عمومیکسب و کار استانها

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید کاربراتوری

استارت خوردن و روشن نشدن خودرو، یک دردسر واقعی

به نقل از صنایع پیشرو این موضوع دلایل متعددی دارد که در این مقاله از مجله همراه مکانیک، به‌ تمامی آن‌ها اشاره خواهیم کرد. حتما برای شما هم پیش آمده است که خودرو پس از استارت‌زدن روشن نشود. در چنین مواقعی، حتی اگر کار خاصی هم نداشته باشید، باز هم روشن‌نشدن ماشین یک گرفتاری بزرگ محسوب می‌شود؛ به ویژه با هزینه‌های بالای تعمیرات خودرو در این روزها!

با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک دیگه همیشه از قیمت خودروت آگاهی و کسی نمیتونه ازت کلاهبرداری کنه.

این مشکل، می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که یافتن آن‌ها نیاز به تجربه و دانش فنی فراوانی دارد. اگر شما هم از دانش فنی کافی برخوردار نیستید، هیچ جای نگرانی نیست؛ زیرا در ادامه این مقاله به تمام دلایلی که باعث استارت خوردن و روشن ‌نشدن ماشین می‌شود، خواهیم پرداخت.

 روشن نشدن خودرو به چند علت است؟

باد نیتروژن: این مشکل به دو صورت پیش می‌آید: ممکن است هنگامی‌که سوئیچ را می‌چرخانید یا دکمه‌ استارت را می‌زنید، هیچ واکنشی از سوی استارت دیده نشود و نهایتاً یک‌ صدای تق‌مانند به گوش برسد. دلیل این اتفاق، می‌تواند مسائلی مانند مشکلات مربوط به باتری، برق‌رسانی ضعیف خودرو مخصوصا پمپ‌بنزین، مشکلات امنیتی کیت سوییچ  و… باشد.

حالت دیگری وجود دارد که پس از چرخاندن سوئیچ یا فشردن دکمه‌ استارت، ماشین استارت می‌خورد، اما موتور روشن نمی‌شود. در ادامه، پیش از آنکه بخواهیم علت روشن‌نشدن ماشین را شرح دهیم، بهتر است با نحوه‌ عملکرد استارت خودرو آشنا شویم.

 استارت خودرو چگونه کار میکند؟

درگذشته، عملیات روشن‌شدن خودرو توسط هندل انجام می‌شد و با چرخاندن هندل، موتور خودرو هم شروع به کار می‌کرد؛ اما امروزه برای روشن کردن و آغاز به حرکت با هر خودرویی که داشته باشید، باید استارت بزنید. حال ممکن است این عملیات با چرخاندن سوییچ انجام شود یا در ماشین‌های جدیدتر با فشردن دکمه‌ای موسوم به دکمه‌ استارت.

برق پشت امپر میاد استارت میخوره ولی روشن نمیشه | علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور | علت روشن نشدن پراید کاربراتوری در زمستان

مراحل استارتزدن خودرو

استارت خودرو ماشین چیست؟

استارت خوردن  خودرو یک موتور واکنش الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند و در واقع، وظیفه روشن ‌شدن موتور را بر عهده دارد. هنگامی‌که استارت می‌زنید، انرژی الکتریکی توسط باتری به موتور استارت منتقل می‌شود و چرخ‌دنده‌های استارت را به حرکت درمی‌آورد. در نهایت، حرکت دورانی چرخ‌دنده‌های استارت به موتور خودرو منتقل می‌شود تا موتور نیز آغاز به کار کند.

استارت خودرو از اجزای متفاوتی تشکیل‌ شده است که می‌توان به پوسته استارت، بالشتک‌ها، آرمیچر، زغال استارت، دنده استارت و… اشاره کرد. توجه داشته باشید که عملکرد نادرست هر کدام از اجزای استارت می‌تواند دلیلی بر استارت‌خوردن و روشن‌نشدن ماشین باشد.

 علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

همان‌طور که در ابتدا گفتیم در این مقاله می‌خواهیم استارت خوردن و روشن نشدن ماشین را بررسی کنیم که در آن خودرو استارت می‌خورد، اما پیستون‌های موتور از حرکت خودداری می‌کنند. این مسئله می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم

دکمه بازگشت به بالا