عمومیکسب و کار استانها

خرید انواع لباس کار در تولیدی نیک

افرادی که در حرفه پرستاری هستند باید لباس های رنگ روشن (سفید) بخرند تا کوچکترین کثیفی روی لباس ها تشخیص داده شود و لباس ها سریع تمیز شوند، اما لباس های مکانیکی باید تیره باشند تا کثیف نشوند. . آشکار نیستند. علاوه بر این، این دو لباس کار در ویژگی هایی مانند پارچه با یکدیگر تفاوت دارند. خطرات و اتفاقاتی که ممکن است برای هر شغلی رخ دهد، تنوع در تولیدی لباس کار مردانه ایجاد کرده است.

انواع لباس کار

راهنمای خرید لباس کار مردانه زیر انواع لباس کار را فهرست می کند:

لباس کار یا روپوش کلی: این لباس بیشتر برای کارهایی مانند نجاری، کارگاه ام دی اف، جوشکاری و مانند آن استفاده می شود. این لباس ها جیب دارند و برای کارهایی که نیاز به وسایل زیادی در جیب دارند انتخاب خوبی خواهند بود.

لباس کار دوبنده: این لباس کار بدون آستین است. بنابراین دستان شما آزادتر هستند. این لباس کار برای مشاغلی مانند مکانیک، تعمیر لوازم خانگی و برق ساختمانی مناسب است.از آنجایی که پوشیدن آن بسیار آسان است، بسیاری از کارگران از این لباس کار استفاده می کنند.

لباس کار دو تکه: این لباس کار از کت و شلواری از مواد مختلف تشکیل شده است. این لباس ها برای کار در معادن مناسب هستند.

جلیقه کار: جلیقه های کار با توجه به موقعیت ها در رنگ ها و مواد مختلف می باشد. این جلیقه ها مورد استفاده نیروهای امنیتی، اورژانس، هلال احمر، نیروهای راهسازی و پلیس است.

جلیقه ایمنی در رنگ های مختلف موجود است. به عنوان مثال رنگ نارنجی برای نیروهای راهسازی مناسب است تا هنگام کار در شب قابل مشاهده باشد. نیروهای هلال احمر مستقر در جاده ها نیز موظف به استفاده از جلیقه های مخصوص در تاریکی هستند.

لباس ضد آب: لباس های ضد آب بیشتر از پارچه موم شده ساخته می شوند تا خاصیت ضد آب داشته باشند. این لباس ها یک تکه بوده و دارای کلاهکی هستند که از خیس شدن موها محافظت می کند. این لباس بیشتر برای ماهیگیران، کارگران مزارع ماهی، لوله کش ها و دوستداران محیط زیست استفاده می شود.

انواع لباس کار مناسب کار و حرفه
در راهنمای خرید لباس کار باید بگوییم که نوع کار تاثیر مستقیمی در خرید لباس کار دارد.به عنوان مثال اگر کارمند اداری هستید و در محیط کارتان امکان خطر وجود ندارد، باید از لباس فرم یا رسمی هم استفاده کنید. لباس شما در یک محیط رسمی بسیار مهم است زیرا نفوذ شما را در محل کار افزایش می دهد. به عبارت ساده تر، می توانید با پوشیدن لباس های رسمی یا رسمی، نگاه اطرافیان خود را تغییر دهید.

لباس کار برقی
لباس کارگران برق یا افرادی که در محیط های در معرض برق هستند باید دارای عایق باشد. در این صورت لباس کار باید روکش عایق ایجاد کند تا جریان برق به بدن افراد نفوذ نکند. بهترین ظاهر برای این لباس، لباس کتان است که هیچ زیپ یا تکه های فلزی کوچکی نداشته باشد.

لباس کار پزشکی و پرستاری
لباس ایزوله و پرستاری همانطور که در بالا ذکر شد باید سفید باشد تا هر گونه آلودگی به راحتی تشخیص داده شود. این لباس ها اغلب از پنبه برای جلوگیری از تعریق ساخته می شوند. حتی برخی از روپوش های پزشکی جیب ندارند زیرا جیب ها می توانند باعث تجمع آلودگی شوند.

لباس کار تابستانی خنک
افرادی که در پالایشگاه ها کار می کنند با توجه به گرمای محیط بهتر است از لباس کار خنک استفاده کنند.این لباس ها باید کمی گشاد باشند و به بدن نچسبند و جریان هوا بین بدن و لباس حفظ شود. لباس کار برای محیط های گرم که احساس گرما و عرق نمی کند مناسب است.

