عمومیکسب و کار استانها

اسم چوب بیلیارد چیست

اصطلاحات بیلیارد و اسنوکر؛ کامل و خلاصه

بیلیارد و اسنوکر به همراه تمامی قوانین و تجهیزاتی که برای اجرای بازی‌ها ضروری هستند و پیشینه‌ای که به چندین قرن می‌رسد، به ایران وارد شدند. از همین رو، اصطلاحات پر‌شماری دارند که اکثرا در زبان فارسی معادلی پیدا نکردند. با گذر زمان و اضافه شدن بر تجهیزات و قوانینی که چگونگی اجرای بازی‌ها را دچار تغییر می‌کرد، به تدریج بر اصطلاحات بیلیارد و اسنوکر اضافه شد و استفاده از اصطلاحات لاتین بین بازیکنان ایرانی رواج پیدا کرد. در این مقاله ضروری‌ترین اصطلاحات بیلیارد و اسنوکر را بررسی کرده‌ایم تا مطالعه‌ی آن‌ها منجر به آشنایی بیشتر شما و تجربه‌ای بهتر از این بازی‌ها شود.

تفاوت بیلیارد و اسنوکر

در ابتدا بهتر است تا انواع مختلف بازی‌ها را بررسی کنیم و به تفاوت‌های موجود در بین آن‌ها اشاره کنیم. بیلیارد و اسنوکر جزء لغاتی هستند که با ظاهری لاتین در بین بازیکنان رواج دارند و توانایی هر بازیکن در تفکیک این دو لغت، امری ضروری‌ست.

چوب بازی بیلیارد خوب چه مشخصاتی دارد؟

در وهله اول یک چوب خوب باید ری اکشن مناسبی داشته باشد. بدین معنی که چوب باید در ضربات مشابه یکدیگر، عملکرد یکسانی از خود نشان دهد و به طور خلاصه غیر قابل پیش بینی نباشد. بازیکنان در هنگام بازی از تکنیک های خاصی برای پاکت کردن و توپ گرفتن استفاده میکنند و اینجاست که یک چوب استاندارد به کمک آنها آمده و با اعتماد به آن میتوانند از تکنیک خود نهایت استفاده را ببرند.

اسم توپ های بیلیارد | اسم چوب بیلیارد به فارسی | اسم سوراخ های بیلیارد

توپ بیلیارد مناسب اشخاصی هست که یک عدد از توپ هاشون گم شده یا آسیب دیده یا…. و برای این که نیاز نباشه یک دست کامل تهیه کنند.میتوانند براساس نیاز شماره توپ خود را ثبت کنند و همان یک عدد را تهیه بکنند

بهترین نوع چوب بکار رفته در بیلیارد چیست؟

برای یک چوب بیلیارد حرفه ای معمولا استفاده از چوب درخت افرا که در انگلیسی (maple)نام دارد بهترین گزینه است. اما باید توجه داشته باشید که چوب این درخت نیز درجه بندی دارد و برای مثال میتوان گفت افرا شمال کشور کانادا از مرغوب ترین ها در دنیاست که معمولا توسط کمپانی ها استفاده می شود.

پس حتما هنکام انتخاب و خرید چوب بیلیارد حرفه ای و شخصی از جنس چوب مطلع شوید و با در نظر گرفتن قیمت از بهترین مارک های چوب بیلیارد استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا