برای کبد چرب چی بخوریم

افزایش ذخایر چربی در سلول های کبد را کبد چرب می گویند. که مشکلات زیادی را برای سلامتی انسان ایجاد می کند. این به این دلیل است که سلامت کبد شما به رژیم غذایی شما بستگی دارد. برای این بیماری باید توصیه های تغذیه ای را رعایت کنید. غذاهای خاصی را در رژیم غذایی خود بگنجانید و برخی دیگر را حذف کنید. آیا می دانید این غذاها چیست؟ چگونه باید رژیم غذایی مناسب برای این بیماری بخوریم؟ در این مقاله از سایت امروزه با ما همراه باشید تا به شما توضیح دهیم برای کبد چرب چه بخوریم.

رژیم غذایی کبد چرب

اگر شما هم بیمار مبتلا به کبد چرب هستید، با پزشک خود درباره درمان کبد چرب مشورت کنید تا رژیم غذایی مناسب برای شما تعیین کند. از پزشک خود بپرسید که با کبد چرب چه بخورید و چه نخورید. شما را راهنمایی می کند که کدام غذاها برای سلامت کبد مفید و کدام مضر هستند. او ممکن است شما را به یک متخصص تغذیه معرفی کند. به طور کلی، پزشک از شما می خواهد که موارد زیر را انجام دهید:

غذاهای پر از چربی، شکر و نمک نخورید.

از غذاهای سرخ شده و فست فود خودداری کنید.

بسته به شرایط خود از نوشیدن الکل خودداری کنید.

داشتن یک رژیم غذایی مغذی؛ بنابراین غذای خود را از بین تمام گروه های غذایی انتخاب کنید: گوشت و لوبیا، میوه، شیر و چربی، سبزیجات و غلات.

نوشیدن مقدار زیادی آب؛ زیرا علاوه بر بهبود عملکرد کبد، از کم آبی بدن شما جلوگیری می کند.

صرف نظر از نکات ذکر شده، رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از انواع رژیم کبد چرب است که به این بیماران توصیه می کنیم. رژیم غذایی مدیترانه ای همه چیزهایی را دارد که یک بیمار مبتلا به بیماری کبد چرب باید بخورد. این یعنی میوه و سبزیجات بیشتر، غلات کامل، آجیل و لوبیا، گوشت بدون چربی، گوشت قرمز کمتر، شیرینی و شکر کمتر.

در صورت کبد چرب چه بخوریم؟

بیماران مبتلا به کبد چرب باید به رژیم غذایی توجه کنند. حال سوال اینجاست که با کبد چرب چه بخوریم یا نخوریم؟ به یاد داشته باشید که هیچ غذایی حذف نمی شود، اما باید در وعده صبحانه، ناهار و شام از مصرف برخی غذاها اجتناب کنید. در این قسمت به شما می گوییم با کبد چرب چه بخورید.

ماهی و صدف

میوه

غلات کامل

لوبیا

روغن زیتون

سبزیجات

آووکادو

لوبیا

قهوه

لوبیا و نخود

بلغور جو دوسر

زردچوبه

دانه های آفتابگردان

کلم بروکلی

چای سبز

بادام زمینی

شیر و لبنیات کم چرب

شنبلیله دشمن کبد چرب است.

کبد چرب

بسیاری از این بیماران به دنبال درمان سنتی برای کبد چرب و درمان سینوزیت هستند. گکشیر قطعا یکی از بهترین گزینه ها برای پاسخ به این سوال است. اگر شنیدید که خامه ترش دشمن کبد چرب است تعجب نکنید. زیرا خاصیت سم زدایی دارد و کبد را پاکسازی می کند. کافی است جوشانده کاکسیر درست کنید و ناشتا بخورید.

برای کبد چرب چه چیزی نخوریم؟

علاوه بر آنچه می توانید با کبد چرب بخورید، باید بدانید چه غذاهایی ممنوع است. به خصوص در ناهار با کبد چرب و شام با کبد چرب نباید هیچ غذایی بخورید. علاوه بر ترک الکل، باید غذاهای خاصی را از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید. بیشتر اینها قند خون را بالا می برند یا باعث افزایش وزن می شوند، بنابراین برای کبد چرب مفید نیستند. این شامل:

الکل

متشکرم

غذای سرخ شده

نمک زیاد

نان سفید، برنج و پاستا

گوشت قرمز

اما تو را پیدا کردند

میوه ها برای کبد چرب مضر هستند

کبد عضو مهمی است که در پاکسازی سموم و مواد زائد بدن نقش دارد. کبد ناسالم با مشکلات جدی در بدن همراه است. به همین دلیل، بپرسید که بیشتر بیماران برای درمان کبد چرب چه چیزی باید بخورند. در بخش قبل، چند نمونه از غذاهایی را که باید از لیست رژیم غذایی خود اضافه یا حذف کنید، مورد بحث قرار دادیم. در این قسمت برخی از میوه هایی که در عین چربی مضر هستند معرفی می شود.

بسیاری از مردم فکر می کنند که قند موجود در میوه مفید است. مصرف بیش از حد فروکتوز باعث می شود که چربی زیادی در کبد ذخیره شود. بنابراین افراد مبتلا به کبد چرب باید از مصرف میوه های با محتوای قند بالا و به طور کلی مصرف مقادیر زیاد میوه هایی مانند موز خودداری کنند. برخی از میوه هایی که می توانند به کبد چرب آسیب بزنند عبارتند از:

میوه های خشک

کشمش

انگور

انبه

تصویر

روزه برای کبد چرب چیست؟

اکثر بیماران مبتلا به این بیماری در مورد تغذیه سوالاتی دارند. اما در پاسخ، پزشکان متخصص در بیماری کبد چرب می گویند که هیچ غذایی نباید حذف شود. در عوض می توان وعده های غذایی سبک را در رژیم غذایی این بیماران گنجاند. پس اگر کبد چرب دارید برای صبحانه چه بخورید؟ پس از خواب شبانه مدت زیادی ناشتا بوده اید و احتمالا شنیده اید که خوردن برخی غذاها با معده خالی باعث پاکسازی کبد و کاهش چربی می شود. سپس به شما می گوییم در روزه داری برای کبد چرب چه بخورید، همه این پاسخ ها گزینه های صبحانه خوبی برای بیماران مبتلا به کبد چرب هستند.

زردچوبه

از زردچوبه در تهیه صبحانه برای کبد استفاده کنید. این ماده حاوی مقدار زیادی کورکومین و آنتی اکسیدان است که در درمان کبد چرب و سایر التهابات نقش دارد.

سبزیجات را خرد کنید

کلم ها مانند کلم، کلم بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل از جمله سبزیجاتی هستند که حاوی بیشترین مقدار گلوتاتیون هستند.

روغن زیتون

اگر باز هم سوالی دارید که صبحانه با کبد چرب چه بخوریم؟ حتما توصیه می کنیم روغن زیتون را به منوی خود اضافه کنید. برخلاف روغن های دیگر، روغن زیتون به کبد فشار نمی آورد.

دکمه بازگشت به بالا