودی دشوار است. در عوض برای نظافت قسمت های داخلی خانه بهتر است از نیروی خدماتی خانم کمک بگیرید که در انجام مسئولیت خود دقت بیشتری را به کار می گیرند و حساس ترهستند.

5.برخی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات نظافتی از وسایل، ابزار و مواد تمیز کننده خود استفاده می‌کنند که در این صورت هزینه مواد استفاده شده نیز به طور جداگانه دریافت می شود.البته این موضوع در حال حاضر بسیار کم پیش می آید چرا که حمل این وسایل برای نیروی نظافتی ممکن است سخت باشد.اما در هر صورت نسبت به مواردی که قرار است برای نظافت استفاده شود چه خودتان آن ها را تهیه کرده اید چه از طرف شرکت نظافتی باشد، دقت لازم را داشته باشید.برخی از این مواد ممکن است به ساختمان و مصالح به کار برده شده آسیب وارد کنند یا برای بچه ها خطر آفرین باشند.

6.هرچقدر که نسبت به شرکت خدماتی نیز اعتماد داشته باشید بایستی خودتان نیز مراقب وسایل  اشیا قیمتی و فرزندانتان باشید.

7.قبل از این که نیروی نظافتی وارد منزل شما شود می تواند لیستی از کارهایی که باید انجام شود و برای شما در اولویت است را تهیه کنید و در اختیار آن قرار دهید.

شرکت های نظافتی چه خدماتی را ارائه می دهند؟

معمولا فعالیت های کلی شرکت های نظافتی شامل خدمات منزل و ساختمان است. اما برخی از آن ها فعالیت های گسترده تری را نیز انجام می دهند که شامل تمیز کردن اثاثیه داخلی مانند پرده و رومبلی، غبار روبی و براق سازی اثاث خانه، نظافت کابینت و لوازم آشپزخانه، شستن ظروف و لباس‌ها و … می باشد که این فعالیت ها در زمینه نظافت منزل است.اما در بخش نظافت ساختمان و مشاعات نیز فعالیت های گسترده ای شامل نظافت آسانسور و راه پله، بخش‌های داخل حیاط، پارکینگ و … را انجام می دهند.

نظافت منزل در دوران کرونا

شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا موجب شده تا همه ما توجه ویژه‌ای به نظافت و ضدعفونی کردن منازل خودمان داشته باشیم. با توجه به مطالعات انجام شده احتمال زنده ماندن ویروس بر روی اجسام تا 17 روز وجود دارد و فرد آلوده نیز ممکن است تا 14 روز از خود علائمی نداشته باشد و تنها ناقل بیماری باشد، به همین دلیل لازم است که در این ایام بیشتر از گذشته به نظافت منزل و ضدعفونی سطوح اهمیت دهید؛ اما شرکت‌های نظافت در این روزها چطور عمل می‌کنند و چگونه باید مطمئن شوید که ورودی این افراد خود موجب به خطر انداختن جان ما نمی‌شود.

قبل از هر چیز باید این نکته را در نظر داشته باشید که ورود یک نظافتچی معمولی که هیچ‌گونه آموزشی ندید و تجهیزات مطمئنی به همراه ندارد، به شدت در این روزها خطرناک است و بهتر است از انجام دادم آن اجتناب کنید. فنباز برای اینکه بتوانید با خیال راحت از خدمات نظافت و ضدعفونی منزل برخوردار شوید تیمی مجهز به دستکش لاتکس، لباس مخصوص و ماسک و تجهیزات مناسب به محل شما اعزام می‌کند تا در کمترین زمان ممکن نظافت منزل شما را انجام دهند.

از طرفی همان‌طور که می‌دانید تمیز کردن در این روزها نمی‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد و شما برای از بین بردن این بیماری در محیط باید حتماً از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید. فنباز با استفاده از ماده ضدعفونی کننده آنولیت که یکی از قوی‌ترین و بدون عارضه‌ترین مواد ضدعفونی کننده دنیا محسوب می‌شود، این کار را انجام می‌دهد و با اسپری سطوح و مه پاشی هوا به شما اطمینان می‌دهد که بعد از خروج افراد، همه عوامل بیماری‌زا از منزل شما زدوده خواهد شد؛ اما مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام ورود نظافتچی مد نظر داشته باشید عبارت‌اند از:

  • مطمئن بودن از سلامت فرد
  • مجهز بودن به ماسک مخصوص
  • استفاده از دستکش لاتکس
  • تعویض لباس قبل از ورود به خانه
  • رعایت کردن تمام نکات بهداشتی نظافتی در حین کار

بهتر است برای اطمینان از شرایط خانه در دوران شیوع ویروس کرونا حتماً بعد از تمیز کردن و نظافت از خدمات ضدعفونی نیز استفاده کنید و به طول کامل همه بخش‌های خانه‌تان را با دقت ضدعفونی نمایید. توجه داشته باشید که اگر از سلامت فرد نظافتچی مطمئن نیستید و با در مورد ورود او به خانه‌تان دچار تردید شده‌اید؛ بهتر است امور نظافت را در این روزها خودتان انجام دهید و از مأمورین فنباز درخواست کنید تا تمام خانه‌تان را ضدعفونی کنند.

نکته آخر:

به عنوان نتیجه گیری و نکته آخر نیز باید گفت که قبل از هرچیزی برای ثبت درخواست و سفارش نیرو خدماتی از اعتبار آن شرکت مطمئن شوید که این کار را می توانید با کم تحقیق و جستجو به آسانی انجام دهید. همچنین علاوه بر این که نیرویی که برای شما ارسال می شود باید رفتار خوبی داشته باشد این نکته را هم در نظر داشته باشید که این رفتار باید دو طرفه باشد و شما نیز سعی کنید که محیط ایمن و آرامی را برای آن شخص ایجاد کنید.امیدواریم که خواندن این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

سؤالات متداول

ممکن است سؤالات زیادی در مورد سپردن امور نظافتی یک شركت نظافت منزل در ذهنتان وجود داشته باشد که در این بخش قصد داریم به برخی از آن‌ها پاسخ دهیم.

چطور به شرکت‌های خدماتی اعتماد کنیم؟

قبل از هر چیز برای سفارش خدمات مختلف از یک شرکت باید مطمئن شویم که روال ثبت و عملکرد این شرکت قانونی باشد. بهتر است برای اطمینان از این موضوع کمی جستجو تحقیق کنید. روزنامه‌ها وب‌سایت‌ها پر شده از تبلیغات‌هایی که برخی از آن‌ها صلاحیت و تجربه لازم را ندارند و شما باید قبل از هر کاری در مورد امن بودن و رزومه شرکت اطلاعاتی به دست آورید.

از طرف دیگر شما با مشاهده گستره کار هر شرکت و مطالعه تجربیات افراد مختلف در زمینه‌های متفاوت می‌توانید اطمینان حاصل کنید که شرکت مناسبی را برای کار خود انتخاب کرده‌اید. برای این منظور می‌توانید به بررسی نظرات و تجربیات افرادی که از خدمات نظافت محل کار و منزل برخوردار شده‌اند استفاده کنید.

چطور از صلاحیت نظافتچی‌های یک شرکت خدماتی مطمئن باشیم؟

فنباز برای تعیین صلاحیت نیروهای خود از افراد دعوت می‌کند تا شرکت حضور پیدا کنند و مدارک و ضمانت‌های مشخص شده را تحویل دهند. سلامت و سوء پیشینه افراد بررسی می‌شود و داشتن تخصص در ارائه خدمات برای فنباز از اولویت‌های مهم در نظر گرفته می‌شود و هر فرد باید با توجه به مسئولیتی که انجام می‌دهد به فنباز سفته تحویل دهد تا ضمانت کند که همه قوانین به درستی رعایت می‌شوند و به مسئولیت‌های خود در فنباز پایبند باشد. از طرف دیگر همه فنبازها توسط کاربران سنجش می‌شوند و بعد از ارائه خدمات امتیاز می‌گیرند و این موضوع در انتخاب نیروها اهمیت زیادی دارد.

استفاده از خدمات آنلاین چه مزیت‌هایی دارد؟

این روزها شرکت‌های زیادی هستند که خدمات خود را به صورت آنلاین و اینترنتی ارائه می‌دهند. از بزرگ‌ترین مزیت‌های خدمات آنلاین این است که دیگر لازم نیست ساعت‌ها پشت تلفن در مورد نوع خدماتی که قصد سفارش آن را دارید، توضیح دهید و تنها با انتخاب نوع خدمات و مشاهده جزئیات در عرض چند دقیقه به راحتی می‌توانید سفارش خود را ثبت نمایید. از طرفی سیستم‌های آنلاین شرکت‌های معتبر به طور دائم توسط سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی نظارت می‌شوند و از این رو امنیت بیشتری برای مشتریان دارند.

آیا امکان سفارش تلفنی خدمات نظافت منزل نیز وجود دارد؟

بله شما در کنار برخورداری از خدمات آنلاین می‌توانید با در دست داشتن شماره تلفن شرکت خدماتی نظافتی به صورت تلفنی نیز سفارش خود را ثبت کنید و از خدماتی که مد نظرتان است برخوردار شوید.

آیا می‌توان از خدمات یک نظافتچی به صورت دوره‌ای استفاده کرد؟

بله برخی شرکت‌ها همچون فنباز با فراهم کردن این امکان به کاربران خود اجازه می‌دهند تا از سرویس‌های ماهانه و دوره‌ای برای دریافت خدمات استفاده کنند. برای این کار شما می‌توانید بعد از اینکه از خدمات فردی در فنباز مطمئن شدید و از کار او راضی بودید، سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید. توجه داشته باشید که در صورت هماهنگی با خود فرد، فنباز هیچ مسئولیتی در قبال عملکرد نیروی نظافتچی نخواهد داشت و ضمانت افراد تنها تا زمانی که سفارش در فنباز ثبت شده باشد، صورت می‌گیرد.

آیا نظافت راه پله‌ها و مشاعات ساختمان نیز جزو وظایف نظافتچی است؟

خیر، معمولاً در اکثر شرکت‌ها از جمله فنباز برای نظافت راه پله و مشاعات باید سفارش جداگانه‌ای ثبت کنید و از این خدمات برخوردار شوید. بهتر است در آپارتمان‌ها و ساختمان‌هایی با ورودی مشترک، هماهنگی‌های این بخش از طرف مدیر ساختمان و به صورت دوره‌ای انجام شود تا ساختمان شما همیشه تمیز و مرتب باشد.

برگرفته شده از:

fanbaz.com

دکمه بازگشت به بالا