علمی و پزشکیکسب و کار استانها

آیا عمل بینی می تواند باعث ایجاد جوش و آکنه شود؟

علت ایجاد جوش صورت بعد از عمل بینی و راه‌های درمان آن

بسیاری از افراد بعد از عمل بینی با التهاب ناحیه عمل یا بروز آکنه روبرو می‌شوند و در مورد روش درمان جوش صورت بعد از عمل بینی از دکتر عالیان سوال می‌پرسند. پوست شما بعد از عمل حساس‌تر خواهد شد و بروز این مشکلات طبیعی است. به مرور این تورم‌ها کاهش می‌یابد اما در بعضی موارد نیاز به دخالت پزشک برای درمان است. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل در مورد علل ایجاد جوش و روش‌های درمان جوش صورت بعد عمل بینی صحبت کنیم.

جوش داخل بینی بعد از عمل | جوش روی بینی قبل از عمل | جوش زدن جای بخیه بینی

چرا جوش صورت بعد از عمل بینی به وجود می‌آید؟

تا یک هفته پس از جراحی بینی، احتمالا یک آتل و نوار جراحی روی بینی شما قرار می‌گیرد تا به تثبیت و محافظت از ظاهر جدید بینی شما کمک کند. در حالی که این نوار و آتل کارایی مهمی را انجام می‌دهد، می‌تواند منافذ بینی را مسدود کند و از دفع و پاک شدن چربی از منافذ پوست جلوگیری کند. بسته شدن منافذ پوست به هر دلیلی معمولا منجر به بروز آکنه می‌شود. با این حال، از بین بردن علت باعث درمان جوش صورت بعد از عمل بینی می‌شود.

برخی از افراد به داروها نیز حساس هستند و ممکن است پس از جراحی بینی در حین مصرف آنتی بیوتیک یا داروهای مسکن دچار جوش شوند. هر دو علت به طور مکرر بعد از جراحی زیبایی بینی مشاهده می‌شوند. اگر بعد از شروع دارو متوجه بثورات پوستی، خارش یا تغییرات پوستی ناگهانی شدید، فورا با جراح خود صحبت کنید. التهاب آلرژیک پوست نادر است، اما ممکن است در پاسخ به چسب‌ها ایجاد شود و آلرژی دارویی اغلب باعث علائم شایع‌تری می‌شود. با این حال، آکنه بعد از جراحی در ناحیه بینی قابل انتظار است و جای نگرانی نیست.

درمان جوش صورت بعد از عمل بینی

اگر بعد از جراحی بینی با مشکلات جوش و آکنه مواجه شدید، ابتدا باید بدانید که تنها نیستید. می‌توانید در مورد نگرانی خود با جراح بینی خود صحبت کنید. او در مورد زمان و نحوه استفاده از داروهای موضعی آکنه به شما توصیه‌هایی ارائه می‌کند. اجتناب از فشار مستقیم بر روی بینی یا مسدود کردن اسپلینتی که جراح شما قرار داده است بسیار مهم است، بنابراین باید صبور باشید تا زمانی که برای شستن معمولی صورت خود و درمان جوش‌های موقتی منتظر زمان ایمن باشید.

اگر پوست شما به طور معمول شفاف است، می‌توانید انتظار داشته باشید به محض از بین رفتن تورم و عدم مصرف دارو، همه چیز به حالت عادی برگردد و پوست شما بدون جوش شود. فشار دادن جوش بعد از جراحی بینی رفتاری است که هرگز نباید انجام دهید.

التهاب همچنین می‌تواند باعث واکنش پوست با ایجاد چربی اضافی شود و پوست حساس می‌تواند راحت‌تر ترکیده یا قرمزی و سوزش در هنگام التهاب ایجاد شود. از آنجایی که تورمی که به طور طبیعی پس از جراحی بینی انتظار دارید در دو هفته اول به اوج خود می‌رسد، می‌توانید مطمئن باشید که التهاب و مشکلات پوستی ناشی از آن در ماه اول برطرف خواهد شد.

آنچه در روزهای اول بعد از عمل بینی تجربه می‌کنید

ممکن است در شب اول درد خفیفی وجود داشته باشد یا به دلیل کشش ناراحتی کمی وجود داشته باشد. برای کاهش آن می‌تواند از قرار دادن کیسه یخ یا مسکن خوراکی استفاده کنید. شما نه تنها در ناحیه بیرون بینی تورم خواهید داشت، بلکه در داخل بینی نیز تورم، نشت خون خفیف، لخته و پلاک‌های سیلیکونی خواهید داشت.

بسته به همه این موارد، تا زمانی که بخیه، پانسمان و پلاک‌های سیلیکونی شما پس از یک هفته برداشته نشود، نمی‌توانید به راحتی از طریق بینی نفس بکشید و باید از طریق دهان تنفس کنید. به همین دلیل دهان و لب‌هایتان خشک می‌شوند و بر این اساس، خواب شب‌تان ممکن است در هفته اول کمی مختل شود. همچنین نشت مخلوط با خون از نوک بینی در روزهای اول بسیار طبیعی است. همان‌طور که گفته شد چربی ایجاد شده در ناحیه بینی می‌تواند باعث جوش یا آکنه شود.

آیا تجربه جراح در ایجاد جوش پس از عمل بینی موثر است؟

جراحی زیبایی بینی یکی از سخت‌ترین عمل‌های زیبایی است. زیرا پزشک باید برای هر بیمار با توجه به چهره فردی او جراحی متفاوتی انجام دهد. این جراحی میلی متری است و برای یک نتیجه خوب به تجربه و تخصص زیادی نیاز دارد. بینی یک اندام تنفسی و همچنین زیبایی است و حفظ عملکرد آن در حین جراحی بسیار مهم است.

عملی که پس از آن برای تنفس از طریق بینی خود دچار مشکل شوید یک عمل ناموفق است. بینی یک کل است و عملکرد و ظاهر آن از هم جدا نیست، یا هر دو باید همزمان اصلاح شوند یا بهتر است اصلا به آن دست نزنید. به همین دلیل باید در انتخاب پزشک خود دقت کنید عوارض بعد از عمل بینی می‌تواند با نحوه عمل و پشتیبانی‌ها بعدی از بیماری مرتبط باشد.

اگرچه جوش‌های بعد از عمل مستقیما با نحوه عمل مرتبط نیست اما نحوه پانسمان و پیگیری‌ها بعدی می‌تواند در پیشگیری و درمان آن موثر باشد. یک پزشک حرفه‌ای و باتجربه بعد از پایان جراحی روش‌های درمان جوش صورت بعد از عمل بینی را نیز به بیمار خود آموزش می‌دهد.

حتما عکس‌های قبل و بعد از بیمارانی را که پزشکتان آن‌ها را عمل کرده است ببینید. دید، سبک و تکنیک‌های جراحی هر پزشک متفاوت است. از همه مهمتر، انتخاب پزشکی که بتوانید به خوبی با او ارتباط برقرار کرده و اعتماد متقابل ایجاد کنید، کلید موفقیت بعد از عمل است.

چرا پوست بینی من بعد از جراحی بینی چرب است؟

بروز این اتفاق عجیب نیست زیرا چربی بعد از جراحی واکنشی است به ضربه‌ای که به بینی شما وارد شده است. این نوع آسیب باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی می‌شود که غدد چربی را درگیر مي‌کند. علاوه بر جراحی، بینی شما حداقل به مدت یک هفته با نوار چسب و بانداژ پوشیده می‌شود. این باعث مسدود شدن منافذ و تجمع چربی می‌شود که ممکن است تا هفته‌ها نتوانید آن‌ها را به درستی تمیز کنید.

دلیل ایجاد جوش نیز عمدتا عدم تخلیه این چربی‌ها است. مطمئن باشید، این یک وضعیت کوتاه مدت است که در آن تورم به مرور زمان فروکش می‌کند.

چه زمانی مراقبت از پوست را بعد از جراحی بینی شروع کنیم؟

برای شروع مراقبت از پوست باید صبر کرد تا اثرات جراحی بینی از بین برود. این حدود یک ماه طول می‌کشد. از آنجایی که در ابتدا به دلیل روند بهبودی در بینی حساسیت ایجاد می‌شود، روش‌های بسیار تهاجمی را نباید ترجیح داد. بینی باید با ملایمت درمان شود و از کاربردهای خشن خودداری شود. درمان جوش صورت بعد از عمل بینی را نیز بعد از گذشت دوره بهبودی آغاز کنید.

بسته به ضخامت پوست و ساختار بینی بیمار، زمان بهبودی پوست ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی، این فرآیند در افرادی با پوست ضخیم و چرب نسبت به افرادی که پوست نازک و معمولی دارند طولانی‌تر است. بنابراین بیماران با پوست ضخیم و چرب باید صبور باشند و از مراقبت از پوست غافل نشوند. ممکن است لازم باشد در مورد محصولاتی مثل کرم‌های مورد استفاده با پزشک مشورت کنید. با درمان در زمان مناسب و مراقبت منظم از پوست، بیماران ظاهری سالم‌تر و بهتر خواهند داشت.

دلیل ایجاد جوش سر سیاه بعد از جراحی بینی

جوش‌های سرسیاه زمانی ایجاد می‌شوند که مسیری برای خروج پیدا نمی‌کنند و در محل خود کم کم خشک می‌شوند. این می‌تواند پس از جراحی بینی اتفاق بیفتد زیرا پوست شما به دلیل جراحی تغییر کرده است. دلیل اصلی دیگر این است که شما ممکن است حدود یک هفته بعد از عمل توسط یک آتل و چسب پوشانده شود و پوست شما را در خارج کردن از منافذ با مشکل مواجه کند.

چگونه جوش‌های سرسیاه بعد از عمل بینی را خارج کنیم؟

بهترین روش این است که این کار را به یک متخصص پوست بسپارید. آن‌ها می‌توانند از ابزارهای پزشکی و دانش خود در مورد اینکه از کدام یک از آن‌ها استفاده کنند تا از شر جوش‌های سر سیاه شما به ایمن‌ترین شکل ممکن خلاص شوند، استفاده کنند. اگر باید سریع از شر جوش‌های سر سیاه خلاص شوید، پوشاندن آن‌ها با آرایش ممکن است یک راه حل موقت باشد. اگر هیچ یک از گزینه‌های بالا برای شما مناسب نیست، مراحل زیر را برای درمان جوش صورت بعد از عمل بینی در خانه دنبال کنید.

چگونه جوش‌های سر سیاه را در خانه بیرون بیاوریم؟

قبل از شروع، مطمئن شوید که پزشک شما هر گونه بخیه را برداشته و به شما اجازه می‌دهد این کار را انجام دهید. در غیر این صورت بهتر است قبل از تمیز کردن جوش‌ها تا بازه زمانی مشخص شده صبر کنید. هرگز از ابزارهای تیز برای خارج کردن جوش سر سیاه استفاده نمی‌شود، زیرا ممکن است به پوست آسیب برساند و بعدا عوارضی ایجاد کند.

فشردن جوش سرسیاه هرگز توصیه نمی‌شود. این می‌تواند منافذ را بزرگ کرده و باعث تحریک پوست شود. خطر ایجاد اسکار نیز وجود دارد. شما باید با تمیز کردن پوست خود با یک پاک کننده ملایم مانند اسید سالیسیلیک شروع کنید. پوست خود را با یک پد پنبه‌ای آغشته به الکل به آرامی مالش دهید. این کار باعث خشک شدن جوش‌های سر سیاه می‌شود که بعدا می‌توانید به راحتی آن را خارج نمایید.

دکمه بازگشت به بالا