علمی و پزشکیکسب و کار استانها

کیسه نایلکس دسته رکابی چیست؟ | کاربردها و نحوه تولید

نایلون رکابی چیست؟

نایلون رکابی نوعی فیلم پلی اتیلنی شناخته می‌شود که با وجود دسته‌های رکابی حمل محصولات را با سهولت بیشتری همراه می‌کند. علت نامگذاری این نایلون تشابه دسته آن به لباس رکابی است. این نوع نایلون با مقاومت ضربه‌ای و شیمیایی بالا در برابر شرایط مختلف دوام می‌آورد که اینش امر از چالش‌های حمل کالا می‌کاهد.

کاربرد بالا این نوع نایلون باعث شده است که تولیدکنندگان بسیاری وارد این حوزه شوند و از روش‌های مختلفی برای تولید نایلون دسته رکابی استفاده کنند. بنابراین می‌توان گفت که نایلون دسته رکابی انواع متفاوتی دارد و گاه می‌توان آن‌ها را به صورت سفارشی نیز تهیه کرد. معمولا وابسته به کاربرد نایلون رکابی مشخصات فیزیکی آن چون ابعاد، ضخامت، تعداد لایه، نوع اتصال دسته و… متفاوت است که باید از استانداردهای کافی برخوردار باشد.

انواع پلاستیک های نایلکسی | قیمت نایلکس رکابی عمده | قیمت نایلون در کارخانه

انواع نایلون رکابی

نایلون دسته رکابی با توجه به ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی در دسته‌های مختلف دسته بندی می‌شود. به طور کلی پلاستیک‌های دسته رکابی در دو حالت نایلون و نایلکس در بازار موجود هستند که نایلون با بافت نرم و سبک انعطاف پذیری بیشتری دارد. در مقابل نایلکس سنگین و خشک است. نایلون رکابی در رنگ‌های مختلف به هر دو حالت کدر و شفاف تهیه می‌شود.

نایلون به دلیل وزن سبک کاربرد بالایی در استفاده روزمره دارد و پاسخگو گستره وسیعی از نیازهای حمل محصولات است. انواع نایلون رکابی با توجه به ضخامت، سایزبندی، تعداد لایه و… قابل سفارش هستند که مصرف کنندگان می‌توانند با در نظر گرفتن نیازهای خود نسبت به تهیه نوع مناسب این نایلون اقدام نمایند. سایزبندی معمول نایلون دسته رکابی ۲۵*۳۵، ۳۰*۴۰، ۳۷*۴۷ تا ۶۵*۷۵ است که در وزن‌های ۱ تا ۱۰ کیلوگرم به مشتری عرضه می‌شود. انواع نایلون رکابی بغل کاست به دلیل وجود سایز ۷ تا ۹ سانتی‌متر بیشتر از ابعاد اصلی نایلون، امکان نگهداری حجم بالاتری از کالا را در خود دارند.

ویژگی‌ها و مزایا نایلون رکابی

انواع پلاستیک های نایلکسی | قیمت نایلکس رکابی عمده | قیمت نایلون در کارخانه

نایلون دسته رکابی به عنوان یکی از انواع نایلون‌های حمل کالا، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که باعث سهولت فرایند حمل محصولات تولیدی می‌شود. از ویژگی‌های این نایلون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وجود دسته مقاوم با تحمل وزن بالا
  • انعطاف پذیری و وزن سبک نایلون
  • ضخامت کافی و جلوگیری از سوراخ شدن
  • امکان حمل حجم زیادی از محصولات
  • قابلیت چاپ پذیری
  • هزینه تولید پایین
  • امکان سفارشی سازی

نایلون رکابی با وجود مزایا نام برده شده و قیمت پایین، صرفه اقتصادی زیادی برای تولیدکنندگان و فروشندگان کالا به همراه دارد که ضمن ارائه محصولات به مشتری، به حمل آسان آن و محافظت از کالا در برابر عوامل مختلف کمک می‌شود.

چاپ نایلون دسته رکابی

امروزه از روش‌های مختلفی برای برندسازی و تبلیغات استفاده می‌شود که چاپ بر روی نایلون یکی از انواع پرکاربرد آن است. چاپ لوگو، اطلاعات و طرح دلخواه بر روی نایلون تاثیر بسیاری بر جلب اعتماد و رضایت مشتری دارد که این اطلاعات بر میزان فروش کالا نیز تاثیر می‌گذارد. همچنین استفاده و حمل این نایلون‌ها در سطح شهر توسط مشتریان، خود نوعی تبلیغات است که باعث خاطرنشان شدن لوگو و برند بر ذهن مخاطبان می‌شود.

روش‌های مختلفی برای چاپ طرح روی نایلون رکابی وجود دارد که وابسته به شیوه چاپ و هزینه آن، کیفیت متفاوتی دارند. البته نکات اشاره شده برای چاپ نایلون به صورت چاپ اختصاصی با مشخصات مغازه و برند است. نوع دیگری از چاپ نایلون وجود دارد که به صورت عمومی انجام می‌شود و در تعداد بالا برای استفاده همگان در دسترس قرار می‌گیرد. استفاده از نایلون رکابی چاپی در جنس باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در صورت مقاوم بودن نایلون، طول عمر آن بیشتر است و مورد استفاده چندباره مصرف کننده قرار می‌گیرد که در این حالت نایلون در معرض مخاطبین بیشتری قرار می‌گیرد.

قیمت نایلون رکابی

در تعیین قیمت نایلون رکابی عوامل مختلفی تاثیر می‌گذارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، مواد اولیه و جنس نایلون است. نایلون رکابی در درجه بندی متفاوتی تولید می‌شود که به طور کلی از مواد نو و بازیافتی هستند. نایلون رکابی با مواد درجه یک کیفیت بالاتری دارد و با مقاومت کافی در برابر ضربه مدت زمان زیادی عمر می‌کند. همچنین این نایلون از نظر بهداشتی وضعیت مناسبی دارد و در تماس با محصولات حساس آسیبی ایجاد نمی‌کند. در مقابل نایلون‌های درجه دو و سه از مواد بازیافتی، معمولا از ضعف بیشتری برخوردار هستند و مقاومت کافی ندارند.

انواع پلاستیک های نایلکسی | قیمت نایلکس رکابی عمده | قیمت نایلون در کارخانه

البته برای تولید این نوع نایلون می‌توان از مستربچ برای بهبود خواص آن نیز استفاده نمود. به طور کلی نایلون‌های تولید شده از مواد درجه یک با کیفیت بالاتر، قیمت بیشتری هم دارند. از دیگر عوامل موثر بر قیمت نایلون رکابی، مشخصات فیزیکی آن چون ابعاد، ضخامت، تعداد لایه و… است که هر چه نایلون بزرگتر و ضخامت بیشتری داشته باشد، قیمت آن افزایش می‌یابد. در خرید یا سفارش نایلون دسته رکابی باید به قابلیت چاپ پذیری نایلون و شیوه برخورداری از مزیت تبلیغات با این روش نیز توجه شود که توصیه می‌شود با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، شیوه مناسب چاپ بر روی نایلون انتخاب شود.

جمع بندی

نایلون رکابی نوعی نایلون حمل کالا است که با وجود مقاومت کافی دسته آن و توان تحمل وزن بالا، می‌تواند به سهولت فرایند جابه‌جایی محصولات کمک زیادی کند. این نایلون ویژگی‌ها و مزایا بسیاری به همراه دارد که در این مطلب اشاره شد. همچنین نایلون دسته رکابی با قابلیت سفارشی سازی، امکان تهیه نمونه‌ای متناسب با نیاز مشتری را می‌دهد که ضمن حمل ایمن محصولات، می‌تواند جنبه تبلیغاتی هم داشته باشد.

منبع: اقتصاد آفرین

دکمه بازگشت به بالا