خانواده و جامعهکسب و کار استانها

نکات مهم فرم بدن در مردان

اندام مردانه بیضی

کسایی که اندام بیضی دارند سنگینی و چربی بدن در قسمت میانی بدنشون جمع شده و سرشانه و پاها باریک هستن اگر فرم بدن شما بیضی شکله باید روی کشیده نشون دادن بدنتون تمرکز کنید. برای این کار بهترین راه استفاده از پارچه هایی با خط های عمودیه.

روی شلوار مناسب حسابی تمرکز کنید. اگر شلوارتان بلند باشه توجه رو به سمت پاها می بره و اگر پاهای کوتاهی دارید مشکل تون رو برطرف می کنه. شلوار اصلن نباید به پای شما بچسبه چون که پاهاتون بیش از حد باریک دیده می‌شه و برجستگی شکمتون بیشتر می‌شه.جهت شرکت در دوره آموزشگاه خیاطی لطفا کلیک کنید

طول شلوار و آستین های لباس تون می تونه ظاهرتون  رو بهتر کنه. اگر شما اندام بیضی شکل دارید بهتره که از کت و شلوار راه راه ، پیراهن مردانه و تی شرت راه راه عمودی استفاده کنید.چون شما نیازدارید که اسلیم و کشیده تر دیده شوید.

از پوشیدن چکمه های کوتاه دوری کنید. با پوشیدن چکمه های کوتاه، پاهاتون رو کوچکتر نشون می دید و این برای اندام بیضی شکل مناسب نیست. همچنین کمربندهای رنگی هم اصلن برای شما مناسب نیستن چون که توجه بقیه رو به گردی شکمتون جاب می کنن. اگر به بستن کمربند علاقه دارید از کمربندهای چرمی مشکی و قهوه ای استفاده کنید. در آخر اینکه کت های شش دکمه هم مناسب اندام شما نیستن چون که بالا تنه تون رو برجسته تر نشون می دن.

اندام مردانه مثلثی

داشتن اضافه وزن یا چاقی موضعی در بخش پهلو شکم حتا با وجود لاغر بودن اندام شما رو به این شکل در میاره.

این شکل به این معنیه  که قسمت کمر و شکم شما از شانه ها و سینه عرض بیشتری داره. شما بهتره  لباسی انتخاب کنید که تمرکز رو از کمر به سمت شانه هاتون بکشه.

پارچه های راه راه عمودی مناسب بدن شماست. از کت هایی که سرشانه های مشخص دارند و کت های تک دکمه استفاده کنید و از سرشانه های آویزان دوری کنید.

استفاده از رنگ های خاکستری تیره، سرمه ای و مشکی روی شکم هم در تناسب فرم بدنتون خیلی تاثیر گذاره و شکمتون رو کوچکتر نشون می ده. همچنین استفاده از رنگ های روشن در نیم تنه بالا یعنی از قفسه سینه به بالا می تونه بسیار موثر باشه.

تا جایی که میتونید از پوشاندن گردنتون دوری کنید. این کار باعث می شه که گردنتون لاغر نشون داده بشه  و توجه رو روی شکم و کمرتون بیشتر می کنه. همچنین تی شرت هایی که روی  شکم خط های افقی دارن رو نپوشید.

اندام مردانه مستطیلی

 

مدل مستطیلی غیر رایج ترین شکل بدن است. در این مدل عرض شانه ها و کمر یکیه و شما باید سعی کنید شانه هاتون رو پهن و کمرتون رو باریک نشون بدید.

از کت های شانه دار استفاده کنید تا شانه هاتون رو پُرتر نشون بدن. همچنین بهتره که از پیراهن، جلیقه و کت روی هم استفاده کنید تا توجه رو به بالاتنتون جلب کنه.

استفاده از پارچه هایی با خط های افقی در نیم تنه بالا می تونه برای شما عالی باشه. همچنین می تونید از دستمال و شال گردن هم استفاده کنید.

از تی شرت هایی که فرم خاصی ندارن و مستطیلی هستن دوری کنید چون که باعث میشه بیشتر از قبل بدنتون مستطیلی بنظر بیاد.

