علمی و پزشکیکسب و کار استانها

پیلینگ آنزیمی چیست؟

سلول‌های پوست انسان همانند دیگر سلول‌های اعضای بدن همواره در حال تکثیر و رشد هستند. به مرور زمان برخی سلول‌ها می‌میرند و سلول‌های جدید جای آنها را می‌گیرند. علاوه بر این در طول شبانه روز آلودگی‌های بسیاری بر روی پوست انسان می‌نشینند و منافذ آن را می‌بندند. اگر این اتفاق ادامه پیدا کند پوست کدر می‌شود و سلامتی خود را از دست می‌دهد. اما جای نگرانی نیست؛ زیرا لایه بردار و پیلینگ آنزیمی برای حل این مشکل تولید شده‌اند تا پوست شما را احیا کند. در این مقاله شما به پاسخ پیلینگ آنزیمی چیست دست خواهید یافت.

انواع پیلینگ آنزیمی | بهترین پیلینگ آنزیمی | پیلینگ آنزیمی اف کازمتیک

آنزیم چیست؟

در توضیح پرسش آنزیم چیست باید گفت پروتئین‌هایی که عملکرد آنها به عنوان کاتالیزورهای بیولوژیکی است، آنزیم نامیده می‌شوند. این کاتالیزورها می‌توانند موجب سرعت واکنش‌های شیمیایی شوند. نوعی از مولکول‌ها امکان تاثیر پذیرفتن از آنزیم‌ها را دارند که آن مولکول‌ها با نام سوبسترا شناخته می‌شوند. اگر آنزیم بر روی سطحی عمل کند، بر روی آن بستر مولکول‌های مختلف به وجود می‌آورد که به آن‌ها محصول می‌گویند.

می‌توان گفت آنزیم‌ها باعث حیات سلول‌ها گردیده و آن هم موجب ادامه حیات انسان و موجودات می‌شوند. به همین دلیل وجود کاتالیز آنزیم برای سرعت گرفتن و به بهترین وجه ممکن پیش رفتن فرایندهای متابولیکی که در سلول‌ها وجود دارد، ضروری است؛ به گونه‌ای که بدون وجود کاتالیز آنزیم‌ها فرایندهای متابولیکی با مشکل مواجه می‌شوند. واکنش‌های بیوشیمیایی در مجموع ۵۰۰۰ نوع هستند و در تمام آن‌ها آنزیم‌ها در واقع کاتالیزور هستند.

حال که دانستید آنزیم چیست، می‌توانید لایه بردار آنزیمی را نیز بشناسید. حتما در ذهن شما این پرسش شکل می‌گیرد که لایه بردار آنزیمی چیست؟ یکی از محصولات بهداشتی و زیبایی پوست که تاثیرات شگفت انگیزی دارند، هستند. این محصولات می‌توانند در پاکسازی عمیق پوست موفق عمل کنند و باعث روشن‌تر شدن پوست شوند.

در ادامه پرسش لایه بردار آنزیمی و آنزیم تراپی پوست چیست باید گفت که با استفاده از لایه بردار آنزیمی می‌توان سلول‌های مرده‌ای که بر روی سطح پوست جمع شده‌اند را حذف کرد. بدین ترتیب پوست تمیزتر به نظر می‌رسد و بافت آن یک رنگ و یک دست می‌شود. همین موضوع باعث شده لایه بردارهای آنزیمی به عنوان محصولات احیا کننده شناخته شوند که پوست را بهبود بخشیده و آن را بازسازی می‌کند.

یکی دیگر از نتایج از بین بردن سلول‌های مرده پوست، فضا دادن به سلول‌های سالم برای رشد و تکثیر بیشتر است. بدین صورت لکه‌ها و اسکارهایی که بر روی پوست وجود دارند کم‌رنگ‌تر شده و پدیدار شدن علائم پیری پوست جلوگیری می‌شود. پوست‌هایی که دچار جوش و آکنه فعال هستند با استفاده از این محصول می‌تواند به درمان این مشکلات پوستی خود بپردازند. این لایه بردار می‌تواند پوست را کاملا پاک کرده و منافذ پوست را از سلول‌های مرده رهایی بخشد.