لباس کار برای عایق سرما
افرادی که در محیط های سرد مانند سردخانه و منطق کوهستان کار می کنند بهتر است لباس کارشان گرم باشد. همچنین وجود دستکش در این لباس ها برای محافظت از بدن در برابر سرما ضروری است. لایه این لباس ها نباید زیاد باشد چون سرعت فرد را کند می کند.

لباس کار ضد آب
لباس کار لوله کش، کارگران مزرعه ماهی و کلیه مشاغلی که با آب سروکار دارند باید ضد آب باشند. لباس کار ضد آب عایق خوبی در برابر آب است و از نفوذ آب به لباس جلوگیری می کند. لباس کار افرادی که در کنار دریا کار می کنند با توجه به موقعیت جغرافیایی افراد متفاوت است. به عنوان مثال، کت های بارانی گزینه خوبی هستند، اما ممکن است همین لباس ها برای افرادی که در جنوب کار می کنند راحت نباشد و آن افراد به لباس های نازک تری نیاز داشته باشند.

لباس کار ضد اسید
لباس کار ضد اسید بیشتر برای افرادی استفاده می شود که با مواد اسیدی و رادیواکتیو کار می کنند.این لباس ها باید نفوذناپذیر و مقاوم در برابر آتش باشند. استفاده از دستکش های ضد اسید و عینک ایمنی در هنگام استفاده از این لباس ها ضروری است.

لباس کار مقاوم در برابر آتش
لباس کار مقاوم در برابر شعله برای افرادی که در معرض گرما و آتش هستند مانند آتش نشان ها و افرادی که در نزدیکی کوره کار می کنند استفاده می شود. البته برای آتش نشان ها لباس نسوز به دلیل اینکه مقاومت بالایی دارد کاربرد بیشتری دارد. این لباس ها معمولاً از کتان تهیه می شوند، اما اگر توانایی مالی بیشتری برای هزینه کردن دارید، می توانید نخ و گره را انتخاب کنید. بهتر است این لباس ها نخ یا جیب نداشته باشند زیرا احتمال اشتعال را افزایش می دهد.

لباس کار مهندسی
لباس‌های دوخت بهتر از لباس‌های سکسی هستند که اجازه می‌دهند هوا در آن‌ها جریان پیدا کند. لباس های مهندسی شده با کیفیت بالا از الیاف طبیعی تولید می شوند. این لباس ها بیشتر در رنگ های مشکی، طوسی، سرمه ای و قرمز هستند. این لباس ها در دو نوع روپوش یا کاپشن و شلوار تولید و عرضه می شوند.

لباس کار برای جوشکاری
همانطور که در قسمت های قبل گفته شد لباس کار جوشکاری باید یکنواخت باشد زیرا در حین جوشکاری تمام قسمت های بدن در خطر است و باید با لباس کار پوشانده شود.

لباس کار برای اسپری و رنگ آمیزی

از این لباس کار برای عملیات هایی مانند سمپاشی، رنگ آمیزی، استفاده از مواد شیمیایی، کشاورزی، دامداری و دامپروری استفاده می شود. این لباس از الیاف پلیمری با نفوذ ناپذیری ساخته شده است. همچنین یک تکه و دارای کلاهک بوده و برای عملیات ضدعفونی بیمارستانی نیز مناسب می باشد.

نکات مهم هنگام خرید لباس کار

در راهنمای خرید لباس کار باید به نکات زیر توجه کرد:

نوع لباس: همانطور که قبلا ذکر شد، لباس کار در طیف گسترده ای تولید می شود. به همین دلیل لباس کارتان را با توجه به شغلتان انتخاب کنید و لباسی متناسب با شغل و حرفه خود بخرید.

مواد لباس: با توجه به شرایط کار و محیط باید به جنس لباس توجه کنید. اگر در محیط گرم کار می کنید باید از لباس کار نخی استفاده کنید اما اگر محیط کارتان سرد است باید لباس های ضخیم تری بخرید. به عنوان مثال، اگر با گرما مواجه هستید، نمی توانید لباس نخی بپوشید و لباس شما باید از الیاف مقاوم در برابر آتش باشد.یک لباس محافظ مناسب باید از الیاف طبیعی و پارچه های باکیفیت تا حد امکان با حداقل استفاده از پلی استر ساخته شود. لازم به ذکر است استفاده از مقدار مشخصی پلی استر ضروری بوده و از ته نشین شدن و چروک شدن لباس جلوگیری می کند. رنگ لباس کار باید ثابت باشد و در اثر شستشو تغییری نکند.

نوع دوخت لباس: نوع دوخت لباس یکی از اصلی ترین پارامترهایی است که کیفیت لباس را تضمین می کند. دوخت لباس باید مرتب و محکم باشد تا درزها از یکدیگر جدا نشوند. برخی از لباس ها با دو و برخی با سه بخیه ساخته می شوند. به طور کلی، شما باید هنگام پوشیدن و کار کردن با لباس احساس راحتی کنید. معمولا لباس های باکیفیت با ظرافت بیشتری دوخته می شوند در حالی که لباس های بی کیفیت نه.

تعداد جیب: اگر با وسایل زیادی کار می کنید و هر لحظه نیاز به دسترسی به آنها دارید، بهتر است از لباس های جیب دار استفاده کنید تا بتوانید وسایل مورد نیاز را در آنها قرار دهید. البته جنس جیب باید کیفیت خوبی داشته باشد و در برابر سایش ابزار شما مقاوم باشد.

لباس های فصلی: خیلی مهم است که در چه فصلی و چه لباسی می پوشید. اگر در تابستان و برای محیط گرم لباس می پوشید، بهتر است لباس های نخی انتخاب کنید. اما اگر برای زمستان و محیط سرد به لباس مناسب نیاز دارید باید از لباس های ضخیم استفاده کنید.

سایز و سایز لباس: لباس کار باید دقیقاً متناسب با اندازه و شکل بدن فرد باشد. یعنی نه آنقدر تنگ که در فعالیت فرد اختلال ایجاد کند و نه آنقدر گشاد که موادی مانند گرد و غبار به راحتی در لباس نفوذ کند. سایز لباس کار مناسب باید مطابق با استانداردهای جهانی باشد و نباید خیلی تنگ و گشاد باشد. انتخاب لباس هایی که بزرگتر یا کوچکتر از اندازه واقعی باشند شرایط ایمنی شما را از بین می برد.

لباس های کاری که بزرگتر از اندازه واقعی شما هستند، به درستی تمام قسمت های بدن شما را نمی پوشانند. از طرفی پوشیدن لباس هایی که سایز شما کوچکتر باشد باعث می شود نتوانید فعالیت های خود را به درستی انجام دهید و احساس خستگی کنید.

دکمه ها و زیپ: دکمه ها و زیپ ها باید کیفیت خوبی داشته باشند. زیپ ها و دکمه های فلزی از بهترین مواد موجود در بازار هستند.به این نکته توجه کنید که لباس یک برقکار نباید دارای هیچ گونه اجسام فلزی مانند زیپ یا دکمه فلزی باشد.

محل کار: لباسی که انتخاب می کنید باید متناسب با نوع فعالیت و محیط کار شما باشد. به عنوان مثال، افرادی که در محیط های پرتوزا یا اسیدی کار می کنند باید لباس های یکدست و بدون سوراخ داشته باشند. همچنین باید از کلاه و دستکش مخصوص استفاده کنند.

قیمت لباس کار: هزینه لباس کار یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب این تجهیزات است. ابتدا باید بودجه خود را تخمین بزنید و سپس اقدام به خرید کنید زیرا این کار خرید شما را آسان می کند.

خرید انواع لباس کار در تولیدی نیک

نگهداری از لباس کار

برای افزایش عمر لباس کار خود از آنها به عنوان حوله دستی استفاده نکنید.
لباس کار را فقط در محیط کار بپوشید.
بهتر است لباس های کار خود را در آخر هفته بشویید.
برای شستن لباس ها به برچسب داخل آن دقت کنید و طبق همان دستورالعمل لباس را بشویید.
لباس کار را در محیط های خیلی مرطوب یا خیلی گرم قرار ندهید.لباس کار نباید با جواهرات و کلید در جیب استفاده شود.
بهترین لباس کار
امروزه شرکت های زیادی در سراسر جهان به تولید پوشاک روی آورده اند. به طور کلی لباس کار از کیفیت بالایی برخوردار است که در برابر حرکات مکرر مقاومت بالایی دارد و دچار پارگی و پوسیدگی نمی شود. از بهترین برندهای باکیفیت می توان به لباس کار ایرانکار، ایران خودرو، بروشات، سعید، دیکیس، سبلان، زیگورات، پرومکس و … اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا