علمی و پزشکیکسب و کار استانها

نحوه مراقبت از مو بعد از حمام

از مهمترین دلایل آسیب دیدگی موها، عدم رعایت نکات لازم پس از حمام و شستشوی آنها است.  موهای خیس بسیار شکننده و آسیب پذیر هستند و به علت تاثیر فضای گرم و مرطوب حمام، بیشتر در معرض ریزش قرار می گیرند. از این رو توصیه می شود تا از بستن موهای خیس جدا خودداری کنید. خوابیدن با موهای خیس نیز منجر به کشیدگی و آسیب رسیدن به ساقه ی مو خواهد شد.

برخی از افراد بلافاصله پس از حمام، به شانه کردن موهای شان اقدام می کنند. این عمل باعث می شود تا موها به راحتی کنده شده و در درازمدت بسیار کم پشت شوند. برای شانه کردن مو پس از حمام، بهتر است با پرس و جو از متخصصان در کلینیک های پوست و مو، نرم کننده ای مناسب برای استفاده در حمام تهیه کنید و یا با استفاده از اسپری های گره باز کن، از ایجاد آسیب به موهای تان در هنگام شانه زدن آنها جلوگیری نمایید.

خشک کردن مو با سشوار یا استفاده از سایر حالت دهنده های الکتریکی بلافاصله پس از حمام نیز بسیار آسیب زننده خواهد بود. بهتر است اجازه دهید موها در حالت طبیعی خشک شوند و یا از حوله ای نرم و تمیز برای جذب رطوبت مو استفاده کنید.

اگر به سلامت و زیبایی موهای خود اهمیت می دهید، حتما نکات فوق را پس از حمام رعایت نمایید.

بهترین شامپو ایرانی | بهترین شامپو برای ریزش مو | بهترین شامپو ترکیه ای

از شامپوهای حاوی مواد شیمیایی استفاده نکنید

در نتیجه کاهش تعداد دفعاتی که لازم است آن را شستوشو دهید، میسر می شود. شما نمی توانید تمام عوامل محیطی که به موهای شما آسیب می زنند را کنترل کنید. اما چیزی که می توانید کنترل کنید نوع شامپوهایی است که استفاده می کنید. استفاده از شامپو‌های حاوی مواد شیمیایی را کمتر کنید. گوگرد و پارابن موجود در شامپوها به ترتیب برای حفظ و نگهداری استفاده می شوند، اما استفاده بیش از حد باعث تحریک پوسته می شود.​ شما می توانید بهترین شامپو های خارجی را از سایت منطقه آزاد ارس تهیه نمائید.

موهای تان را به طور طبیعی خشک کنید

بهترین شامپو ایرانی | بهترین شامپو برای ریزش مو | بهترین شامپو ترکیه ای

برای مراقبت از مو سعی کنید با موهای خیس نخوابید، زیرا موهای مرطوب بسیار آسیب پذیرتر از موهای خشک است. بنابراین قبل از رفتن به رختخواب از خشک بودن موها مطمئن شوید. خشک شدن مو با هوای آزاد و یا خشک کردن حوله بعد از شامپو بهترین راه است. خشک کردن محکم با حوله می تواند پوست موهای شما را آسیب بزند.

موهای خود را ویتامینه کنید

یکی از بهترین روش ها برای موهای آسیب دیده، استفاده از ماسک های ویتامینه مو است. شما می توانید به وسیله ماسک های مغذی و کرم های تقویت کننده انجام می شود. برای ویتامینه مو می توانید از روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون استفاده کنید. محصولات اصلی بهداشت و مراقبت مو را نیز در سایت “ارس خرید” مشاهده نمائید.

روش درست شانه زدن برای مراقبت از مو

برای شانه کردن باید از قسمت پایین مو شروع کنید. این تکنیک به انتشار مناسب روغن موی طبیعی کمک می کند و از بروز شکستگی جلوگیری می کند.

خطرات استفاده از سشوار

بهترین راه برای خشک کردن موهای خیس پس از حمام خشک کردن موها با دمای معمولی هوا است. بهتر است تا جای ممکن از سشوار با دمای گرم برای خشک کردن موهای تان استفاده نکنید. این کار باعث می شود، ساقه موی شما خشک شود و این آسیب علاوه بر مو ها به پوست سر هم وارد می شود. پس حتی اگر می خواهید از سشوار استفاده کنید، آن را با فاصله از موهای تان نگه دارید و یا از دمای سرد استفاده کنید. همچنین اسپری و سرم محافظت از موها در برابر حرارت به کمک شما می آید.

روش های زیادی برای خشک کردن موه ها وجود دارد، اما هر کدام مضرات خودشان را دارند، بهتر است از روش هایی استفاده کنید که کم ترین آسیب به موهای شما وارد شود.

خوابیدن با موی خیس

خوابید با موی خیس برای سلامتی مو ها مضر است. البته آسیب هایی که به موی خیس هنگام خوابیدن وارد می شود، ناچیز است، اما بهتر است که قبل از خواب حتما موهای تان را خشک کنید و سپس استراحت کنید. عفونت های قارچی به علت خوابیدن با موی خیس ممکن است در سر شما ایجاد شود. همچنین به خاطر تماس موی سر شما با بالش، شکستگی تارهای مو ایجاد می شود که حالت موهای شما را خراب می کند. در ضمن هنگام خواب موهای شما ممکن است گیر کنند و بشکنند، زیرا در هنگام شب و در تماس با رخت خواب دیگر آزاد نیستند و انعطاف کمتری دارند.

بیش از اندازه حمام نکنید

بهترین شامپو ایرانی | بهترین شامپو برای ریزش مو | بهترین شامپو ترکیه ای

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که روزی چند بار موهای تان را می شویید، در واقع شما آسیب جبران ناپذیری به موهای تان می زنید. حتی در فصل های گرم سال توصیه می شود، بیش از یک بار در روز سرتان را نشویید، شامپو و نرم کننده ها اگر بیش یک بار در روز استفاده شوند، به سر و موهای تان آسیب وارد می شود و مو های سرتان نازک می شود.

پایان دادن دوش حمام با یک آب ولرم و نه داغ

آب گرم زمانی که به بدن شما می رسد، موجب می شود تا تمام رطوبت پوست و موی شما از بین برود. این موضوع موجب خشکی پوست و یا به اصطلاح نیم سوز شدن آن می شود. زمانی که این اتفاق می افتد، خارش و سفتی پوست اتفاق می افتد و برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است حمام خود را با آب ولرم به پایان برسانید تا این مشکل حل شود. اگر چه حمام کردن با آب داغ برای بسیاری از ما بسیار لذت بخش است اما این کار به پوست ما در بلند مدت آسیب هایی می رساند که ممکن است قابل جبران نباشد.

منبع: فروشگاه اینترنتی منطقه آزاد ارس

دکمه بازگشت به بالا