عمومیکسب و کار استانها

بهترین برند سیستم کلاچ اتوماتیک

کلاچ اتوماتیک یا کلاچ برقی، آپشن یا ضرورت

کلاچ اتوماتیک یا کلاچ برقی چیست؟ با توجه به حجم بالای ترافیک ، رانندگی مخصوصا کنترل کلاچ با پا علاوه برایجاد صدمات جسمانی به یک امر خسته کننده و استرس زا تبدیل شده است. از طرفی هزینه بالای نصب و نگهداری گیربکس اتوماتیک، رغبت به انجام اینکار را از بین برده است. بر اساس تجربه افرادی که سیستم کلاچ اتوماتیک را بر روی خودروی خود نصب نموده اند، این سیستم توانسته است به میزان بسیار زیادی از خستگی ناشی از ساعت ها رانندگیشان بکاهد و همچنین افرادی که از این طریق امرار معاش مینمایند نیز توانسته اند با افزایش ساعت کار خود بدلیل خستگی کمتر و بالارفتن راندمان هزینه هرجند پایین این سیستم را در مدت کوتاهی جبران نمایند.

خرید کلاچ اتوماتیک | فیلم کلاچ اتوماتیک | قیمت کلاچ اتوماتیک

نحوه عملکرد کلاچ اتوماتیک

سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند یا کلاچ برقی هوشمند با توجه به هزینه پایین و عملکرد کلاچ برقی میتواند جایگزین مناسبی برای گیربکس اتوماتیک باشد. پس از نصب کلاچ برقی (کلاچ اتوماتیک هوشمند) بر روی خودرو ، دیگر نیازی به گرفتن کلاچ با پا برای تعویض دنده و یا نیم کلاچ نمی باشد و پس از آن خودرو در ترافیک همانند گیربکس اتومات عمل میکند

قبل از خواندن این 13 نکته کلاچ اتوماتیک نخرید

1-بررسی شرکت تولیدکننده معتبر :

خرید هرمحصولی  باید از شرکتی که پشتوانه قانونی دارد انجام گیرد تا در صورت عدم رضایت از آن محصول حقوق مصرف کنندگان به صورت قانونی اعاده گردد شرکتهای تولیدکننده که به صورت زیرپله ای فعالیت دارند از طریق سامانه ثبت شرکت ها(ipm.ssaa.ir)قابل شناسایی میباشد.‌ ‎‌بدیهی است شرکتی که غیر ثبتی باشد و پروانه بهره برداری نداشته باشد لزوما کارت گارانتی ای که ارائه می نماید جعلی بوده و در صورت بروز مشکل قابلیت پیگیری از طریق مراجع ذی صلاح را ندارد.

2- موتور نو و کار نکرده و توجه به جریان مصرفی آن :

مواردی تحت عنوان الزامات استاندارد خودرویی وجود دارد که در طراحی هر آپشنی برای خودرو باید رعایت شود.در آپشنهایی که درآن از موتورالکتریکی استفاده میگردد همانند کلاچ اتوماتیک هوشمند استاندارد، میزان جریان کشی آن موتوربسیار مهم است وجریان مصرفی نباید از 5 آمپر بیشتر باشد. در غیر اینصورت به سیستم برقی و ECUخودرو آسیب جدی وارد میگردد.

موتورهای کلاچ اتوماتیک HAC اهاکو بین2 تا 3 آمپر جریان کشی دارد

موتورهای شرکت اهاکو  تحت لیسانس ولئو فرانسه بوده که به سفارش شرکت اهاکو به کارخانه ی تولید کننده EMCO و مخصوص کلاچ اتوماتیک  طراحی و تولید میگردد. این موتورها به دلیل بهره مندی از گیربکس با سه چرخ دنده بسیار پرقدرت و مناسب کلاچ برقی میباشد و مخصوص باطریهای 72 آمپر طراحی شده است.

3-تنوع سردنده :

سلیقه افراد با هم متفاوت است و در راستای مشتری مداری،  لازم است انواعی از سردنده متناسب با سلیقه هر فرد برای انتخاب در اختیار مشتری قراربگیرد.  شرکت اهاکو تا کنون اقدام به ساخت 3نوع قالب سردنده متفاوت نموده است.