برای تولید این محصول از آنزیم‌هایی که از میوه‌ها به دست می‌آیند استفاده می‌شود. این آنزیم‌ها می‌توانند به طور کامل پوست را تغذیه کرده و موجب تقویت آن شوند. آنزیم‌هایی که در گیاه پاپایا وجود دارد در تولید لایه بردارهای آنزیمی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول در فرایند آنزیم تراپی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید در کلینیک‌های زیبایی از مزایای این فرایند برخوردار شوید و یا خود در منزل آن را اجرا کنید؛ البته این در صورتی است که شما در دوره‌های آموزش آنزیم تراپی پوست شرکت کرده باشید.

بهترین لایه بردار آنزیمی

تاثیرات فوق‌العاده‌ای که لایه بردار آنزیمی بر روی پوست افراد دارد، آن را به محصولی محبوب و پرکاربرد تبدیل کرده است. اگر شما نیز تمایل به خرید این محصول دارید بهتر است نگاهی به محصولات پرفروش و باکیفیت بیندازید و از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنید. می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

  • تولید در بسته‌های ۵۰ و ۱۰۰ گرمی
  • قابل استفاده برای تمامی پوست‌ها
  • حاوی آنزیم‌های گیاهی
  • قابلیت استفاده هم به صورت کلینیکال و هم به عنوان هوم کر

لایه بردار آنزیمی اکلادو با استفاده از محتویات آنزیمی که بر پایه گیاهان هستند تولید شده است. این محصول می‌تواند در فرایند آنزیم تراپی صورت مورد استفاده قرار گیرد و پوست شما را عمیقاً از تمام آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پاکسازی کند. لایه بردار آنزیمی اکلادو چربی‌های اضافه پوست را نیز از بین می‌برد و به پوست شما سلامتی، نرمی، لطافت و شادابی بیشتری هدیه می‌کند. این محصول بسیار با کیفیت بوده و از همین جهت مشتریان بسیاری دارد؛ به طوری که در روتین بسیاری از افراد گرفته است.

برای استفاده از لایه بردار آنزیمی اکلادو باید یک فوم سبک ساخت. بدین منظور کمی از پودر را با مقداری آب گرم که به صورت قطره قطره اضافه می‌شود مخلوط می‌کنیم. سپس پوست خود را کمی مرطوب کرده و با استفاده از براش مویی پوست صورت را آغشته به فوم به دست آمده می‌کنیم. سپس با ماساژ آرام دورانی راه لایه بردار برای رسیدن به تمام منافذ پوست را هموار می‌کنیم. بعد از آن باید برای یک دقیقه با استفاده از یک حوله گرم به صورت خود بخور مستقیم بدهید و در نهایت آن را بشویید.

محتویات شامل:

  • اسکوربیک اسید
  • پاپایا
  • بتایین
  • آلانتویین
  • آربوتین

اسکوربیک اسیدی که در این محصول به کار رفته خاصیت آنتی اکسیدان دارد. آنزیم پاپایا به عنوان پاک کننده به این لایه بردار افزوده شده است. بتایین کنترل کننده تعادل PH بوده، آربوتین مرطوب کننده و آلانتویین آرام بخش است. اگر مایل به خرید لایه بردار مذکور هستید، بهتر است آن را از فروشگاهی که نماینده فروش محصولات اکلادو است تهیه کنید. همان فروشگاه است و تمام محصولات این برند را در ایران عرضه می‌کند. این فروشگاه آنلاین امکان مشاهده مشخصات محصولات و ثبت سفارش آن‌ها به آسان‌ترین صورت ممکن را فراهم کرده است.

پیلینگ چیست؟

شاید تاکنون کلمه پیلینگ را شنیده باشید؛ اما پیلینگ چیست و به چه معناست؟ پیلینگ را می‌توان به معنای لایه برداری دانست که موجب جوان‌سازی پوست و از بین رفتن چین و چروک‌های سطحی پوست می‌شود. با استفاده از پیلینگ صورت می‌توان یک لایه از پوست را که تشکیل شده از سلول‌های مرده است به طور کامل برداشت. این گونه سلول‌های صورت تحریک می‌شوند و با تشکیل لایه جدید، موجب جوان‌سازی پوست شوند.

