علمی و پزشکیکسب و کار استانها

بهترین نهال گردو ویژه خرید جهت سرمایه گذاری بلند مدت

کشاورزانی که می‌خواهند یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت را تجربه کنند باید به فکر احداث باغ گردو باشند، چون طول عمر مفید باغ گردو حداقل ۸۰ سال بوده و گاهاً به ۱۵۰ و ۲۰۰ سال نیز می‌رسد، شاید شما در روستاهای اطرافتان باغات گردو را بشناسید که از پدران به پسران به ارث رسیده است، اگر نژاد گردو را به خوبی شناسایی کرده و مراحل احداث باغ را طبق اصول و قواعد طی کنید یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت را تجربه خواهید کرد که فرزندان شما نیز از آن سود خواهند برد، در ادامه همراه ما باشید تا بهترین نهال گردو ویژه خرید جهت سرمایه‌گذاری بلند مدت را به شما معرفی کنیم.

انواع نهال گردو | بهترین گردو ایران | بهترین گردوی جهان

المان‌های مهم در خرید نهال گردو چیست؟

یک کشاورز برای خرید نهال گردو باید فاکتورها و المان‌هایی را رعایت کند، در مرحله نخست یک کشاورز به هنگام خرید نهال گردو حتماً به خصوصیات ظاهری آن توجه داشته باشد بهترین نهال گردو با کیفیت خصوصیات ظاهری زیر را دارد:

  1. درخت گردو خریداری شده باید ۱ تا ۲ سال عمر داشته باشد درختان زیر یکسال و  بالای ۲ سال برای کاشت در محوطه باغ مناسب نیستند چون سازگاری کمتری با محیط از خود نشان می‌دهند.
  2. نهال گردو خریداری شده باید یک تنه و یک شاخه راست قامت باشد، از خرید نهال‌هایی که به صورت دو شاخه رشد کرده‌اند و یا دچار خمیدگی شده‌اند اجتناب کنید.
  3. برای احداث باغ تجاری و مدل که تعداد درختان زیاد است خرید بهترین نهال گردو ریشه لخت بهتر و اقتصادی‌تر از نهال گلدانی است.
  4. به هنگام خرید نهال گردو و کاشت آن در فضای باغ حتماً ریشه درختان را مورد بررسی قرار دهید، هیچگونه سیاه شدگی، کپک زدگی یا حشرات کوچک بر روی ریشه وجود نداشته باشد.
  5. به محل پیوند نهال گردو ژنوتیپ نگاه کنید، محل پیوند یکدست بوده و برآمدگی یا خمیدگی وجود نداشته باشد، همچنین محل پیوند باید به گونه‌ای باشد که بعد از کاشت در زمین ۱۵ الی ۲۰ سانتی‌متر از سطح زمین فاصله داشته باشد.
  6. اگر نهال گردو را به صورت غیر حضوری و آنلاین خریداری کرده‌اید، نسبت به شناسه‌دار بودن نهال گردو اطمینان داشته باشید چون در شناسه این نهال‌ها تمامی اطلاعات مربوط به درختان گردو ثبت شده است.
  7. به هنگام کاشت نهال گردو به پوسته نهال جوان کاملاً دقت کنید تا دچار شکاف و سوراخ‌های ریز نباشد، هیچگونه لاوی بر روی تنه و شاخه آن وجود نداشته باشد، این درختان بیمار هستند و کاشت آن باعث همه‌گیری بیماری در باغ گردو خواهد شد.

انواع نهال گردو | بهترین گردو ایران | بهترین گردوی جهان

نهال کاشته شده اگر با محیط سازگاری داشته باشد یک یا دو ماه پس از کاشت شروع به تغییر و رشد می‌کند، اگر هیچگونه تغییری در نهال جوان مشاهده نکردید مطمئناً نهال خریداری شده بی‌کیفیت بوده یا عوامل بازدارنده در محیط باغ شما وجود دارد، پس با مهندسین نهالستان در تماس باشید تا آنها مشاوره و آگاهی لازم را در این مورد ارائه دهند، معمولاً نهالستان‌های مجوزدار و با اعتبار مانند نهالستان پالیز نهال برای رفاه حال مشتریان خود مشاوره پس از فروش و تخصصی خود را به صورت رایگان و بدون دریافت هزینه انجام می‌دهد.

ویژگی‌های بهترین نهال گردو چیست؟

با اینکه یکی از فاکتورهای مهم برای خرید نهال گردو قیمت نهال گردو است، ولی مهندسین نهالستان توصیه می‌کنند به هنگام خرید نهال گردو ویژگی‌های تجاری آن را در نظر بگیرید برای درک بهتر موضوع نکات زیر را رعایت کنید:

  1. میزان باردهی نهال گردو برای باغات حرفه‌ای و مدرن مهم است، شما باید بدانید نهالی که خریداری می‌کنید در یک هکتار چند تن گردوی خشک با کیفیت و مرغوب تولید می‌کند.
  2. طول عمر نهال گردو یک فاکتور مهم در خرید نهال گردو محسوب می‌شود، برای حفظ سرمایه خود درختانی را خریداری کنید که حتی در شرایط نامساعد ۸۰ الی ۹۰ سال عمر و باردهی اقتصادی داشته باشند.
  3. یک کشاورز به هنگام احداث باغ گردو باید اطلاعات کاملی در مورد پایه نهال گردو به دست بیاورید، درختان گردو بر پایه ژنوتیپ بهترین نوع برای کاشت در باغات تجاری محسوب می‌شود.
  4. نهال گردوی خریداری شده باید با اکوسیستم منطقه شما سازگاری داشته باشد، البته هر چه درخت گردو دیرگل‌تر باشد و همان اندازه کیفیت بیشتری خواهد داشت چون درختان دیر گل مانند نهال گردو ژنوتیپ ۹ اواخر فروردین ماه شکوفه دهی خود را آغاز می‌کنند که تمامی تغییرات جوی به پایان رسیده و هیچ صدمه‌ای به شکوفه‌ها وارد نمی‌شود.
  5. از دیگر موارد مهم برای انتخاب بهترین نهال گردو ارتفاع آن است امروز باورها تغییر پیدا کرده است درختان پایه کوتاه که رشد جانبی دارند باردهی بیشتری نسبت به درختان پایه بلند دارند، همچنین رسیدگی به درختان پایه کوتاه بسیار راحت‌تر و کم هزینه‌تر است، علاوه بر آن فاصله‌ای که برای کاشت نهال گردو در نظر می‌گیرند تنها ۶ متر است، یعنی شما در یک هکتار زمین می‌توانید حداقل ۲۸۰ اصل نهال گردو را کاشت کنید.

انواع نهال گردو | بهترین گردو ایران | بهترین گردوی جهان

کلام آخر

اگر به عنوان یک کشاور تجربه کافی در زمینه احداث باغ تجاری و مدرن گردو ندارید به سایت اینترنتی و تخصصی پاریس نهال مراجعه کرده و با کارشناسان نهالستان در ارتباط باشید، همچنین در این سایت مقالات علمی در مورد انواع نهال گردو سازگار با مناطق مختلف کشور، آموزش سمپاشی، اصول کوددهی، قواعد آبیاری، نحوه کاشت نهال گردو درج شده است، با مطالعه این مقالات می‌توانید اطلاعات خود را در زمینه احداث باغ گردو افزایش دهید و با دریافت کاتالوگ آخرین تغییرات قیمت نهال گردو را بدانید.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393

دکمه بازگشت به بالا