4-  کلیدهای استاندارد :

یکی از قطعات پرمصرف در کلاچ هوشمند کلید کلاچگیری میباشد لذا کیفیت این قطعه بسیار حائز اهمیت میباشد که شرکتها بدون توجه به این موضوع به دلیل ارزان بودن از نوعی کلید فشاری تماسی  استفاده مینمایند که عمر کوتاهی نیز دارد . این درحالیست که استفاده از کلید مغناطیسی در کلاچ اتوماتیک الزامی میباشد.

شرکت اهاکو از کلید های الکترونیکی – مغناطیسی استفاده مینماید که علاوه بر زیبایی ، از کارایی و کیفیت بسیار بالایی (به دلیل غیر تماسی بودن ) نیز بهرهمند میباشد.

5- انواع عملگر با توجه به تنوع خودروها:

با توجه به نوع خودرو و سطح دسترسی در نصب کلاچ اتوماتیک،  در برخی خودروها نیاز به استفاده از عملگر با کوپل مستقیم و در  برخی خودروها نیاز به استفاده ازعملگربا کابل سیمی می باشد.

کلاچ اتوماتیک اهاکو دارای دونوع کوپل مستقیم و کابلی میباشد.

6-سنسور تشخیص دنده خلاص:

در حالتی که خودرو در دنده خلاص است کلاچ نباید به پایین برود که اگر چنین باشد در زمان کوتاهی باعث خراب شدن دیسک و صفحه میگردد.به همین منظور کلاچ اتوماتیک استاندارد باید مجهز به سنسوری باشد که دنده خلاص را تشخیص دهد تا این اتفاق رخ ندهد.

کلاچ برقی اهاکوHAC  مجهز به سنسور تشخیص دنده خلاص میباشد.

7- (CPS ( clutch position sensor مغناطیسی:

موتورهای الکتریکی در کلاچ اتوماتیک در حال چرخش دایم میباشد و برای کنترل موتور باید از قطعه ای به نام cps استفاده نمود . به دلیل چرخش و حرکت زیاد اگر این قطعه از نوع پتانسومتر باشد قطعا خیلی سریع به دلیل تماسی و سایشی بودن مستهلک می گردد. ضمن اینکه این قطعه چون نوعی مقاومت است بر اثر گرما و سرما تغییر رفتار خواهد داشت . لذا در طراحی کلاچ اتوماتیک استاندارد ، در این قسمت باید از یک قطعه الکترونیکی غیر تماسی ( contact less ) مثل انکودر استفاده نمود.

انکودر به دلیل محدوده دمایی بسیار بالا (۴۵- تا ۱۵۰+ درجه سانتیگراد) بهترین و مطمئن ترین تراشه برای این استفاده میباشد. کلاچ اتوماتیک HAC اهاکو از آی سی انکودر(غیر تماسی) استفاده نموده است.

8-دیاگ تنظیمات پیشرفته

رفتار هر راننده در زمان رانندگی متفاوت است. به همین منظور علاوه بر نرم افزار پیش فرض کارخانه ای کلاچ برقی ، مراکز نصب هم باید به نرم افزار دسترسی داشته باشند تا تنظیمات متناسب با هر خودرو باعث جلب رضایت حداکثری مشتری گردد.

نمایندگان شرکت اهاکو مجهز به دیاگ نرم افزارپیشرفته میباشند.

9- تنظیمات اولیه توسط خود مشتری

واضح است دیسک و صفحه خودروبه مرور مصرف شده و ضعیفتر میگردد . لذا طراحی کلاچ اتوماتیک استاندارد باید به گونه ای باشد که برخی تنظیمات ، در اختیار راننده قرار بگیرد.  تا نیاز نباشد برای انجام برخی تنظیمات ساده به نمایندگی مراجعه نماید. کلاچ اتوماتیک اهاکو  تنظیمات بین دنده ای را(علاوه بر دیاگ جهت تنظیمات پیشرفته نمایندگان) روی سردنده در دسترس مشتریان قرار داده است.

10-تنظیمات بین دنده ای

هرخودرو متناسب با وضعیت دیسک و صفحه کلاچ و همچنین قدرت آن خودرورفتار متفاوتی دارد. به طوری که ممکن است در بعضی خودروها حرکت بین دنده ای گاز خورداشته باشد  یا برعکس ضربه بزند(تقه) . لذا مهم است یک کلاچ اتومات استاندارد علاوه بر تنظیم حرکت اولیه مجهز به تنظیمات بین دنده ای نیزباشد.

کلاچ اتومات اهاکو مجهز به تنظیمات بین دنده ای میباشد

11- تاییدیه پلیس

ازنکات مهم که نباید از آن غافل شد تاییدیه ‍‍پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص کلاچ اتوماتیک و شرکت سازنده آن میباشد چرا که اگرحادثه ای رخ دهد که در آن به هریک از سرنشینان آسیب وارد گردد و پلیس موضوع نصب کلاچ برقی را در گزارش سانحه ذکر نماید اگر از شرکتی خرید نمایید که تاییدیه پلیس راهور را نداشته باشد در دریافت هر گونه خسارت از بیمه دچار مشکل خواهید شد.

شرکت اهاکو تنها (تاکید میگردد تنها )تولید کننده کلاچ برقی دارای تاییدیه پلیس راهور ناجا میباشد.

12-خدمات در سراسر کشور و کارت گارانتی معتبر

شبکه خدمات پس از فروش یکپارچه، یکی از مهمترین پارامترهای رضایتمندی مشتری در خرید و استفاده از هر محصولی میباشد.لذا در خرید سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند باید این مورد بسیار مهم را نیز مد نظر قرار داد. همچنین شرکتی که ثبت نباشد و پروانه بهره برداری اخذ ننموده باشد مسلما  کارت گارانتی که ارائه مینماید نیز فاقد اعتبار است.

شرکت اهاکو همه مجوزهای قانونی لازم از جمله پروانه بهره برداری رااخذ نموده و تا کنون نیز موفق به ایجاد بیش از 200 شعبه در سراسر کشور گردیده است که این آمار در حال گسترش است. جهت آگاهی از نزدیکترین نمایندگی به صفحه نمایندگی ها مراجعه فرمایید.

13- آپشن کنترل حرکت خودرو در شیب

یکی از ‌‌چالشهای رانندگی با کلاچ اتوماتیک کنترل خودرو در شیب میباشد. چرا که در این حالت با گاز پر خودرو تیک آف نموده و کنترل آن سخت میگردد و با گاز نرم خودرو برگشت به عقب زیاد می نماید. این آپشن در خودروهای با گیربکس اتوماتیک با نام بین المللی HAC شناخته شده است . اما در خودروهای با گیربکس معمولی به دلیل وجود دیسک و صفحه و همچنین اتوبریک (AUTO BREAK) و سایر محدودیتها باید طوری طراحی گردد که به خودرو آسیب وارد نتماید .

کلاچ اتوماتیک اهاکو مجهز به آپشن HAC (با در نظر گرفتن همه محدودیتهای موجود در خودروهای گیربکس معمولی ) میباشد که به قفل کودک مجهز است.

 سیستم ضد سرقت پترن (Pattern) آپشن جدید کلاچ اتوماتیک اهاکو

دزدگیر Pattern در کلاچ اتوماتیک شرکت اهاکو بروز ترین آپشن در این محصول میباشد که با توجه به کارایی و ایجاد امنیت روانی برای مصرف کنندگان با استقبال قابل توجهی مواجه شده است .روش عمل بدین گونه است که ابتدا و پس از نصب کلاچ برقی اهاکو ، رمز دلخواه توسط مشتری انتخاب میگردد و پس از خاموش نمودن خودرو و فعال نمودن این اپشن خودرو صرفا با وارد نمودن رمز از طریق کلیدهای سردنده که در اختیار مالک خودرو میباشد قابلیت استارت زدن خواهد داشت و در غیر اینصورت خودرو روشن نخواهد شد .

البته شرکت اهاکو باز هم دست مشتری را در این آپشن باز گذاشته است که دزدگیر به چه صورت عمل کند (پایین رفتن کلاچ خودرو یا روشن نشدن خودرو).

دکمه بازگشت به بالا