پیلینگ و می‌تواند برای عوامل متعددی مورد استفاده قرار بگیرد؛ به عنوان مثال با استفاده از لایه برداری می‌توان زبری پوست را درمان کرده، چین و چروک‌ها را از بین برده و رنگ پوست را تغییر داد. در صورتی که مرتب از پیلینگ و پاکسازی صورت استفاده شود دیگر نیازی به جراحی نیست و پس از مدتی پوست شما کاملاً نرم و صاف خواهد شد. در ادامه قصد داریم به این سوال که پیلینگ آنزیمی چیست و چه تاثیری بر روی پوست دارد، پاسخ دهیم.

انواع پیلینگ

حال که دانستید پیلینگ چیست می‌توانید با انواع آن نیز آشنا شوید. پیلینگ به دو دسته پیلینگ آنزیمی و پیلینگ شیمیایی تقسیم می‌شود. با به کار گیری یکی از دو انواع لایه برداری، سلول‌های مرده پوست از بین رفته و یک لایه پوست جدید و شاداب جای آن را می‌گیرد. این‌گونه چین و چروک‌های سطحی پوست نیز ناپدید شده و پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر خواهید داشت. در ادامه می‌خواهیم به پرسش‌های پیلینگ شیمیایی و پیلینگ آنزیمی چیست پاسخ دهیم.

در پاسخ به سوال پیلینگ آنزیمی چیست باید گفت پیلینگ آنزیمی یکی از انواع پیلینگ است که می‌‌تواند با رساندن مواد مغذی و آنزیم‌های میوه به پوست، آن را وادار کند سلول‌های مرده را جدا کرده و سلول‌های جدید بسازد. اغلب این آنزیم‌ها از میوه‌هایی همچون آلوئه‌ورا، آناناس و میوه‌های استوایی گرفته می‌شوند.

هنگامی که از پیلینگ آنزیمی استفاده می‌کنید میزان آکنه بر روی پوست شما کاهش پیدا کرده و پوست شفافیت و شادابی خود را دوباره به دست می‌آورد. می‌توان گفت اصلی‌ترین فایده پیلینگ آنزیمی باز کردن منافذ پوست است. هنگامی که منافذ پوست مسدود می‌شوند و سلول‌های مرده راه منافذ را می‌بندند، پوست شادابی و جوانی خود را از دست می‌دهد.

پیلینگ شیمیایی

حال که دانستید پیلینگ آنزیمی صورت چیست قصد داریم اطلاعاتی نیز درباره پیلینگ شیمیایی را با شما به اشتراک بگذاریم. پیلینگ شیمیایی که یکی از انواع پیلینگ صورت است جایگزینی برای جراحی‌های صورت محسوب می‌شود. پیلینگ شیمیایی دارای انواع مختلفی است. هر یک از انواع پیلینگ‌های شیمیایی با توجه به نوع پوست فرد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای پیلینگ شیمیایی از مواد شیمیایی همچون اسید گلیکولیک، سالیسیلیک اسید و اسید استیک استفاده می‌شود تا سلول‌های مرده پوست تعویض شده و جای آن‌ها را سلول‌های جدید بگیرند. لازم به ذکر است پس از آنکه از این روش استفاده شد فرد نباید خود را در معرض نور خورشید قرار دهد و باید با استفاده از از پوست خود مراقبت کند. برخی از فواید پیلینگ شیمیایی به عبارت زیر است.

