عمومیکسب و کار استانها

دوربین عکاسی برای گوشی

پیشرفت چشمگیر دوربین عکاسی حرفه ای گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر موجب شده است تا توجه بسیاری از کاربران به قابلیت‌های حرفه‌ای آن‌ها جلب شود. اگرچه معمولاً اپ‌های پیش‌فرض دوربین در محصولات سازندگان مختلف می‌توانند بهترین نتیجه را رقم بزنند، اما کنترل چندانی روی تنظیمات در حین تصویربرداری فراهم نمی‌سازند. به همین دلیل علاقه‌مندان به این حوزه ترجیح می‌دهند به سراغ سایر عناوین موجود بروند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از عناوینی که می‌توانند لقب بهترین برنامه عکاسی حرفه ای در موبایل را یدک بکشند، معرفی کنیم.

معرفی بهترین برنامه عکاسی حرفه ای اندروید و آیفون

سازندگان گوشی‌های هوشمند مثل اپل و سامسونگ در سال‌های گذشته سعی داشته‌اند با افزایش تعداد لنزها و استفاده از سخت افزار پیشرفته‌تر، قابلیت‌های مرتبط با تصویربرداری در محصولات خود را بهبود ببخشند. اما در دنیای عکاسی موبایل، سخت افزار تنها عامل تعیین‌کننده کیفیت خروجی نیست و پردازش نرم افزاری هم نقش اساسی در این میان بازی می‌کنند. گوگل با استفاده از همین رویکرد تلاش کرده است در سری پیکسل خود از هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت تصاویر استفاده نماید. باید در نظر داشت که در اغلب موارد، ویژگی‌های نرم افزاری تنها در اپ پیش‌فرض دوربین دستگاه قابل استفاده است و نمی‌توان از آن‌ها در سایر برنامه‌ها بهره گرفت؛ در نتیجه اگر وابستگی زیادی به امکانات گفته شده دارید، بهتر است به سراغ عناوین دیگر برای تصویربرداری در موبایل نروید.

کنترل بیشتر روی تنظیمات مرتبط با عکاسی یکی از دلایل اصلی مهاجرت کاربران به سوی اپ‌های غیررسمی تصویربرداری است. البته در این زمینه شرایط کمی برای دارندگان محصولات اپل خوشایندتر است؛ زیرا تعداد کمتر دستگاه‌های مبتنی بر iOS موجب شده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند آسان‌تر اقدام به تست اپ‌های خود نمایند. در سوی دیگر طیف عظیمی از دستگاه‌های اندرویدی را شامل هستیم که امکان آزمایش عملکرد هر برنامه به صورت مجزا روی آن‌ها از طرف توسعه‌دهنده وجود ندارد؛ اما اگر با اپلیکیشنی به مشکل برخورد کردید، احتمالاً می‌توانید از جایگزین‌های مشابه متعددی بهره‌مند شوید. با در نظر گرفتن این نکات، به سراغ معرفی بهترین برنامه های عکاسی حرفه ای خواهیم رفت.

بیشتر افراد فتوشاپ را به عنوان نرم افزاری قدرتمند جهت ویرایش تصاویر می‌شناسند؛ اما نسخه مخصوص موبایل این برنامه دارای یک دوربین مستقل هم هست که امکانات قابل قبولی را در خود جای داده است. البته دوربین فتوشاپ را نمی‌توان به عنوان بهترین برنامه عکاسی حرفه ای در موبایل محسوب کرد؛ ولی قابلیت‌هایی مثل تایمر، کنترل فلش، تغییر ابعاد تصویر در آن به چشم می‌خورد و به طور کلی بیشتر برای فعالان در شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد.

نقطه قوت دوربین فتوشاپ، فیلترهای آن است که می‌توان از آن‌ها برای جلوه بخشیدن به تصویر خروجی بهره گرفت. همچنین ابزارهای ویرایش پس از عکسبرداری هم می‌توانند به کاربران کمک کنند تا نتیجه مطلوب‌تری را در اختیار داشته باشند. متاسفانه پشتیبانی فتوشاپ در اندروید به دستگاه‌های محدودی خلاصه می‌شود و ممکن است برخی افراد هنگام نصب آن با مشکل مواجه شوند. دوربین فتوشاپ تنظیمات مناسبی هم برای تصاویر پرتره مثل روشنایی چهره و میزان بوکه ارائه می‌کند.

۹. برنامه ادوبی لایت  روم

در داخل برنامه لایت روم فیلترهای متنوعی وجود دارند که دو فیلتر سیاه و سفید آن برای ثبت عکس‌های مونوکروم بسیار ایده‌آل هستند. همچنین نباید از جامعه کاربری بزرگ لایت روم غافل شویم که به صورت مداوم در حال به اشتراک‌گذاری تصاویر خود با دیگران هستند و می‌توانند الهام‌بخش عکاسان تازه‌کار باشند. با این حال نباید فراموش کرد این عنوان بیشتر برای ویرایش‌های پس از تصویربرداری مناسب است و انعطاف سایر گزینه‌های موجود در لیست را ندارد.

۱۵. برنامه عکاسی حرفه ای Proshot

تنها ممکن است در ابتدا کمی به دلیل شلوغی رابط کاربری گیج شوید اما آزمون و خطا می‌تواند این مشکل را برطرف سازد. در هنگام تصویربرداری با توجه به میزان کنترل مورد نیاز می‌توان میان حالت‌های مختلف از جمله خودکار، دستی و… جابه‌جا شد. حالت‌های سفارشی هم برای ذخیره تنظیمات دلخواه کاربر و شخصی‌سازی آن‌ها در نظر گرفته شده است که می‌توانید ایزو، سرعت شاتر و تعادل سفید مورد نظر در آن‌ها را تعریف نمایید.

دانلود اپلیکیشن Proshot

۱۷. برنامه Filmic Pro

اپلیکیشن Filmic Pro در میان جدیدترین عناوین منتشر شده برای موبایل قرار دارد که قیمت نسبتا زیادی هم در مقایسه با رقبای خود دارد. توسعه‌دهنده اپ سعی کرده است که برای توجیه این قیمت بالا، ویژگی منحصربه‌فردی در زمینه کنترل دستی تنظیمات را فراهم سازد؛ برای مثال می‌توان به اسلایدر اختصاصی برای فوکوس و اکسپوژر، ماتریکس تعادل سفید و منحنی کنترل گاما اشاره نمود.

برنامه Filmic Pro در ابتدای عرضه نتوانست انتظارها را برآورده کند؛ اما به نظر می‌رسد که با گذشت زمان درحال بهبود است و نظرات کاربران در آن اعمال می‌شود. بدون شک پرداخت چنین مبلغی برای اغلب افراد ساکن ایران توجیه ندارد؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم با جستجوی نام آن در منابع غیر رسمی، به سراغ نسخه رایگان بگردید.

دانلود برنامه Filmic Pro

۲۰. برنامه FiLMiC Firstlight

دانلود برنامه FiLMiC Firstlight

برنامه دوربین زیبا کننده چهره | برنامه عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای | بهترین برنامه عکاسی حرفه ای آندروید

سوالات متداول درباره بهترین برنامه عکآیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس اپل

انتخاب ما برای بهترین گوشی عکاسی و فیلم‌برداری در حال حاضر «» و «» اپل است که نسبت به مدل استاندارد، تفاوت‌های چشمگیری در بخش دوربین‌های خود دارند. این گوشی‌های لوکس با صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی، تراشه‌ی قدرتمند، شارژدهی عالی و عملکرد بسیار رضایت‌بخش دوربین، یکی از کامل‌ترین گوشی‌های بازار هستند و بدون شک تجربه فوق‌العاده‌ای را دراختیار دوستداران عکاسی و فیلم‌برداری قرار می‌دهند.

هر دو مدل آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و اولتراواید ساخت سونی به همراه یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال OIS با زوم اپتیکال ۳ برابری استفاده می‌کند. یکی دیگر از برتری‌های این‌ دو مدل نسبت به گذشته، اضافه‌شدن پشتیبانی از Night Mode به دوربین تله‌فوتوی آن‌ها است.

سیستم لرزش‌گیر تصویر در دوربین اصلی به‌جای لنز در این ، روی حسگر قرار گرفته است و دوربین از ۱۰۰ درصد پیکسل‌های حسگر برای سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند. به‌گفته‌ی اپل، آیفون‌های حرفه‌ای این شرکت با ترکیب حسگر بزرگ‌تر و دیافراگم گشوده‌تر، تا ۲٫۲ برابر نور بیشتری نسبت به گذشته جذب می‌کند و بدین‌ترتیب، عملکرد بهتری در محیط‌های کم‌نور دارد.

دوربین اولتراواید آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از فوکوس خودکار تشخیص فاز برای عکاسی ماکرو از فاصله‌ی بسیار نزدیک ۲ سانتی‌متری استفاده می‌کند و حالا علاقه‌مندان آیفون می‌توانند پابه‌پای کاربران اندروید، عکس‌ها و ویدئوهای ماکروی بسیار جذابی بگیرند. افزایش گشودگی دیافراگم دوربین اولتراواید نیز باعث شده است تا آیفون ۱۳ پرو تا ۹۲ درصد جذب نور بیشتری داشته باشد و تصاویر ۱۲۰ درجه با جزئیات بیشتری را در محیط‌های کم‌نور ثبت کند.

همانند آیفون ۱۳، مدل‌های پرو نیز به الگوریتم‌های پردازش تصویر‌ فوق‌العاده‌ای مجهز شده که نظیر آن‌ها را به سختی می‌توان در نمونه‌ها رقیب یافت. پیش‌تر در عملکرد الگوریتم‌های پردازش تصویر‌ را چنین توصیف کردیم:

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از قابلیت فیلم‌برداری ProRes پشتیبانی می‌کنند که برای تدوین‌گران، قابلیت بسیار جذابی است؛ البته توجه داشته باشید برای فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه حداقل باید مدل ۲۵۶ گیگابایتی دو محصول را خریداری کنید.

مدل آیفون ۱۳ پرو مکس به‌طور کلی تنها دو فرق عمده با مدل ۱۳ پرو دارد که شامل صفحه نمایش بزرگ‌تر و باتری حجیم‌تر می‌شود. ازاین‌رو اگر شارژردهی طولانی‌تر درحین عکاسی و فیلم‌برداری برایتان از اهمیت خاصی برخوردار است، خرید مدل پرو مکس را پیشنهاد می‌کنیم.

منبع: youtube.com

 

دکمه بازگشت به بالا