اندام مردانه مثلث معکوس

 

دراندام مثلث معکوس شانه ها و قفسه سینه عریض تر از کمر هستن. اگر در اندام مثلث معکوس بیشتر روی پاها و پایین تنه کار کنید می‌تونید به حالت ایده آل که اندام ذوزنقه ای است برسید.

حتمن یادتون باشه با هر لباسی که می پوشید یک کمربند هم ست کنید. بستن کمربند باعث می شه که توجه به سمت باسن بره و از تمرکز روی بدنتون کم بشه. همچنین کت های شش دکمه هم برای شما عالی هستن چون که توجه رو روی سینه و وسط بدنتون متمرکز می کنن. پولیور یقه هفت و تی شرت یقه هفت هم برای شما مناسب هستن چون دقیقا شکل بدن شما هستن و بدنتون رو متناسب تر جلوه می دن.

مهمترین چیزی که نباید بپوشید  شلوار جین چسبان هستش. این شلوارها پاهای شما رو لاغرتر نشون میده و بین بالا تنه و پایین تنه تون عدم تناسب ایجاد می کنه.

اندام مردانه ذوزنقه ای

 

این اندام سرشانه و قفسه سینه ی مشخصی دارد و از بالا به پایین باریک می‌شود. کسانی که اندام این شکلی دارن چربی های اضافی کمی در بدنشون هست؛ و همه نوع لباس به خوبی به تنشون میشینه. این شکل از بدن ایده آل ترین شکل بدن محسوب می شه. اگر اندام ذوزنقه ای دارید می تونید با خیال راحت به فروشگاه برید و هر لباسی که می خواید انتخاب کنید.

شما محدودیتی درباره پوشیدن یا نپوشیدن هیچ لباسی ندارید. تنها چیزی که باید رعایت کنید اینه که تمام لباس هاتون اندازه شما باشن و اصول لباس پوشیدن را به خوبی رعایت کنید

البته این اندام شکل ورزشی داره و بهتره که از لباس های مردانه  ورزشی استفاده کنید.

امیدوارم این نوشته تونسته باشه کمکتون کنه و بتونید بهترین استایل رو با توجه به فرم بدنتون انتخاب کنید.خوشحال میشم اگه نظرتون درباره این نوشته رو برام بنویسید.

همچنین اگه به این موضوع علاقه داشتید میتونید نوشته رو هم بخونید

 

نکات مهم در بررسی سبک و استایل لباس های مردانه با توجه به فرم بدن

نوع بدن و فرم شما همیشه باید بر روند مد ارجحیت و برتری داشته باشد‌. این نکته یکی از اساسی ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید و در ارتباط با آن به درستی اقدام کنید. می توانید در این زمینه از خیاط خود کمک بگیرید. بیاموزید که بر بهترین جنبه های ساختاری خود تاکید کنید و توجه را از ویژگی های نامطلوب خود دور کنید.‌ پس بیایید با هم وارد ماجرا شویم تا بدانیم که چه طور می توان با فرم های بدن بهترین استایل را داشت. ما با توجه به انواع مختلف فرم های بدن، به بررسی استایل ها و مدل های مختلف لباس مربوط به هر فرم خواهیم پرداخت.

فرم بدنی مثلثی

 

بیشتر مردان در ناحیه کمر و باسن خود نسبت به بالاتنه مستعد بزرگ تر شدن هستند. این بخش ها خصوصا با افزایش سن بیشتر خود را نشان می دهد. این مورد، یک شکل مثلثی با پایخ در کمر و نوک در صورت ایجاد می کند. داشتن فرم بدن مثلثی به معنای بد بودن نیست اما در یافتن لباسی که کل بدن شما متناسب به نظر می رسد یک چالش است. بیشتر لباس های مردانه با توجه به جلوه ای معکوس – از بالا پهن و باریک از کمر طراحی شده اند. ایجاد تعادل و شکل با لباس نکته اصلی شماست.