  • کاهش آکنه و حل مشکل ملاسما
  • از بین رفتن کک و مک‌های پوست
  • درمان شل شدگی پوست
  • درمان چین و چروک‌های کوچک و سطحی
  • افزایش شادابی و جوانی پوست

تفاوت پیلینگ آنزیمی و پیلینگ شیمیایی

برای بسیاری از افراد سوال پیش می‌آید که تفاوت پیلینگ آنزیمی و پیلینگ شیمیایی در چیست؟ در جواب این سوال می‌توان گفت این دو نوع پیلینگ با یک دیگر تفاوت زیادی دارند. با دانستن اینکه پیلینگ شیمیایی و پیلینگ آنزیمی چیست می‌توان تفاوت آن‌ها را نیز متوجه شد.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت این دو را می‌توان میزان اثر بخشی بیشتر پیلینگ آنزیمی نسبت به پیلینگ شیمیایی دانست. تفاوت دیگر این دو نوع پیلینگ در آسانی اجرای آن دو بوده که این ویژگی در پلینگ آنزیمی بیشتر است؛ به طوری که افراد می‌توانند پیلینگ آنزیمی را در منزل نیز انجام دهند. البته پیلینگ شیمیایی نیز نسبت به نوع دیگر مزایایی دارد که آن تاثیر عمیق‌تر و حذف بیشتر آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست است.

نکات مهم در لایه برداری آنزیمی

برای اینکه بیشترین فایده را از لایه برداری آنزیمی ببرید بهتر است که نکاتی را بدانید. استفاده منظم از لایه بردار آنزیمی یکی از نکات بسیار مهم در فرایند استفاده از این محصول است. برای آنکه تاثیرات لایه بردار دوام بیشتری داشته باشد بهتر است هر هفته از لایه بردار استفاده شود. پس از اینکه پوست شما به وضعیت دلخواه رسید بهتر است درمان‌های آنزیمی به کلی کنار گذاشته نشوند و در بازده‌های زمانی خاص به مصرف برسند.

دانستید که پیلینگ آنزیمی چیست و چه فوایدی دارد. لایه بردار آنزیمی می‌تواند برای تمام افراد با هر نوع پوستی مفید باشد اما برخی پوست‌ها باید در مصرف آن دقت کنند. افرادی که پوست خشک و حساسی دارند باید توجه داشته باشند که میزان و دفعات استفاده از لایه بردارهای آنزیمی باید متناسب با شرایط پوستی آن‌ها باشد و در صورتی که علائم آسیب دیدن پوست پدیدار شود، مصرف آن را کاهش دهند.

با وجود تمام مزایا و قابلیت‌هایی که لایه بردار آنزیمی دارد بهتر است تمام مصرف کنندگان پیش از اینکه استفاده از آن را شروع کنند، با پزشک مشورت داشته باشند. پزشک می‌تواند پوست شما را معاینه کرده و با توجه به شرایط پوست نکاتی در رابطه با استفاده از محصول به شما ارائه کند. اگر قصد دارید فرایند پاکسازی را در منزل انجام دهید بهتر است پیش از آن در دوره‌های آموزش آنزیم تراپی پوست شرکت کنید.

جمع بندی

در این مقاله پاسخ پرسش لایه برداری یا پیلینگ آنزیمی چیست را بیان کردیم و به توضیح اهمیت آن را در حفظ سلامت پوست پرداختیم. به دلیل فوایدی که آنزیم برای پوست دارد لایه بردارهای آنزیمی تولید شده‌اند که می‌توانند تمام آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرند.

در ادامه مقاله بهترین لایه بردار آنزیمی را که تولید برند اکلادو است معرفی کردیم. سپس شما را با انواع پیلینگ و تفاوت آن‌ها آشنا کردیم. در نهایت نکات مهمی که باید حین استفاده از لایه بردار آنزی«لایه‌ بردار آنزیمی» یک محصول مخصوص زیبایی است که پوست را عمیقا پاک‌سازی می‌کند و سطحی‌ترین لایه پوست صورت را بهبود‌ می‌بخشد.

این محصول را به این دلیل لایه‌ بردار می‌نامند که سلول‌های مرده را از پوست جدا می‌کند. از طریق لایه برداری پوست صورت تمیزتر می‌شود و رنگ و بافتی یکنواخت‌تر به‌دست می‌آورد. به علاوه، این لایه‌ بردار با حذف سلول‌های مرده، رشد و تکثیر سلول‌های سالم و جدید را افزایش می‌دهد. این کار، سبب کم‌رنگ شدن رد زخم‌ها، لکه‌ها، علائم پیری زودرس و چروک‌ها می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا