کسب و کار استانها

چراغ اداری توکار چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چراغ اداری توکار چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نورپردازی و نورپردازی منازل و ساختمان ها یکی از مهم ترین و اساسی ترین نکاتی است که در طراحی مطرح می شود. برای نورپردازی اولیه که فضای زندگی شما را بهبود می بخشد، باید از عناصری استفاده کنید که در نهایت زیبا و کاربردی هستند. لامپ های دست دوم یکی از پرمصرف ترین محصولات روشنایی هستند که در این مقاله از ثامن به بررسی ویژگی های آنها می پردازیم.

نور ساختاریافته چیست؟

چراغ‌های فرورفته در سقف، لامپ‌هایی که در سطوح و دیوارها تعبیه می‌شوند، عموماً مخفی بوده و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با سایر محصولات نورپردازی سازگار بوده و به خوبی متناسب باشند. این نوع چراغ ها شامل یک لامپ، یک قاب و یک محفظه دسته است و برای نصب آنها به سیم کشی زیادی نیاز است.

چراغ ها در ابعاد و اندازه های مختلف و در اشکال مختلف تولید می شوند و هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. این نوع لامپ ها طول عمر بالایی دارند و نوری یکنواخت و درخشان را برای شما به ارمغان می آورند. عمده استفاده از چراغ های توکار در سقف های کاذب است اما در راهروها، بیمارستان ها، آسانسورها و … نیز کاربرد دارند.

منبع نور یکپارچه

چراغ های توکار از نظر طراحی انعطاف پذیر هستند و تقریبا با تمام محصولات نورپردازی هماهنگی راحت ایجاد می کنند. این لامپ ها نور باکیفیت و در عین حال طول عمر بالایی دارند. اما مصرف برق پایینی دارد و بازده خوبی دارد.

طیف گسترده ای از رنگ های لامپ توکار وجود دارد و با بسیاری از نرم افزارها سازگار است که استفاده و استفاده از آن را در طراحی دکوراسیون داخلی آسان می کند.

چراغ های توکار انتخاب مناسبی برای سقف های باریک و خانه های کوچک خواهند بود زیرا نور خوب و کنترل خوبی دارند.

چراغ اداری توکار چیست و چه کاربردهایی دارد؟
چراغ اداری توکار چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انواع چراغ ها

نورپردازی داخلی را می توان به دسته های مختلفی تقسیم کرد که در ادامه به اختصار به موارد زیر اشاره می کنیم.

چراغ توکار SMD

نور طاقچه COB

چراغ های سقفی ال ای دی

نحوه نگهداری لامپ توکار

همانطور که قبلا ذکر شد، چراغ های فرورفته طول عمر بالایی دارند و در صورت نصب صحیح نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند. اما در برخی موارد ممکن است با اتصالات شل و از دست دادن نور مواجه شوید. بهتر است هر از گاهی لامپ را تمیز کرده و محل اتصال و محفظه آن را چک کنید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

دکمه بازگشت به بالا