لباس برای مردان با فرم بدن مثلثی

در این بخض قصد داریم به بررسی لباس های مردانه با فرم بدن مثلثی بپردازیم. یکی از انواع بلوز هایی که می توانید استفاده کنید، بلوز های طرح دار هستند و کت های کمری. این مدل لباس ها کانون را از کمر بزرگ تر دور می کنند و باعث می شوند تا استایل شما متناسب به نظر برسد. یکی دیگر از مدل های لباس که می توانید از آن ها برای استایل خود استفاده کنید، بلوز های با راه راه های عمودی می باشد. این الگو یک اثر ساده ایجاد می کند که از قسمت بالاتنه کشیده و باریک می شود. نوارهای افقی فقط در صورت ترجیح دادن از سینه به بالا مناسب خواهند بود. مدل دیگر لباس هایی که می توانید با این فرم بدنی استفاده کنید، کت های تک سینه هستند. کت های دو سینه بیشتر به کمر اضافه می شود. کت های تک سینه ، تناسب آرامش و لاغری بیشتری دارند. کت های خود را متناسب با یک ساختار مثلثی انتخاب کنید.

لباس هایی که نباید بپوشید.

مردانی که فرم بدن مثلثی دارند، باید از پوشیدن برخی مدل لباس ها خودداری کنند. این افراد باید از پوشیدن پیراهن های یقه دار خودداری کنند. این سبک گردن و شانه را باریک تر نشان می دهد در حالی که گردی کمر را برجسته تر می کند. الگوهای پررنگ و روشن توجه شما را به قسمت بالاتنه به شکل مثلث جلب می کند. پس از پوشیدن آن ها جلوگیری کنید. از پوشیدن لباس های تنگ هم خودداری کنید.

فرم بدنی مثلث وارونه

 

شکل این نوع بدن یک مثلث بزرگ است که پایه آن در شانه ها و نقطه آن در پایین بدن یعنی قسمت ناف شکم  قرار دارد. قفسه سینه و شانه های رشد یافته شما در مقایسه با کمر و باسن به طور قابل توجهی پهن تر است. شما احتمالاً هر هفته ساعت ها را در باشگاه می گذرانید. جلسات تمرینی حرکتی در ورزشگاه باعث برجسته شدن شانه ها و ران ها و کمر باریک می شود.

بهترین لباس ها برای مردان با شکل بدنی وارونه مثلثی

در این مدل بدنی، هدف شما باید نشان دادن اندام متناسب و شیک شما باشد. لباس هایی نزدیک به هم بپوشید که باعث بهم ریختگی بینایی شده و بر خطوط تمیز و تیز تنه شما تأکید کند. در حالی که نسبت بالاتنه را که کاملاً رشد کرده است متعادل کنید، قسمت عمده ای را به قسمت میانی و پایین تنه اضافه کنید. لباس های راه راه افقی برای این تیپ های بدنی بسیار مناسب هستند مخصوصا از سینه به پایین را بهتر نشان می دهند. شما می توانید برای نشان دادن اندام فوق العاده متناسب خود از پیراهن استفاده کنید اما اندازه آن را به یاد داشته باشید. شما می خواهید ظرافت خود را در مورد تناسب اندام خود نشان دهید. از این رو سعی کنید لباس های بسیار تنگ را کنار بگذارید. شکل یقه تأثیر باریکی بر روی سینه شما دارد و چشم را به سمت پایین و از وسیع ترین قسمت تنه شما دور می کند. از این رو می توانید تی شرت های با مدل وی بپوشید. دقت کنید شلوار های جین تنگ پا های شما را بسیار بد نشان می دهند.

مردان با استایل مثلثی وارونه چه لباس هایی را نباید بپوشند؟

برخی از لباس ها برای مردانی با این استایل و فرم بدنی مناسب نیستند. کت و شلوار ها یا لباس هایی با قسمت پهن در بالا تنه برای استایل شما به هیچ عنوان مناسب نمی باشند. از این رو بهترین کار این است که از این مدل ها اجتناب کنید.

فرم بدن مستطیلی در آقایان

آقایان با اندام مستطیل شکل معمولاً کادر بلند و نازکی دارند. عرض شانه های آنها تقریباً برابر کمر و باسن است. از پوشیدن لباس برای گشاد شدن شانه ها و افزودن جلوه مخروطی ظریف از بالا به پایین استفاده کنید. شما باید یک توهم ساختار ایجاد کنید.

چه لباس هایی برای آقایان با فرم بدن مستطیلی مناسب است؟

در این بخش می خواهیم بدانیم چه لباس هایی برای استایل ها و فرم های مستطیلی مناسب هستند؟ راه راه های افقی برای این مدل افراد با این استایل بدنی بسیار مناسب هستند. این لباس ها به خصوص در قسمت بالاتنه بسیار مهم هستند. زیرا عرض را به قاب جزئی شما اضافه می کنند. پیراهن دکمه دار و بلوز گردن خدمه دقیق یک جفت بدون شکست است که حجم فوری را به قاب شما اضافه می کند. هنگامی که بلوز های ساختاری و کت های تک و شلوار را پیدا کردید، که اندازه ای به شانه های شما اضافه می کنند، از خیاط خود بخواهید که برای تأکید بر کمرتان، آن ها را کمی در پشت بگیرد.

مردان با فرم بدن مستطیلی چه لباسی نباید بپوشند؟

از مدل لباس های دو سینه ای خودداری نمایید. به جای آن یک سبک تک سینه با ساختار فراوان در شانه ها امتحان کنید. برای خیاطی، حتماً سبک های تک سینه را انتخاب کنید.

فرم بدن بیضی

 

در فرم بدن های بیضی شکل، مرکز تنه از شانه ها و باسن بزرگ تر است. بقیه قسمتهای ساختاری نیز متمایل به انعکاس این اندام هستند، اندام های کوتاه تر و پهن تری که در قسمت های میانی آن ها پهن می شوند. مردان بیضی شکل لباس هایی می خواهند که کمی لاغری و کادربندی انجام دهد.

لباس برای مردان با فرم بیضی شکل

برای مردانی با این فرم، لباس های ساده و رنگ تیره تر مناسب هستند. در واقع بهترین کار این است که رنگ های ثابت بپوشید و از آن ها استفاده نمایید. دقت کنید در این استایل ها کمر شلوار باید همیشه راحت و شل باشد، هرگز آنقدر کمربند محکم نباشد که چین و چروک شود. جلوی شلوار را کمی بیرون نگه دارید. در این مدل استایل نباید کاری کنید که شکم در کمربند یا کمر شلوار افتاده باشد. تناسب مناسب برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک یا ایجاد موج بزرگ باعث می شود تا حجیم تر شوید. کت های تیره، تک سینه و فقط کمی مخروطی کلیدهای یک کت خوب برای مردان با این فرم بدن است.

مردان با این فرم بدنی چه لباس هایی را نباید بپوشند؟

تلاش برای استفاده از لباس های بسیار تنگ برای این مدل استایل ها مناسب نمی باشد. روی لباس هایی کار کنید که چشم را به آرامی در تمام طول بدن هدایت کرده و توجه را روی صورت خود متمرکز کنید.

فرم بدن ذوزنقه ای

کمر باریک ترین نقطه در تنه یک مرد با فرم بدن ذوزنقه ای ​​است. قفسه دنده به طور پیوسته تا قسمت یقه و شانه ها که گسترده ترین قسمت های تنه هستند، گسترده می شود. این به شکل کلی ذوزنقه با بدن کوتاه تر در پایین بدن می شود.

لباس های مناسب برای فرم بدن ذوزنقه ای

فرم بدن ورزشی خود را با لباس های باریک و متناسب به نمایش بگذارید. از ظاهر مدرن الهام گرفته از ورزش استفاده کنید. از لباس های گشاد خودداری کنید. مارکی متناسب با آن پیدا کنید یا شلوار خود را متناسب طراحی کنید. از نظر سبک، اکثر رنگ ها و الگوها باید کاملاً مناسب با ساختار شما باشند. کاف و پلیسه به سلیقه شخصی بستگی دارد. برای پیراهن باید به این نکته توجه داشته باشید که نوار های عمودی باعث می شوند کمی بلندتر به نظر برسید.

لباس هایی که برای مردان با فرم ذوزنقه ای مناسب نیستند.

سعی کنید همیشه جزئیات مشخص در لباس خود داشته باشید. فقط یک مربع جیبی رنگی در جیب سینه کت کمک زیادی می کند. ساعت و کفش خوب نیز تأثیر مشابهی دارد. کمی بهم ریختگی بصری چیز خوبی است، به شرطی که شکل اصلی بدن (و به خصوص تنه) را درست نگه دارد. بزرگ ترین ممنوعیت برای ان فرم های بدنی لباس های بی روح و شل و وارفته هستند.

منابع: سیماکده

vintagesewingschool.com

 

 

دکمه بازگشت به بالا