عمومیکسب و کار استانها

کولر گازی و چیلرهای پیچی یکی از محبوب ترین و کارآمدترین کولرهای گازی در دنیا

کولر گازی و چیلرهای پیچی یکی از محبوب ترین و کارآمدترین کولرهای گازی در دنیا هستند. یکی از مشکلاتی که مالکان هنگام خرید چیلر با آن مواجه هستند، نداشتن اطلاعات کافی و انتخاب مناسب چیلر است.

پکیج پشت بام نوعی سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده در ساختمان های بزرگ است که در اینجا به توضیح چیلر اسکرول و چیلر پیچی می پردازیم و در نهایت نکاتی را در مورد نگهداری صحیح پکیج در پشت بام بیان می کنیم. تفاوت چیلر اسکرول و چیلر اسکرو در نوع کمپرسور است. نام این کولرها نیز از کمپرسور گرفته شده است.

رول روی خنک کننده

چیلر اسکرول یعنی چیلر با کمپرسور اسکرول. کمپرسورهای اسکرول به صورت معمولی، دیجیتال و اینورتر تولید می شوند. این کمپرسورها ظرفیت کمتری نسبت به کمپرسورهای اسکرو دارند، بنابراین یک دستگاه تهویه مطبوع تبرید می تواند از یک تا هشت کمپرسور برای تامین ظرفیت خنک کنندگی مطلوب استفاده کند. تعداد کمپرسورها در چیلر علاوه بر افزایش ضریب اطمینان تجهیزات، راندمان را نیز کنترل می کند (کمپرسورها معمولاً 1 مرحله ای دارند) و طول عمر تجهیزات را افزایش می دهد.

ظرفیت کولر مارپیچ یکپارچه دستگاه معمولا از 2 تن شروع می شود و به حدود 300 تن می رسد (ظرفیت برای برندهای مختلف کمی متفاوت است). در مورد کولرهای گازی با ظرفیت سرمایش کمتر از 100 تن، در 90 درصد چیلرها از کمپرسورهای اسکرول استفاده می شود، زیرا کمپرسورهای اسکرو به هیچ وجه در ظرفیت های کم تولید نمی شوند.

کولر گازی کویل دار معمولاً قابل تعمیر نیستند و در صورت خرابی باید تعویض شوند. در واقع تهیه این نوع کمپرسور بسیار آسان است زیرا شرکت های زیادی در زمینه فروش این کمپرسورها در ایران فعالیت می کنند.

هزینه کم، حمل و نقل آسان و فراوانی در بازار از مزایای کمپرسور روتاری است.

یکی دیگر از مزایای کولر گازی اسکرول چیلر، صدای کم به دلیل کمپرسور کوچک است.

برای چیلرهایی با ظرفیت کمتر از 150 تن مبرد، چیلرهای کشویی همیشه قیمت بهتری نسبت به چیلرهای اسکرو دارند.

چیلر پیچ

انتخاب بین چیلرهای هوا خنک و تفاوت چیلرهای اسکرول و پیچی در بین متخصصان محترم بحث داغی داشته است. اول اینکه تعیین امکان سنجی دقیق پروژه با مشاور می تواند اولین قدم مهم در انتخاب نوع چیلر باشد. چیلرهای کوچک معمولاً چیلرهای کمپرسور اسکرال و چیلرهای کمپرسور اسکرو بزرگ هستند، اما در سایزهای متوسط ​​انتخاب بین این دو مشکل است.

از آنجایی که کمپرسورهای اسکرو پیچیده‌تر از کمپرسورهای اسکرال هستند، معمولاً به کار تخصصی نیاز دارند. این کمپرسورهای چیلر اسکرو قابلیت سرویس دهی دارند، اما با توجه به ابعاد و وزن زیاد، قابلیت دسترسی و تحرک را می توان از معایب آنها دانست.

یک تهویه مطبوع چیلر پیچی از یک تا سه نوع موتور مختلف در یک موتور القایی استفاده می کند.

کمپرسورهای اسکرو بزرگ نسبت به کمپرسورهای اسکرول قدرتمندتر، کارآمدتر و البته گرانتر هستند.

ظرفیت کنترل این کمپرسورها معمولاً چهار سطح برای کنترل ظرفیت کمپرسور یا خطی است.

راندمان تهویه مطبوع چیلرهای اسکرو به طور کلی بالاتر از چیلرهای کمپرسور دوار است.

با ظرفیت سرمایش بیش از 150 تن، استفاده از این چیلرها گزینه مناسبی است.

کیف سقفی

اگر اساساً یک تکنسین مسکونی هستید که روی قفسه‌های سقفی با وزن کمتر از 5 تن کار می‌کنید، شباهت‌های زیادی بین سیستم‌هایی که استفاده می‌کنید و قفسه‌های سقفی 5 تا 20 تنی که در بازارهای تجاری سبک رایج هستند، وجود دارد. چیزهای زیادی وجود دارد که باید در مورد تجهیزات عالی در نظر بگیرید، و در اینجا فقط چند مورد وجود دارد.

فیلترهای سقف را در بسته بندی بشویید

در حالی که دریافت هوای تازه در همه صنایع رایج تر می شود، حتی در محیط های تجاری رایج تر است. فیلترهای هوای تازه تهویه مطبوع اغلب توری فلزی هستند و باید مرتباً با یک شلنگ و شاید مقداری چربی‌گیر هوا در نزدیکی هود اگزوز شسته شوند.

وزن بسته را بررسی کنید

سفت کردن تسمه های الاستیک پک سقف همیشه صحیح نیست. این امر منجر به افزایش آمپر دمنده، شکستگی تسمه، کشش بیش از حد و سایش یاتاقان می شود. می خواهید تسمه تهویه مطبوع به اندازه کافی سفت باشد تا از لیز خوردن یا لرزش بیش از حد پکیج سانروف جلوگیری شود.

اکثر تکنسین ها از قانون انحراف 1/2 اینچی یا چیزی مشابه برای تخمین کشش تسمه استفاده می کنند. مشکل اینجاست که این قانون طول تسمه یا میزان کشش استفاده شده برای نمایش تهویه مطبوع را در نظر نمی گیرد. اکثر تکنسین های با تجربه احساس خوبی برای کشش مناسب تسمه سانروف دارند. اما حتی این احساس گاهی اوقات با مقدار مناسب فاصله دارد.

کشنده تسمه مورد نیاز است. می توانید از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید که بهترین ولتاژ برای برنامه است. به خاطر داشته باشید که تسمه های قفسه سقف باید به طور مرتب تعویض شوند. اگر تسمه به دلیل کشش پس از یک دوره شکست اولیه شروع به شل شدن قابل توجهی کرد، اغلب بهتر است به جای تعویض آن، آن را سفت کنید. این محصول در تهویه کارخانجات مختلف مانند کارخانه های تولید پلاستیک کاربرد دارد.

کولر گازی را تنظیم کنید

هنگام تراز کردن، به یاد داشته باشید که مرکز چرخ ها را با یکدیگر مطابقت دهید، هر دو از راست به چپ، و “کمبر” یا زاویه خود چرخ ها. به طور معمول، عیب قرقره زمانی رخ می دهد که یکی از پیچ های نگهدارنده بسته پایه موتور خورشیدی شروع به شل شدن می کند، یا زمانی که یک سیم پیچ جایگزین یا تعویض می شود. این محصولات از مواد اولیه مانند Batch-off ساخته می شوند.

قرقره های نامناسب می تواند منجر به رد تسمه، آسیب، یاتاقان های آسیب دیده و صدای غیرعادی شود. علاوه بر تراز کردن قرقره ها، به خاطر داشته باشید که قرقره ها می توانند به مرور زمان فرسوده شوند، شکل طراحی شده خود را از دست بدهند یا در طرفین شیار ایجاد کنند. اگر قرقره قفسه سقف فرسوده شود، می تواند باعث جریان ضعیف هوا، صدای غیرعادی و عمر کوتاه تسمه شود.

پکیج مراقبت از کندانسور سقفی

شما باید کندانسور سقف پکیج را تمیز کنید. در صورت لزوم جدا کنید بسیاری از دستگاه های تهویه مطبوع تجاری دارای کندانسورهای چند مرحله ای هستند که برای تمیز کردن کامل باید هر از گاهی جدا شوند. تکرار بستگی به محل قرارگیری دوربین و میزان زباله های موجود در هوا دارد.

آخرین کلمه

پیدا کردن سیستم تهویه مطبوع متناسب با نیازهای شما می تواند آسان باشد شرکت تدبیر و تدبا ماندا با سایت ttmenterprise.com انواع تجهیزات پاسخگوی نیاز بازار ایران را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. این شرکت همواره رضایت مشتری را در اولویت قرار داده و با گستردگی محصولات و قطعات باکیفیت خود، انتخاب مناسبی برای خرید سیستم تهویه مطبوع می باشد.

سیستم وی آر اف چیست؟

معرفی چند سیستم تهویه مطبوع

دکمه بازگشت به بالا